اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

امام جمعه یزد: انتخابات نباید خصوصی سازی شود

امام جمعه یزد توصیه کرد: اگر می‌خواهید انتخابات خوب و با مشارکت بالای مردم داشته باشیم، نباید در انتخابات خصوصی سازی شود.

امام جمعه یزد: انتخابات نباید خصوصی سازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مرکز استان با اشاره به اینکه خواب مرگ خفیف است، اظهار کرد: خداوند هر روز و هر شب در حق بندگان خود لطف می‌کند و اجازه می‌دهد دوباره نفس بکشیم و از خواب بیدار شویم و دوباره زندگی را تجربه کنیم.

وی افزود: اگر می خواهیم سلامت داشته باشیم، در مسیر کمال قرار بگیریم، در همه زمینه ها رشد داشته باشیم و دوستی و محبت خدا و آخرت را داشته باشیم، باید اطاعت خدا کنیم و باید خدا را در همه ابعاد زندگی خود جاری و ساری کنیم.

امام جمعه یزد با اشاره به این‌که خداوند متعال نسبت به بندگان خود شوق دارد، گفت: خدا فرموده که اگر بندگان من بدانند چقدر به آنها اشتیاق دارم از شوق می میرند.

ناصری یزدی تصریح کرد: اگر محبت خدا در دل کسی جا بگیرد، حبیب خدا خواهد شد بنابراین در این مسیر قدم بردارید و دوستی خدا را در دل خود جا دهید.

نماینده ولی فقیه در استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت آیه قرآنی اهدِنَا الصِّراطَ المُستَقِیمَ یادآور شد: این آیه اساس زندگی همه ما و بهترین دعا در مسیر هدایت است و وقتی می‌گوییم خدایا ما را به راه مستقیم هدایت کن، مراد این است که خدایا ما در راه مستقیم هستیم اما این راه نوسان و مشکلات بسیار دارد و انسان نیز تغییر روحیه می دهد بنابراین کمک کن که در این راه لغزش نداشته باشیم.

ناصری با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) در تفسیر این آیه که فرمود: أَدِمْ لَنَا تَوْفِیقَکَ، اَلَّذِی بِهِ أَطَعْنَاکَ فِیمَا مَضَی مِنْ أَیَّامِنَا، حَتَّی نُطِیعَکَ کَذَلِکَ فِی مُسْتَقْبَلِ أَعْمَارِنَا افزود: انسان در مسیر کمال است و کل الکمال خداست و همه ما حتی انبیا احتیاج به رشد و کمال داریم و با توجه به اینکه انسان کمال طلب است و کمال نیز پایان ندارد، هر روز از خدا می‌خواهیم که ما را در مسیر کمال مستدام کند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه در عمل نیز باید از خدا بخواهیم تا ما را در صراط مستقیم قرار دهد، بیان کرد: باید از خدا بخواهیم که در عمل بنده و مطیع خدا باشیم و وسوسه‌های شیطان ما را از خدا و راه مستقیم دور نکند.

وی با اشاره به اینکه در ادامه این آیه از خدا می‌خواهیم ما را در مسیر انسان‌هایی قرار دهد که به آنها نعمت داده است، افزود: بر اساس آیه قرآن وَمَنْ یُطِعِ اللَّهَ وَالرَّسُولَ فَأُولَٰئِکَ مَعَ الَّذِینَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَیْهِمْ مِنَ النَّبِیِّینَ وَالصِّدِّیقِینَ وَالشُّهَدَاءِ وَالصَّالِحِینَ ۚ وَحَسُنَ أُولَٰئِکَ رَفِیقًا، انبیا، شهدا و صالحان، افرادی هستند که خداوند متعال به آنها نعمت داده است.

فتح خرمشهر با مدد الهی اتفاق افتاد

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سوم خرداد، سالگرد فتح خرمشهر اظهار داشت: آزادی خرمشهر اتفاق بسیار بزرگی بود زیرا این شهر به دژ محکمی برای دشمن تبدیل شده بود و شاید به اندازه اداره یک کشور، نیرو و لشکر و موانع در آن مستقر کرده بودند و محال بوده پرنده ای آنجا پر بزند و از بین نرود اما رزمندگان ما با ایثارگری و توکل به خدا، این شهر را به دامن کشور بازگرداندند.

وی، یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس به ویژه شهدای عملیات آزادسازی خرمشهر را گرامی داشت و گفت: این فتح، فتح بزرگی بود و امام نیز در این باره فرمودند که نباید فتح‌های بزرگ، نظیر فتح خرمشهر را از یاد ببریم و نباید این پیروزی را جز با مدد الهی ببینیم.
نماینده ولی فقیه در استان یزد تاکید کرد: نباید این همه فداکاری، مقاومت عظیم و این برنامه ریزی بسیار محکم که همه دنیا را متعجب کرده بود را فراموش کنیم.

ناصری با اشاره اینکه امام خمینی(ره) نیز فرمودند که خرمشهر را خدا آزاد کرد، افزود: امام همواره تاکید داشت که غرور و تکبر به سراغ ما نیاید و در برابر خداوند متعال متواضع و شکرگزار باشیم که این درسی برای تمام دوران زندگی بشر است.

وی عنوان کرد: امام راحل فرمودند که ملت ایران ثابت کردند که تحمل و طاقت گرسنگی و تشنگی را دارند و بر آن صبر می کنند اما تحمل شکست انقلاب و ضربه به اصول آن را هرگز نخواهند داشت که امروز نیز مردم این موضوع را ثابت کرده اند زیرا انقلاب ما خدایی، امام زمانی و انقلابی بر اساس صراط مستقیم است و مردم تحمل نمی کنند که کسی اصول این انقلاب را تحت الشعاع قرار دهد.

وی با بیان اینکه امام همواره قدردان حضور مردم بودند، افزود: امام معتقد بودند که اگر حضور مردم نبود، هر یک از این توطئه ها می توانست به تنهایی انقلاب را از پای در بیاورد.

توطئه‌های دشمن مردم را در برابر اسلام و انقلاب بی‌تفاوت نکند

ناصری ادامه داد: اکنون نیز مردم باید مراقب باشند که توطئه های دشمنان آنها را بی تفاوت نکند و وحدت و اتحاد خود را از دست ندهند و این فضاسازی‌ها و دروغ‌ها و شایعات روی آنها تاثیر نگذارد و مردم باید بصیر و بیدار باشند تا نقش آنها در رخدادهای مهم تحت تاثیر قرار نگیرد.

وی افزود: امام خمینی(ره) در برهه‌های مختلف از مبارزات انقلاب تا دوران دفاع مقدس، وقتی تنها بود، مبتلای به ترس و یاس نشد و آنگاه هم که همه ملت ایران بلکه ملت‌های جهان او را یک‌صدا فریاد زدند، دچار غرور نشد که این درس بزرگی است برای مومنان و مبارزان که هرگز مغرور نشوند و در مقابل دشمن نیز دچار ترس و یاس نشوند و بدانید که برای رضای خدا حرکت می کنید و پشتوانه شما نیز خداست.

نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: در این مذاکرات، افرادی که مذاکره می‌کنند نباید در برابر دشمن و تهدیدهای او خودشان را ببازند و کوتاه بیایند و نباید زحمات و مشقت‌های ملت را از یاد ببرند، مگر دشمن بیش از این چه کاری می خواهد علیه ما انجام دهد و بدانید که اگر مقاومت کنید، به نتیجه می رسید.

ناصری افزود: دشمن نقطه ضعف خود و نقطه قوت شما را نیز می داند و می داند که نقطه قوت شما، ایثار و ایمان و توکل و همبستگی شماست اما نقطه ضعف دشمن، این است که در مقابل نیروهای ملت ما هیچ ابزاری ندارد؛ نه ابزار نظامی در برابر ایستادگی ملت‌ها اثر دارد نه ابزارهای دیگر اثرگذار است.

وی با بیان اینکه دشمن با ایجاد مشکلات در صدد سست کردن ما در برابر اسلام و انقلاب است، اظهار داشت: باید در این زمینه حواسمان را جمع کنیم و فریب فتنه‌گری‌های دشمن را نخوریم.

از سرگیری مقاومت و همدلی در فلسطین توطئه‌های دشمن را به باد داد

ناصری در مورد فلسطین نیز عنوان کرد: خوشبختانه فلسطین به سمت وحدت و انسجام بازگشته زیرا مدتی دچار تفرق شده بودند اما سیدحسن نصرالله، مسیر را از امام خمینی(ره) و رهبری یاد گرفت و به مردم فلسطین نشان داد و امروز مقاومت و ایستادگی را از سر گرفته اند و تمام توطئه های دشمن را بر باد دادند.

خطیب جمعه یزد با اشاره به اینکه موجی از توطئه های دشمنان با دوراندیشی رهبر معظم انقلاب خنثی شد، اظهار داشت: دشمن می خواست همه کشورهای منطقه را تکه تکه کند و زیر دست صهیونیست‌ها بیندازد اما افرادی همچون سردار سلیمانی و نیروهای سپاه قدس، هرگز اجازه نخواهند داد که این خیالات خام دشمن به ثمر بنشیند.

وی ادامه داد: مردم ما دشمن را مستاصل کردند و باز هم اگر مقاومت کنند، دشمن را بیش از پیش مستاصل خواهند کرد و انقلاب اسلامی را به سرمنزل مقصود خواهند رساند.

ناصری در مورد انتخابات نیز عنوان کرد: در انتخابات باید همدل باشیم و با مشارکت بالا، افراد را بصیرانه انتخاب کنیم و در این برهه حساس، اختلاف‌ها را کنار بگذاریم و کاندیداها و اطرافیان آنها نسبت به هم نزاکت و موارد شرعی را رعایت کنند و به همگان توصیه می کنم که اگر می خواهید انتخابات خوبی داشته باشیم، در انتخابات خصوصی سازی نکنید.

امام جمعه یزد تاکید کرد: برید سراغ مردم و اجازه بدهید مردم در همه چیز مشارکت داشته باشند تا به میدان بیایند و با حضور و مشارکت آنها و دست یاری خدا و همدلی، به یک نظام ولایی، قوی و در مسیر حق دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول