اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

توزیع 40 هزار بسته معیشتی در مرحله سوم ایران همدل

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: در قالب مرحله سوم رزمایش ایران همدل ۴۰ هزار و ۴۳۳ بسته معیشتی از محل مشارکت خیران زنجانی در طرح اطعام مهدوی تهیه و بین خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد استان و سایر اقشار نیازمند این استان توزیع شده است.

توزیع 40 هزار بسته معیشتی در مرحله سوم ایران همدل

هدایت صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: تهیه و توزیع غذای گرم، افطاری ساده،‌ نان مهربانی و بسته‌های معیشتی در قالب طرح اطعام مهدوی از برنامه‌های مهم اجرایی کمیته امداد استان زنجان در مرحله سوم این رزمایش مردمی و خداپسندانه بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی بین خانواده‌های تحت حمایت و سایر اقشار نیازمند این استان با هدف کمک به معیشت جامعه هدف در ماه مبارک رمضان از برنامه‌های مهم اجرایی کمیته امداد استان زنجان در طول این ما رمضان بوده است، افزود: براساس آمارهای موجود در قالب مرحله سوم رزمایش ایران همدل ۴۰ هزار و ۴۳۳ بسته معیشتی از محل مشارکت خیران زنجانی در طرح اطعام مهدوی تهیه و بین خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد استان و سایر اقشار نیازمند این استان توزیع شده است.

صفری با اشاره به اینکه به منظور تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بیش از ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل مشارکت خیران و مراکز نیکوکاری در سطح استان زنجان هزینه شده است، اضافه کرد: با مشارکت مناسب خیران زنجانی برنامه هدف‌گذاری شده کمیته امداد استان زنجان در مرحله سوم رزمایش ایران همدل تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی در ماه مبارک رمضان ۱۱۸ درصد تحقق یافته است.

وی اضافه کرد: با همین رویکرد و بر اساس آمارهای موجود بیش از ۱۵۹هزار و ۷۰۰ پرس غذای گرم از طریق کمیته امداد استان زنجان و همکاری و همراهی مراکز نیکوکاری و مشارکت خیران توزیع شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان همچنین از جمع‌آوری 11 میلیارد تومان زکات فطره در استان خبر داد و افزود: میزان زکات پرداختی نسبت به مدت مشابه سال گذشته با تحقق ۱۰۷درصدی برنامه ۲۵۳ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه مبالغ جمع‌آوری شده زکات فطره هر منطقه در کوتاه‌ترین زمان طبق احکام شرعی به دست نیازمندان همان منطقه می‌رسد، گفت: باتوجه به پرداخت زکات فطره مردم روستاهای استان نیز این واجب الهی به نیازمندان همان روستاها، پرداخت می‌شود.

صفری گفت: با هماهنگی بانک‌های منتخب در استان زکات فطره مومنین در همان روز عید سعید فطر به حساب مددجویان واریز شد و این طرح ابتکاری چندین سال است که در کشور به عنوان الگو مورد استفاده قرار گرفته است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول