اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

ورود کودک ربای خطرناک پاکستانی به یزد، شایعه یا واقعیت؟

طی روزهای گذشته شایعه‌ای در فضای مجازی مبنی‌بر ورود کودک ربای خطرناک پاکستانی به یزد منتشر که با پیگیری‌های به عمل‌آمده مشخص شد این موضوع شیطنت فضای مجازی است.

ورود کودک ربای خطرناک پاکستانی به یزد، شایعه یا واقعیت؟

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، در روزهای گذشته متن و تصویری در فضای مجازی یزد منتشر شد که حکایت از ورود یک کودک ربای خطرناک پاکستانی به این استان داشت.

در متن این پیام آمده: "لطفاً در گروه‌ها عکس این انسان پست را پخش کنید و مراقب بچه‌تان هم باشید که این مرد پست در ایران آمده و اقدام به بچه دزدی می‌کند و تصاویری که می‌بینید مربوط به بچه‌های پاکستان است که این آدم‌ربا و پست همه این بچه‌ها دزدیده و در کانتینر گذاشته بود که پلیس متوجه میشه و آدم‌ربا فرار کرده و به ایران (چابهار) آمده لطفاً عکسش را در گروه‌ها پخش کنید تا هر چه زودتر این مردک پیدا شود و به سزای اعمالش برسد لطفاً مراقب فرزندانتان باشید."

پخش این خبر در فضای مجازی به‌ویژه در ایامی که والدین و دانش‌آموزان به دلیل حضور در کلاس‌های مجازی اکثر اوقات خود را در شبکه‌های مجازی می‌گذرانند، موجی از رعب و وحشت را در بین خانوار یزدی به وجود آورد.

سهیلا رنجبر یکی از والدینی یزدی است که در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد اظهار کرد: با انتشار این خبر انبوهی از پیام‌های نگران‌کننده را در گروه والدین مدرسه فرزندم مشاهده کردم. تمامی خانواده‌ها از عملکرد پلیس در این باره انتقاد داشتند و نسبت به بازی کودکان خود در کوچه نگران بودند.

بررسی‌های خبرنگار خبرگزاری فارس در یزد نشان داد، ورود "کودک ربای خطرناک پاکستانی" به کشور صحت ندارد و از شیطنت‌های فضای مجازی است و تصویر شایعه منتشر شده نیز هیچ ارتباطی با ادعاهای متن پیوست آن ندارد و تصویر مربوطه هم اجساد کودکان حمله شیمیایی تروریست‌ها در ۲۱ آگوست ۲۰۱۳ به غوطه شرقی و غربی در سوریه است.

کاملا روشن است که این دست شایعات با هدف ایجاد تشویش اذهان عمومی در جامعه و در شرایط فعلی که دانش آموزان در تلاش برای اتمام سال تحصیلی و امتحانات خود هستند و از نظر سیاسی نیز انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر را در پیش داریم، منتشر می‌شوند.

پیگیری های خبرنگار فارس برای ارتباط با منابع رسمی از جمله نیروی انتظامی در تایید و تکذیب این موضوع گرچه نتیجه روشنی نداشت و این موضوع تایید نشد اما در عین حال منتظر پاسخ صریح و روشن در این زمینه هستیم. 

هرچند نیروهای انتظامی و امنیتی در تلاشند تا همواره امنیت عمومی را در جامعه برقرار کنند و در راستای تحقق این آرمان نیز با تلاش شبانه‌روزی خود موفق بوده اند‌، لازم است تا شهروندان برای حفظ سلامت روانی جامعه از بازنشر بدون تحقیق مطالب فاقد سند در فضای مجازی خودداری جدا کنند. والدین هم در نظر داشته باشند از فرزندان خود حین حضور و بازی در معابر و کوچه‌ها به صورت ویژه نگهداری کنند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول