اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پس از پیروزی غزه؛ حماس از سوریه تشکر کرد

با پیروزی مقاومت فلسطین بر رژیم صهیونیستی در جریان جنگ 12 روزه اخیر، یکی از رهبران جنبش حماس فلسطین ضمن تقدیر از حمایت‌های سوریه از مقاومت ابراز امیداوری کرد که دمشق پایتخت مقاومت و حامی حق فلسطینیان باقی بماند.

پس از پیروزی غزه؛ حماس از سوریه تشکر کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقاومت فلسطین طی ۱۲ روز رویارویی با تجاوزهای رژیم صهیونیستی موفق شد، این رژیم را به پذیرش شکست و شروط آتش‌بس وادار سازد. پس از آن‌که شامگاه پنج‌شنبه گذشته، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی رسما با توقف بمباران نوار غزه و آتش‌بس یک‌جانبه موافقت کرد، گروه‌های مقاومت فلسطین نیز ساعتی بعد در بیانیه‌هایی جداگانه تاکید کردند که تا زمان پایبندی تل‌آویو به آتش‌بس، به آن پایبند خواهند ماند.

با این اعلام آتش‌بس در حالی که تمامی رسانه‌های صهیونیستی به شکست تل‌آویو در این ماجراجویی جدید علیه مقاومت فلسطین و هزینه‌های هنگفت رژیم صهیونیستی در این مدت اذعان کردند، مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری از جمله شهر قدس به خیابان‌ها آمدند و پیروزی مقاومت را جشن گرفتند. علاوه بر فلسطین،مردم کشورهای لبنان، ایران، اردن و ...نیز این پیروزی را جشن گرفتند و آن را به مردم فلسطین تبریک گفتند.

«گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ساعاتی پس از اعلام آتش‌بس، با «سامح شکری» وزیر خارجه مصر تماس گرفت و از تلاش‌های قاهره برای آتش‌بس تشکر کرد.

در مقابل تل‌آویو که از قاهره برای تحقق این آتش‌بس و توقف پاسخ‌های موشکی مقاومت فلسطین به تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه، تقدیر کرد، «اسامه حمدان» از رهبران حماس مقیم بیروت از موضع «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در حمایت و پشتیبانی از مقاومت فلسطین تقدیر کرد.

رئیس‌جمهور سوریه چند روز پیش در دیدار با هیأتی از رهبرات گروه‌های فلسطینی از جمله «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی، وحدت، انسجام و دلاوری مردم فلسطین را ستود و بر ضرورت اهمیت حمایت مردمی عربی و جهانی از فلسطین تاکید کرد.

وی در این دیدار تاکید کرد:سوریه برای هر آن‌چه که همه مبارزان و رزمندگان مقاومت نیاز دارند، آماده است.  ما از نظر نظامی و سیاسی بخشی از محور مقاومت هستیم.

حمدان نیز در گفت‌وگو با شبکه المیادین تصریح کرد: «موضع حمایتی اسد از مقاومت، عجیب و غافلگیرکننده نیست. هرکس به ما سلام کند، ما با سلام بهتری به او پاسخ خواهیم داد...طبیعی است که رابطه با دمشق به وضعیت سابق آن بازگردد و امیدواریم که دمشق پایتخت مقاومت و حامی حق فلسطینی‌ها باقی بماند. »

از سوی دیگر، «ابوحمزه» سخنگوی گروه مقاومت «سرایا القدس»، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد که راه مقاومت با این توقف تجاوز رژیم صهیونیستی به پایان نرسیده و ادامه دارد و مقاومت با قدرت و اطمینان در همچنان در مسیر آزادسازی کامل فلسطین گام برخواهد داشت.

وی با اشاره به خیزش سراسری در فلسطین در جریان این نبرد ۱۲ روزه و پشتیبانی تمامی ساکنان کرانه‌ باختری، اراضی اشغالی ۱۹۴۸ و مردم غزه، تاکید کرد: « نقش ایران و محور مقاومت را در حمایت از [مردم فلسطین] ارج می‌نهیم و به آنها می‌گوییم که شما شرکای ما در این پیروزی هستید. ما همواره در وضعیت آماده‌باش قرار داریم و چشمان ما در تمام میدان‌ها دشمن را زیر نظر دارد.

درگیری رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تعرض‌ها در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

در این درگیری‌ که تا بامداد روز جمعه در جریان بود، رژیم صهیونیستی در غالب حملات خود با هجوم به مناطق مسکونی، زنان و کودکان فلسطینی را به خاک و خون کشید که گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایت‌ها مواضع این رژیم را هدف حمله گسترده راکتی قرار دادند و سامانه گنبد آهنین در رهگیری بسیاری از آن‌ها ناموفق عمل کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول