اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

مقام حزبی اقلیم کردستان عراق: تحولات فلسطین منجر به شکست معامله قرن و روند عادی‌سازی شد

یک مقام ارشد حزبی در اقلیم کردستان عراق تاکید کرد که تحولات کنونی فلسطین در عمل منجر به شکست معامله قرن و عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی شده است.

مقام حزبی اقلیم کردستان عراق: تحولات فلسطین منجر به شکست معامله قرن و روند عادی‌سازی شد

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، «هادی علی» رئیس شورای رهبری اتحاد اسلامی کردستان عراق در خصوص تحولات فلسطین اشغالی، گفت: به عنوان اتحاد اسلامی کردستان عراق از همان روزهای نخست تحولات اخیر، موضع رسمی خود را در محکومیت تجاوز و اقدامات غیرقانونی رژیم اسرائیل در محله شیخ جراح، مسجد الاقصی و بعدها حملات وحشیانه به نوار غزه اعلام کرده‌ایم.

وی گفت: از دید ما تحولات فلسطین اشغالی در دو بُعد دینی و انسانی قابل بررسی است. در بُعد دینی آن مشاهده می کنیم که رژیم جنایتکار اسرائیل به تجاوز علیه مقدسات مسلمانان در قدس ادامه می دهد، به اعتقاد اتحاد اسلامی کردستان، قدس و فلسطین پرونده نخست جهان اسلام است و ما به عنوان مردمی مسلمان از یک سو و یک جریان سیاسی اسلامی از سوی دیگر، مقابله با چنین تعرض هایی را از سوی صهیونیست ها واجب شرعی خود می دانیم و در راه حمایت از حقوق مشروع فلسطینی ها همچنان خواهیم ماند.

رئیس شورای رهبری اتحاد اسلامی کردستان در تشریح بُعد انسانی تحولات فلسطین هم گفت: فلسطین سرزمینی اشغال شده است و رژیم اسرائیل با این وجود نیز مناطقی از این کشور به ویژه غزه را تحت محاصره شدید قرار داده است، همچنین در انظار عمومی جهان و نهادهای بین‌المللی حقوق این ملت آشکارا از سوی اسرائیلی‌ها تضییع می شود، ما مقاومت ملت فلسطین در این مبارزه را مشروع دانسته و به عنوان بخشی از جامعه مسلمانان بر خود واجب می دانیم به هر شیوه ممکن از این ملت ستمدیده حمایت کنیم.

هادی علی در پاسخ به سوالی در خصوص موضع‌گیری ضعیف کشورهای عربی در قبال رژیم صهیونیستی گفت: رژیم های عربی که نماینده واقعی ملت های خود نیستند در گذر زمان و به ویژه برهه کنونی به عنوان بخشی از راهبرد دشمن در منطقه ایفای نقش کرده‌اند، این کشورها همکاران و همراهان رژیم اسرائیل در منطقه هستند و در این راه نیز دارای توافقنامه هایی هستند که حتی توان محکومیت لفظی این جنایت ها نیز از آنان ساقط شده است.

این مقام حزبی اقلیم کردستان عراق همچنین با اشاره به حمایت های آمریکا و غربی ها از اقدامات غیرقانونی و جنایت های رژیم اسرائیل، گفت: اگرچه افکار عمومی در آمریکا و کشورهای غربی در خصوص قضیه فلسطین تا حدی زیادی به سمت و سوی محکومیت این جنایت ها تغییر نگرش پیدا کرده است اما هنوز هم شاهد هستیم که هیئت حاکمه آمریکا در اشکال مختلف دیپلماسی و نظامی به حمایت از اسرائیل پرداخته و تلاش های شورای امنیت سازمان ملل متحد هم در بررسی تحولات فلسطین به دلیل نقش و حمایت های آمریکا منجر به صدور یک بیانیه محکومیت هم نشده است.

وی بر لزوم وحدت گروه های فلسطینی تاکید کرد و گفت: صرفنظر از پاره‌ای اختلافات داخلی در میان این گروه ها، اتحاد مردم فلسطین در این دوره از تحولات قابل تقدیر است، مشاهده می کنیم که ساکنین کرانه باختری چگونه در حمایت از مردم غزه وارد عمل شده‌اند. نکته مهم دیگر این دوره از تحولات فلسطین این است که تمامی مناطق صهیونیست نشین در مدار حملات موشکی و راکتی مقاومت واقع شده‌اند.

رئیس شورای رهبری اتحاد اسلامی کردستان عراق در خاتمه تاکید کرد که کشورهای عربی ذیل معامله قرن و عادی سازی روابط با اسرائیل تمامی تلاش خود را در راه پایان دادن به قضیه فلسطین به کار بستند اما تحولات کنونی بار دیگر این قضیه را نه تنها در سطح کشورهای اسلامی بلکه در سطح کلی جهان مطرح ساخت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول