اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

ربات پزشک بیماران را احیا می‌کند+فیلم

برای نخستین بار از یک «پزشک ربات» برای انجام فشارهای قفسه سینه بر روی بیماران در آمبولانس استفاده می‌شود تا تمرکز تیم اورژانس را برای انجام سایر درمان های حیاتی مهیا کند.

ربات پزشک بیماران را احیا می‌کند+فیلم

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، برای نخستین بار از یک «پزشک ربات» برای انجام فشارهای قفسه سینه بر روی بیماران در آمبولانس استفاده می‌شود تا تیم اورژانس را برای انجام سایر درمان های حیاتی آزاد کند.

پیراپزشکان ربات برای اولین بار در انگلیس برای انجام فشارهای قفسه سینه بر روی بیماران در آمبولانس استفاده می‌شوند.

دستگاه موسوم به «لوکاس ۳» (LUCAS ۳)، یک ماشین مکانیکی است که می‌تواند در مواقع ضرروی CPR را انجام دهد؛ این دستگاه از بلوتوث برای تعیین میزان فشار به قفسه سینه و هشدارهای مربوط به دستورالعمل‌های نجات بیمار استفاده می‌کند.همچنین می تواند داده‌هایی را جمع آوری کند که قابل بررسی و اشتراک با سایر پزشکان است. خیریه آمبولانس جنوب مرکزی ۲۸ دستگاه را برای پشتیبانی از خدمه در سراسر آکسفوردشایر  برکشایر، باکینگهام شایر و همپشایربه کار گرفته است.

سرویس آمبولانس جنوب مرکزی (SCAS)  انگلیس اولین مرکز در کشور است که از جدیدترین فناوری موسوم به «LUCAS ۳» استفاده می‌کند.

این دستگاه یک سیستم مکانیکی است که می‌تواند فشرده سازی قفسه سینه با کیفیت بالا و احیای قلبی ریوی (CPR) را از لحظه رسیدن خدمه در صحنه و در طول سفر بیمار به بیمارستان بدون وقفه انجام دهد؛ CPR برای حفظ جریان خون و اکسیژن  بدن در حالی که فرد بیهوش است و نفس نمی‌کشد ضروری است.

جان بلک، مدیر پزشکی در SCAS گفت: «ما می‌دانیم که انجام فشار به قفسه سینه با کیفیت بالا و بدون وقفه هنگام ایست قلبی یکی از عوامل اصلی تعیین کننده بقا است، اما به دلایلی می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد و این ربات می‌تواند بع امدادگران کمک شایانی کند».

 

انتهای پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول