اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

برداشت لیموترش در رودان ممنوع شد

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری رودان از ممنوعیت برداشت و خرید و فروش لیموترش در این شهرستان در راستای تثبیت قیمت و حمایت از حقوق تولیدکنندگان خبر داد.

برداشت لیموترش در رودان ممنوع شد

سید عبدالوهاب هاشمی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در رودان افزود: هم اکنون برداشت لیموترش بی‌کیفیت از باغات شهرستان آغاز شده که موجب افت شدید قیمت این محصول در بازارهای داخلی شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش از این هر کیلو لیموترش مرغوب و باکیفیت رودان در بازارهای داخلی با قیمت ۳۵ هزار تومان خرید و فروش می شد، گفت: هم‌اکنون با برداشت لیموترش بی‌کیفیت و نو رس قیمت لیموترش رودان به ۱۰ هزار تومان کاهش یافته است.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری رودان تاکید کرد: در راستای تثبیت قیمت و حمایت از تولیدکنندگان از 2 خرداد ماه لغایت 15 خرداد ماه از برداشت و خروج لیموترش از تمامی مبادی خروجی شهرستان جلوگیری می شود.

وی اضافه کرد: این طرح از سوی نظام صنفی کشاورزان شهرستان و با همکاری دستگاه‌های اجرایی متولی با جدیت به اجرا در خواهد آمد.

به گزارش فارس، رودان یکی از قطب های مهم کشاورزی هرمزگان است و اشتغال و اقتصاد آن وابسته به کشاورزی است و ۸۰ درصد از جمعیت این شهرستان به طور مستقیم و غیر مستقیم در بخش کشاورزی، دامداری و صنایع وابسته به آن مشغول فعالیت هستند.

هم اکنون ۴۲ هزار هکتار از وسعت این شهرستان زیر کشت محصولات کشاورزی است که از این میزان ۳۲ هزار هکتار به محصولات باغی و ۱۰ هزار هکتار به محصولات زراعی، سبزی و صیفی اختصاص دارد.

انتهای پیام/۸۸۰۵۹
  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول