اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

هوشیاری امروز شورای نگهبان جبران کوتاهی ادوار گذشته

امام‌جمعه ابرکوه گفت: تأیید بی‌صلاحیت ها به صورت قپانی و مسامحه در بحث شوراهای اسلامی آبروریزی‌های کوچک و بزرگ را در پی داشته که به لطف خدا امروز هوشیاری و قاطعیت شورای نگهبان قطعاً جبران‌کننده کوتاهی‌های گذشته خواهد بود.

هوشیاری امروز شورای نگهبان جبران کوتاهی ادوار گذشته

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های امروز نماز جمعه با اشاره به انتخابات پیش رو، گفت: در ادوار گذشته ثبت‌نام مجلس و ریاست جمهوری متأسفانه جریان‌های نااهل و نامحرم با طراحی شیطنت‌آمیز و گرفتن قیافه حق‌به‌جانب، با علم به عدم صلاحیت خود ثبت‌نام کردند و با سهل‌انگاری یا اغفال شورای نگهبان به مناصب ناحق رسیده و آسیب‌های جبران‌ناپذیر به نظام زدند.

امام‌جمعه ابرکوه اظهار کرد: به لطف خدا هوشیاری و قاطعیت امروز شورای نگهبان قطعاً جبران‌کننده کوتاهی‌های گذشته است؛ زیرا ملت انتظار دارند که حرکت شورا بر مسیر رعایت «مُرّ قانون» و بدون هرگونه ملاحظات سیاسی و توقعات زیاده خواهانه چهره‌های سیاسی بوده و دیگر به مرحله مصلحت‌اندیشی بازنگردد.

حجت‌الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان نباید به کف شرایط و صلاحیت حداقلی و حسن سابقه در منصب اجرایی اکتفا کند؛ بلکه مدیریت قوی، کارآمد، انقلابی، ولایت‌پذیری، شجاعت، ظلم‌ستیز و فساد گریزی را ملاک تأیید خود قرار دهد.

حسینی یادآور شد: متأسفانه مشکل مسامحه را پیش‌ازاین در بحث شوراهای اسلامی در کشور هم داشتیم که نتیجه‌اش آبروریزی خیلی از اعضای شورا در شهرهای بزرگ و کوچک کشور شد. آسیب‌رسانی به خاطر تأیید بی‌صلاحیت ها به صورت قپانی در گذشته موجب شده که امروز بسیاری از نامزدهای شوراها را از دم تیغ عدم صلاحیت بگذرانند و سختگیری‌های عجیب اعمال شود.

وی تصریح کرد: انتخابات آینده که نماد جمهوریت نظام و مسئولیت‌پذیری مردم در انتخاب و رقم زدن سرنوشت آینده کشور است به جهت اینکه اولاً صیانت بخش نظام برای نسل آینده، ثانیاً حافظ عزت و اقتدار بین‌المللی ایران اسلامی به عنوان تنها کشور مقتدر شیعه است و ثالثاً مردم به صحنه می‌آیند تا میدان به دست نیروهای دلسوز انقلاب و انقلابی بیفتد، حائز اهمیت است.

خطیب جمعه ابرکوه با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در روز جهانی قدس اذعان کرد: پیام هوشمندانه سید حسن نصرالله با تولید هشتگ «القدس اقرب»، وضعیت سخت و نگران‌کننده‌ای را برای رژیم اشغالگر قدس را به وجود آورد. مهم‌ترین شاخصه در سخنان آگاهی‌بخش ولی امر مسلمین، ضرورت یکپارچگی و به هم‌پیوستگی ۱۴ میلیون فلسطینی بود.

حسینی افزود: در طول جنگ موفق ۲۲ روزه ۴۰۹ راکت و موشک به سمت اسرائیل پرتاب شد؛ اما در حملات اخیر و بی‌سابقه جبهه مقاومت ظرف 20 دقیقه اول ۳۰۰ موشک و راکت پرتاب شد و کابوس دائمی را برای صهیونیست‌ها ایجاد کرد.

وی ابراز کرد: از برکات بی‌نظیر اتحاد ملی فلسطین که آورده ارشادات ولی امر مسلمین در دفاع مسلحانه فلسطینیان از سرزمین مقدس است، این است که امروز برای اولین بار همه فلسطینیان در مناطق اشغالی به صحنه آمده‌، به‌هم‌پیوسته و متلاحم به مقاومت مسلحانه پرداخته‌اند و دو سوم از خاک سرزمین اشغالی را زیر آتش خود قرار داده‌اند و به رغم شرایط کرونایی، واکنش و آتش خشم جهانی را علیه متجاوزین صهیونیستی برافروخته‌اند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه گفت: ای کاش کسانی که چشم خود را در داخل کشور به روی حقایق بسته‌اند، ببینند که جهان امروز به اقتدار بین‌المللی ایران اسلامی در عرصه میدانی پی برده و حکمت صبر و خویشتن‌داری را برای اقدام و عمل در زمان مناسب به خوبی دریافته است و به لطف خدا توازن قوا به صورتی ملموس و محسوس به نفع جبهه مقاومت تغییر کرده است.

امام‌جمعه ابرکوه به مذاکرات وین نیز اشاره‌ای داشت و افزود: گرچه امید و نوید داده می‌شود؛ اما هوشیاری تیم مذاکره‌کننده ایرانی می‌طلبد تا مراقب باشیم که تعلیق تحریم‌ها به جای لغو تحریم‌ها قالب نشود. توجه داشته باشیم که آمریکا راهبردی بی‌فایده «مذاکره برای مذاکره» با هدف رسیدن به برجام های ۲ و ۳، طرح تعلیق تحریم‌ها در دوره ۱۲۰ روزه را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: مذاکره برای مذاکره یعنی آمریکا در واقع می‌خواهد وضعیت کنونی را به گروگان بگیرد تا به اهداف اصلی‌اش که برجام منطقه‌ای و موشکی است، برسد.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه ساختار تحریم‌ها کماکان باقی‌مانده تأکید کرد: برخی دولتمردان ما در گذشته برای تصویب برجام عجله کردند و تکرار این خطای راهبردی در امروز، دستاورد مذاکرات برجامی را صفر خواهد کرد؛ بنابراین مذاکرات وین باید اولاً زمان‌بندی‌شده باشد و تاریخ معینی برای پایانش تعیین شود. ثانیاً تکرار ناپذیر بوده و منوط به تعهدات معین طرف مقابل باشد به‌گونه‌ای که حتی با جزئیات کمی و عددی مطالبات ایران از رفع تحریم‌ها برای طرف مقابل ترسیم شود.

انتهای پیام/ف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول