اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

سردار جعفری: مسئله انقلاب و اسلام حرکت اجتماعی و برانگیختن مردم است

فرمانده قرارگاه بقیه الله سپاه پاسداران گفت: مسئله انقلاب و اسلام حرکت اجتماعی و برانگیختن مردم است، انقلاب در گام اول ایستادگی خوبی کرد اما برای رسیدن به مرحله بعدی نیاز به گذراندن گام دوم و مشارکت گسترده داریم.

سردار جعفری: مسئله انقلاب و اسلام حرکت اجتماعی و برانگیختن مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سردار محمدعلی جعفری عصر امروز در اختتامیه نشست ملی جریان‌های حلقه‌های میانی که در مجتمع آفتاب ولایت مشهد برگزار شد، خطاب به گروه‌های جهادی حاضر در جلسه اظهار کرد: اینکه شما توانستید فعالیت‌های خودجوش مردمی در مناطق مختلف را سامان‌دهی کنید یک حرکت جهادی و انقلابی است.

فرمانده قرارگاه بقیه الله سپاه پاسداران با بیان اینکه به اینجا آمده‌ام تا دغدغه و انتظار رهبری از بخشی از جوانان انقلاب که در عرصه فعالیت‌های جهادی در قالب جریان‌های حلقه‌های میانی را با شما در میان بگذارم، خاطرنشان کرد: جریان‌های حلقه‌های میانی، واژه‌ای بود که رهبری در دیدار با دانشجویان در اول خرداد سال ۹۸ برای اولین‌بار عنوان کردند.

وی در بیان مفهوم «جریان‌های حلقه‌های میانی» به طرح چند پرسش پرداخت و گفت: آیا می‌توان این اصطلاح را برای همه گروه‌های جهادی به‌کار برد؟ وجه تمایز این حلقه‌های میانی چیست؟ و اگر رهبری این واژه را به‌کار نمی‌بردند آیا این کارها انجام نمی‌شد؟، چه کسانی در این تعریف می‌گنجند؟

سردار جعفری با بیان اینکه کارهای شما ارزش بالایی دارد برای اینکه باید ده‌ها و صدها برابر شود،گسترش و تکثیر فعالیت‌های جهادی را یکی از وجوه تمایز «جریان‌های حلقه‌های میانی» عنوان کرد.

فرمانده قرارگاه بقیه الله سپاه پاسداران یادآور شد: رهبری در تاریخ اول خرداد ۹۸ بعد از صدور بیانیه گام دوم انقلاب در دیدار با دانشجویان فرمودند که بیانیه گام دوم یک ترسیم کلی از گذشته و حال و آینده انقلاب بوده و وارد جزئیات نشدیم؛ رهبری در ادامه به چهار عظمت انقلاب شامل وقوع و ماندگاری راه انقلاب و کارکردش تا امروز، چشم‌اندازی که باید به آن برسیم و عظمت نقش نیروی جوان متعهد برای رسیدن به چشم‌انداز انقلاب اشاره کردند.

سردار جعفری با استناد به فرازی از فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم کرمانشاه در سال ۹۰، متذکر شد: رهبری در این دیدار فرمودند که انقلاب اسلامی بدون کمک مردم از تنگناها عبور نکرده و همه اقدامات بزرگ با محوریت نیروهای مردمی و جوان بوده است. 

فرمانده قرارگاه بقیه الله سپاه پاسداران با بیان اینکه نقش‌آفرینی نیروی جوان در بحران‌های اجتماعی و گلوگاه‌های انقلاب در گام اول پررنگ بوده است، اظهار کرد: در یک نگاه کلی می‌بینیم که این حضور پررنگ و تأثیرگذار سلبی و دفاعی بوده به این معنا که همیشه یک تهدیدی به‌وجود آمده و بعد نیروهای جوان و مردمی به میدان آمده‌اند.

وی در تبیین وجه تمایز گام دوم گفت: اقدامات مشارکتی مردم در گام اول انقلاب برای دفع تهدیدها بوده است به این معنا که در بیرون کردن شاه، جنگ، مشکلات امنیتی یا حتی محرومیت‌زدایی مشکلی برای حضور مردم و نقش‌آفرینی نیروهای جوان نبوده چون بزرگی موضوع در اندازه‌ای بوده که همه ضرورت حضور را حس  می‌کردند و مشارکت داشتند.

سردار جعفری افزود: در گام دوم همان حرکت‌های گام اول در حضور مردم باید به صورت گسترده باشد اما به صورت ایجابی، مسئله اینجا گستردگی است، این حس زمانی ایجاد می‌شود که جامعه‌سازی و الگوسازی انجام شود.

فرمانده قرارگاه بقیه الله سپاه پاسداران با اشاره به اینکه خودسازی و جامعه‌سازی و حرکت به سمت جامعه نوین اسلامی از مؤلفه‌های گام دوم انقلاب است، بیان کرد: رهبری پس از بیان عظمت‌ها می‌فرمایند که «به آغاز یک حرکت عمومی در جامعه به سمت چشم‌انداز نیاز داریم، باید این حرکت راه بیفتد البته این حرکت وجود دارد اما باید انضباط و سرعت پیدا کند و پیشرفتش به سمت چشم‌انداز انقلاب محسوس باشد.»

وی یادآور شد: بعد از این سخنرانی گروه‌های جهادی به محضر رهبری رفتند، در آن دیدار ایشان تأکید کردند باید طوری کار کنید که همه مردم در میدان افاده(استفاده رساندن) و استفاده قرار بگیرند.

سردار جعفری با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر حضور میلیونی مردم در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی تاکید دارند، گفت: هدف این نشست، شناسایی آن جریان‌ها و گروه‌هایی است که می‌توانند نقش آن حلقه‌های میانی را انجام دهند، یعنی جریان‌هایی که می‌توانند این حرکت‌ها را صدها برابر کنند و گسترش دهند.

فرمانده قرارگاه بقیه الله سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه انقلاب ادامه راه بعثت انبیاست، تصریح کرد: مسأله انقلاب و اسلام حرکت اجتماعی و برانگیختن مردم است، انقلاب در گام اول ایستادگی خوبی کرد اما برای رسیدن به مرحله بعدی نیاز به گذراندن گام دوم و مشارکت گسترده داریم تا از این بن‌بست خارج شویم.

وی خاطرنشان کرد: اگر این اتفاق نیفتد فقط جنبه سلبی، دفاعی و ایستادگی را خوب انجام داده‌ایم، اما برای شناساندن انقلاب اسلامی به مردم جهان باید جامعه اسلامی شود و به آن حیات ایده‌آل برسیم، پس باید به رهبری در حل این مسئله کمک کنیم تا خواست انقلاب برآورده شود و حرکت عمومی مردم برانگیخته شود.

سردار جعفری فاکتورهایی مانند شناخت صحنه، جهت‌گیری درست به سمت جامعه اسلامی و امیدبخش بودن را از الزامات به میدان آوردن مردم برشمرد و گفت: راهکار عملی برای وارد میدان شدن جوانان از نظر رهبری تبیین و گفتمان‌سازی، هدایت، تمرکز، پیگیری و فعالیت لحظه به لحظه است که این کار برعهده جریان‌های حلقه‌های میانی است.

فرمانده قرارگاه بقیه الله سپاه پاسداران با بیان اینکه برانگیختن مردم کار پیامبران و فلسفه بعثت انبیا است، اضافه کرد: کار جریان حلقه‌های میانی، مثل خود را تولید کردن است یعنی به موازات خود یک گروهی ایجاد کنند که بتواند مردم را به میدان بیاورد.

وی خطاب به گروه‌های جهادی حاضر در این نشست گفت: شما کار بزرگ و ارزشمندی کردید که دیگران نکرده‌اند، کارتان را گسترش هم داده‌اید اما شما برای اینکه جزو جریان‌های حلقه میانی باشید باید هسته‌هایی مانند خودتان ایجاد کنید که بتوانند تعداد بیشتری از مردم را به میدان بیاورد.

سردار جعفری در پایان تاکید کرد: راه به میدان آوردن میلیونی مردم ایجاد ظرفیت‌ها و هسته‌های جدید توسط جریان‌های حلقه‌های میانی در موضوعات متفاوت است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول