اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

رشد ۲۸ درصدی تولید خودروسازان نسبت به سال ۹۹/ تجارت خارجی ایران به ۷۵ میلیارد دلار رسید

وزیر صمت با بیان این که تا کنون بیش از ۲۸ درصد رشد تولید ماشین نسبت به سال گذشته داشته‌ایم، گفت: در تعاملی که با شورای رقابت وجود دارد باید رانت بین بازار اصلی ماشین و‌ بخش دلالی قطع شود.

رشد ۲۸ درصدی تولید خودروسازان نسبت به سال ۹۹/ تجارت خارجی ایران به ۷۵ میلیارد دلار رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، علی رضا رزم‌حسینی صبح امروز در حاشیه سفر یک‌روزه به کاشان اظهار کرد: تحریم‌های ظالمانه برنامه رشد کشور را متوقف و‌ ضربه سنگینی به اقتصاد وارد کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: جمهوری اسلامی موفق شد علی رغم همه مشکلات صنعت ایران تولید را انجام داده و با صادرات و واردات، ۷۵ میلیارد میزان تجارت خارجی ایران باشد.

وی با بیان اینکه صنعت کشور در حوزه معدنی و صنعتی متوقف نشد و ۸ درصد رشد داشته باشیم، افزود: تحریم‌ها برنامه خودروسازان را تحت تاثیر قرار داد و نتوانستند برنامه‌های خوبی اجرا کنند.

رزم‌حسینی ادامه داد: اما در وزارت صمت با مشارکت کارشناسان خودروسازان ایرانی به جمع‌بندی رسیدیم و با شورای رقابت با شرکت‌های سایپا و ایران خودرو، این رانتی که بین قیمت تمام شده خودرو‌ و‌ بخش دلالی هست را متوقف کنیم.

وزیر صمت با بیان این که تا کنون بیش از ۲۸ درصد رشد تولید ماشین نسبت به سال گذشته داشته‌ایم، تصریح کرد: در تعاملی که با شورای رقابت وجود دارد باید رانت بین بازار اصلی ماشین و‌ بخش دلالی قطع شود.

وی با اشاره به تفاهم نامه وزارت صمت با سایپا کاشان خاطر نشان کرد: این تفاهم‌نامه اگر رونق و توسعه اقتصادی می‌خواهد باید مسؤولیت اجتماعی را منصه ظهور  برساند.

رزم‌ حسینی اظهار کرد: شرکت سایپا سیتروئن یکی‌از شرکت‌های مشترک بین ایران و‌ فرانسه بوده که در دوران تحریم فرانسوی‌ها از این شرکت رفتند.

وزیر صمت گفت: شرکت سایپا با همکاری گروه سایپا نسبت تولید سایر محصولات، پیشگام‌ بوده و برنامه‌ریزی شده تا افزایش تولید داشته باشد.

وی با بیان این که، یکی‌از کارهایی که در راستای اقتصاد مقاومتی وزارت صمت مطرح است مسؤولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها است، افزود: شرکت‌های داوطلب در خصوص مسؤولیت‌های اجتماعی آموزش و توانمندسازی انجام دهند.

رزم‌حسینی ادامه داد: مسؤولیت‌های اجتماعی شرکت‌های بزرگ‌ می‌تواند به توسعه متوازن پیرامونی هر معدن و صنعتی که از سیاست‌های خوب کشورهای بزرگ‌است، کمک‌کند.

وی با بیان این که شرکت‌های زیادی در راستای این حرکت اعلام آمادگی کردند، تصریح کرد: حدود ۳۰۰ شرکت در این طرح مسؤولیت‌های اجتماعی شرکت کرده‌اند و روز به روز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

وزیر صمت گفت: اگر شرکت‌ها بخواهند رشد اقتصادی و پایداری داشته باشند مسائل پیرامون خود و منطقه و روستاهای اطراف خود را به همراه  خودشان رشد بدهند و با آموزش کسب و کار اشتغال روستایی به اشتغال شهری گره بخورد.

انتهای پیام/۶۳۱۲۳/ص۲۰/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول