اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یورش نظامیان صهیونیست به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی+فیلم

همزمان با ورود هزاران تن از مردم فلسطین به مسجدالاقصی برای برپایی نماز جمعه، منابع خبری گزارش دادند که نظامیان صهیونیست با ورود ناگهانی به محوطه مسجد به سمت شهروندان فلسطینی گلوله پلاستیکی شلیک کرده‌اند.

یورش نظامیان صهیونیست به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی+فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از پیروزی مقاومت فلسطین و ورود هزاران تن از شهروندان فلسطینی به مسجد الاقصی برای برگزاری نماز جمعه، رسانه‌ها، امروز (جمعه)،‌ خبر دادند که نظامیان صهیونیست با یورش به مسجدالاقصی با فلسطینیان درگیر شده‌اند.

پایگاه خبری «فلسطین الان» در این خصوص گزارش داد که نظامیان صهیونیست با یورش به مسجدالاقصی و پرتاب بمب‌های صوتی به سمت‌ نماز‌گزاران گلوله پلاستیکی شلیک کردند.

 

 

خبرنگار شبکه ترکیه‌ای «تی‌آرتی» در فلسطین گزارش داد که همزمان با خروج مردم فلسطین از مسجدالاقصی پس از برپایی نماز جمعه، نظامیان صهیونیست به سمت آن‌ها بمب‌ صوتی پرتاب کردند.

 

 

 

 

شبکه «الجزیره مباشر» هم گزارش داد که نظامیان صهیونیست پس از یورش به مسجدالاقصی از گازاشک‌آور برای متفرق کردن مردم استفاده کردند.

وبگاه «عرب۴۸» در این ارتباط خبر داد که گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که تعدادی از نمازگزاران مجروح شده‌اند.

 

این گزارش در حالی منتشر شده است که منابع فلسطینی لحظاتی قبل خبر دادند که در پی پیروزی گروه‌های مقاومت فلسطین و تحمیل آتش‌بس به تل‌آویو، هزاران تن از شهروندان فلسطینی برای برپایی نماز جمعه وارد مسجدالاقصی شده‌اند.

 

 

درگیری گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تعرض‌ها در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

در این درگیری‌ که تا بامداد امروز (جمعه) در جریان بود، رژیم صهیونیستی در غالب حملات خود با هجوم به مناطق مسکونی، زنان و کودکان فلسطینی را به خاک و خون کشید که گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایت‌ها مواضع این رژیم را هدف حمله گسترده راکتی قرار دادند و سامانه گنبد آهنین در رهگیری بسیاری از آن‌ها ناموفق عمل کرد.

شامگاه روز گذشته،‌ پس از گزارش برخی منابع خبری درباره احتمال آتش‌بس، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی رسما با توقف درگیری‌ها و آتش‌بس با میانجیگری مصر موافقت کرد.

گروه‌های مقاومت فلسطین نیز ساعتی بعد در بیانیه‌هایی جداگانه تأکید کردند که تا زمان پایبندی تل‌آویو به آتش‌بس به آن متعهد خواهند بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول