اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

دوران حضرت علی(ع) نباید در انتخابات تکرار شود

امام جمعه شهرضا گفت: مدیریت ارشد کشور باید ملتزم عملی و معتقد به دین و خداباور باشد، نباید کاری کنیم که دوران حضرت علی(ع) بار دیگر تکرار شود، مردم علی را تنها گذاشتند.

دوران حضرت علی(ع) نباید در انتخابات تکرار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت‌الاسلام سید نعمت‌اله صالح ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرضا با بیان اینکه به فرموده حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه حقوق متقابل مردم و حکومت یک حق واجب است که تأثیرگذار در اجرای عدالت و احکام دین است، اظهار داشت: وقتی یک جامعه اصلاح می‌شود که مدیران شایسته داشته باشد، اگر مدیران نالایق و ضعیف در رأس امور قرار گرفتند کشور اسلامی آسیب می‌بیند.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه اگر رئیس جمهور یا مدیر ارشدی در رأس کار باشد که شایستگی نداشته باشد، جامعه اصلاح نمی‌شود، افزود: دولتمردان و سردمداران را مردم انتخاب می‌کنند، وقتی دولتمردان و مدیران انسان‌های شایسته‌ای باشند حق در جامعه اجرا می‌شود، اگر عدالت و اجرای دین و یک کشور دینی و اسلامی می‌خواهیم بنا به فرموده حضرت علی(ره) میسر نیست مگر با سر کار بودن مدیران شایسته و ارزشمند.

وی با بیان اینکه بی‌تفاوتی در انتخابات گناه است، گفت: وقتی مردم نسبت به انتخابات بی‌تفاوت شدند و انسان‌های ناشایسته قدرت را در دست گرفتند، احکام شرع را نادیده می‌گیرند، اگر مدیران ارشد کشور و رئیس جمهور انسان‌های متدینی نباشند احکام دین سست می‌شود.

نقش مدیریت کشور در بقای دین بسیار مهم است

صالح با بیان اینکه در جامعه عدل و عدالت و حجاب جزو ضروریات دین است و نقش مدیریت کشور در بقای دین بسیار مهم است، بیان کرد: مدیریت ارشد کشور باید ملتزم عملی و معتقد به دین و خداباور باشد، نباید کاری کنیم که دوران حضرت علی(ع) بار دیگر تکرار شود، مردم علی را تنها گذاشتند.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه وقتی دشمن حضور چشمگیر مردم را در انتخابات می‌بیند چشم طمع‌اش برداشته می‌شود، عنوان کرد: انتخاب باید با دقت باشد، کسانی را انتخاب کنیم که شایستگی آن‌ها احراز شده باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مقاومت مردم فلسطین در مقابل رژیم صهیونیستی گفت: بعد از ۱۱ روز مقاومت مردم فلسطین، رژیم صهیونیستی طعم شکست را چشید و از نیمه شب گذشته اعلام آتش بس کرد، مسأله فلسطین و مقاومت مردم آن یک امر اساسی برای ملت ما است.

صالح ادامه داد: پراکندگی و تفرقه مردم فلسطین در منطقه غزه، قدس و کرانه غربی رود اردن سبب شده بود که مردم با هم منسجم نباشند و در طول سال‌های گذشته گروه‌های مقاومت فلسطین یکپارچه و متحد نبودند اما با مدیریت مقام معظم رهبری سبب شد این تفرقه‌ها کنار برود و امروز شاهد هستیم در مقاومت ۱۱ روزه تمام مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت با هم متحد شوند و نتیجه آن این بود که رژیم اشغالگر صهیونیست به شکست و ضعف خود اعتراف کند.

رزمندگان ایرانی پاسخ‌های محکمی به رژیم صهیونیستی دادند

امام جمعه شهرضا گفت: آینده روشنی را برای مقاومت فلسطین خواهیم دید و طولی نخواهد کشید که شاهد فروپاشی رژیم صهیونیستی خواهیم بود، بعد از خرابکاری نطنز و دخیل بودن صهیونیست در این حادثه، رزمندگان ایرانی پاسخ‌های محکمی به رژیم صهیونیستی دادند.

وی با اشاره به ویژگی‌های مقاومت یازده روزه مردم فلسطین عنوان کرد: اتحاد مردم فلسطین سبب شد که حجم بی‌سابقه و گسترده موشک‌ها و پهپادها در سرزمین‌های اشغالی فرود آید و پهپادهای مقاومت فلسطین در بالای وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به پرواز درآمد و برای اولین بار ضعف اطلاعاتی و نظارتی رژیم صهیونیستی در دنیا علنی شد و شکست خورد.

صالح با بیان اینکه گروه‌های مقاومت ابهت پوشالی رژیم صهیونیستی را درهم شکست، ادامه داد: برای اولین بار بود که نیروهای مقاومت فلسطینی حمله تهاجمی به رژیم صهیونیستی داشتند و قبل از اینکه رژیم صهیونیستی تجاوز کند خودشان جلوی متجاوزان را گرفتند و برای نخستین بار تمام شهرهای فلسطینی به صحنه تظاهرات آمدند و نیروی مقاومت فلسطین اعلام کرد اگر بخواهیم می‌توانیم تمام رژیم صهیونیستی را به خاک یکسان کنیم.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه در مقاومت یازده روزه مشخص شد که رژیم صهیونیستی به گفته سیدحسن نصراله مانند خانه عنکبوت یک رژیم توخالی است، تصریح کرد: برای نخستین بار دو سوم خاک رژیم صهیونیستی و سرزمین‌های اشغالی زیر حملات نیروهای مقاومت قرار گرفت و فرودگاه‌های رژیم صهیونیستی مورد حمله مقاومت قرار گرفت و پروازهای بین‌المللی تعطیل شد؛ اینها برکات انقلاب اسلامی است و سبب شد که حمایت گسترده‌ای از مردم فلسطین در همه کشورها حتی در بین مراجع و بزرگان و علما شود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ح۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول