اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

باران و رعدوبرق شدید در برخی مناطق و هشدار به کشاورزان و دامداران/نوار شمالی خنک می‌شود

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده دوم خرداد در شمال آذربایجان شرقی و اردبیل، سه شنبه چهارم خرداد در آذربایجان غربی و روز چهارشنبه در غرب مازندران، گیلان، اردبیل و آذربایجان شرقی رگبار و رعد و برق شدید پیش‌بینی می‌شود.

باران و رعدوبرق شدید در برخی مناطق و هشدار به کشاورزان و دامداران/نوار شمالی خنک می‌شود

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در چهار روز آینده در بخش‌هایی از غرب و شمال غرب کشور همچنین دامنه جنوبی البرز در استان‌های تهران، قزوین و البرز در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: امروز در استان های قم و غرب اصفهان، مناطقی از غرب و شمال غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز و تهران رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود و این شرایط جوی روز آینده دوم خرداد در بخش‌هایی از جنوب غرب کشور، فارس، یزد و کرمان حاکم خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری در بخش‌هایی از استان اصفهان، همچنین شمال فارس، ارتفاعات کرمان و یزد رگبار پراکنده خواهیم داشت.

اصغری ادامه داد: از بعد از ظهر سه شنبه ۴ خرداد با نفوذ جریانات خنک شمالی به سواحل خزر، بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در این مناطق پیش‌بینی می‌شود و روز چهارشنبه نیز بارش در مناطقی که ذکر شد تداوم دارد.

وی اظهار کرد: روز پنج شنبه ششم خرداد در شرق سواحل شمالی، همچنین خراسان رضوی و خراسان جنوبی و دامنه‌های جنوبی البرز در استان های سمنان، شرق تهران و همچنین قم بارش پراکنده خواهیم داشت.

* چند توصیه به کشاورزان و دامداران

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: روز آینده در شمال آذربایجان شرقی و اردبیل همچنین سه شنبه در آذربایجان غربی و روز چهارشنبه در غرب مازندران، گیلان، اردبیل و آذربایجان شرقی رگبار و رعد و برق شدید پیش‌بینی می‌شود.

اصغری ادامه داد: در این راستا در مناطقی که ذکر شد احتمال آسیب به محصولات کشاورزی و اصابت صاعقه به دام ها وجود دارد که توصیه می شود خودداری دامداران و عشایر از عبور در ارتفاعات، توقف در حاشیه رودخانه‏ ها و مسیل‏ ها و استحکام نهال های تازه کشت شده با نصب قیم جهت مقاومت در برابر باد، در دستور کار باشد.

وی افزود: همچنین محافظت از باغات به دلیل احتمال وقوع تگرگ، استحکام و ترمیم سقف گلخانه ها در برابر وزش باد، عدم انجام آبیاری جهت جلوگیری از سست شدن ریشه گیاهان به دلیل باد و  جمع آوری نهاده های کشاورزی از روی زمین به دلیل شرایط نامساعد جوی، در دستور کار باشد.

* کاهش دما در نوار شمالی کشور 

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: امروز و فردا در برخی نقاط استان‌های ایلام، خوزستان و بوشهر وقوع پدیده گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

اصغری افزود: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در نوار شمالی کشور به ویژه سواحل شمالی کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود و دریای خزر مواج خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران روز آینده قسمتی ابری در بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۷ و ۲۷ درجه خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۶ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۳۷ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول