اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

فضائلی: بهبود معیشت مردم اولویت کاندیداها باشد/ عوامل مؤثر بر شکل‌گیری مشارکت حداکثری در انتخابات

کارشناس مسائل سیاسی گفت: بحث مبارزه با فساد و بهبود مسائل اقتصادی و معیشتی در صدر مطالبات و نیازهای جامعه قرار دارد و هر کاندیدایی که بتواند برنامه‌ها و اقدامات را پیرامون این مسائل متمرکز کند، موفقیت بیشتری خواهد داشت.

فضائلی: بهبود معیشت مردم اولویت کاندیداها باشد/ عوامل مؤثر بر شکل‌گیری مشارکت حداکثری در انتخابات

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، مهدی فضائلی، کارشناس مسائل سیاسی درباره الزامات جذب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و توجه کاندیداها به مطالبات مردم، اظهار کرد: بحث مشارکت انتخاباتی تابع یک سری عوامل ازجمله امید و نشاط در جامعه است. واقعیت این است که در حال حاضر باتوجه به عملکرد ضعیف دولت فعلی و همچنین فقدان رابطه و تعامل سازنده میان دولت و مردم، شرایط جامعه از بعد روحی و روانی آسیب‌ دیده است.

وی افزود: علاوه بر این، موضوع کرونا و تأثیر منفی آن بر میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری را هم نمی‌توان نادیده گرفت. طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته دراین‌باره، تأثیر منفی کرونا بر میزان مشارکت به‌عنوان چالش واقعی انتخابات پیش رو مطرح است.

فضائلی تصریح کرد: افزون بر موارد گفته، عوامل دیگری همچون تأخیر در شکل‌گیری فضای انتخاباتی در کشور نیز در کاهش مشارکت اثرگذار خواهد بود، بااین‌حال بایستی تلاش‌ها و اقدامات لازم در دستور کار قرار بگیرد. باید رسانه‌ها، فعالان سیاسی، جریانات و احزاب و حتی نامزدها تلاش کنند به هر میزانی که امکان‌پذیر است بر شرایط منفی فائق بیایند و موجبات افزایش مشارکت را فراهم سازند.

وی همچنین افزود: با توجه به ابعاد و دامنه تأثیراتی که مشارکت مردم در انتخابات دارد، طبیعتا برقراری و حاکم‌شدن فضای انگیزشی و امیدوارانه نسبت به آینده، اقدامات و برخوردهای اخلاقی نامزدها، پرهیز از رفتارهای ناهنجار و غیراخلاقی و قانون‌شکنانه می‌تواند بر مشارکت حداکثری انتخابات مؤثر باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: درواقع، نحوه صحیح مواجهه جریانات سیاسی و حامیان نامزدها، در وهله اول می‌تواند شرایط را مدیریت کرده و عامل منفی دیگری بر انتخابات اضافه نکند و در گام بعدی موجب شود تأثیر عوامل منفی کاهش پیدا کند و به مشارکت بالاتر اقشار مختلف مردم منتهی شود.

فضائلی همچنین درباره اولویت‌های برنامه‌ای کاندیداها، بیان کرد: این موضوع بیشتر به  رویکردها و تشخیص کاندیداها نسبت به اولویت‌های کشور ارتباط دارد. نیاز و مطالبه مردم، خلاقیت و ابتکار عمل نامزدها در طراحی شعارهای خود و پاسخگویی به مطالبات، همگی در تعیین اولویت‌های نقش دارد.

وی خاطرنشان کرد: بااین‌حال، در حال حاضر باتوجه به مجموع مطالبات مردم، نظرسنجی‌ها و سنجش‌هایی که صورت گرفته و شرایطی که در جامعه حاکم است و دیده می‌شود، به نظر می‌رسد دو مسئله بسیار مهم در صدر مطالبات مردم قرار دارد.

فضائلی تاکید کرد: در حال حاضر بحث عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد و رفع تبعیض‌ها و دیگری موضوع بهبود مسائل اقتصادی و معیشتی و رفع نگرانی‌های مرتبط با آن، در صدر مطالبات و نیازهای جامعه قرار دارد و هر کاندیدی که بتواند برنامه‌ها و اقدامات را پیرامون این مسائل متمرکز کند، موفقیت بیشتری خواهد داشت.

منبع: روزنامه رسالت

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول