اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

سقوط جنگنده نیروی هوایی هند

یک فروند جنگنده میگ-21 نیروی هوایی هند حین ماموریت آموزشی سقوط کرد و خلبان آن جان خود را از دست داد.

سقوط جنگنده نیروی هوایی هند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌ها از سقوط یک فروند جنگنده نیروی هوایی هند خبر دادند.

به نوشته وبگاه «دیفنس ورلد» در اولین ساعات روز جمعه یک فروند جنگنده «میگ-۲۱» ارتش هند نزدیک منطقه «موگا» در «پنجاب» سقوط کرد . این سومین سانحه هوایی از این نوع  در سال جاری میلادی است. آنطور که ارتش هند اعلام کرده این جنگنده در حال انجام پرواز آموزشی بود و خلبان این پرواز نیز بعد از سقوط جان خود را از دست داده است.

دو فروند میگ -۲۱ دیگر نیروی هوایی هند در ماه‌های ژانویه و مارس سقوط کردند. هنوز علت دقیق این سانحه هوایی از سوی ارتش هند اعلام نشده است.

هم اینک ۴۰۰ فروند از این جنگنده در ارتش هند مشغول به فعالیت است. نیروی هوایی هند قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ جنگنده‌های میگ ۲۱ و میگ ۲۷ خود را با جنگنده‌های دیگر از جمله «رافال» ساخت فرانسه جایگزین کند.

نیروی هوایی هند سال‌های پر حادثه‌ای را سپری می‌کند به طوریکه از سال ۲۰۱۹ تاکنون  بیش از ۱۲ فروند هواپیمای نظامی را در جریان سوانح هوایی از دست داده و در نتیجه  شماری از پرسنل زبده این کشور کشته شده‌اند.

هند برای نخستین بار در دهه  هشتاد میلادی اولین جنگنده‌های سبک وزن تک نفره را دریافت کرد  و به همین دلیل در حال حاضر به شدت به جنگنده‌های پیشرفته قرن ۲۱ نیاز دارد. چندی قبل سخنگوی دولت هند اعلام کرد که ۱۲ جنگنده سوخو-۳۰MKI و ۲۱ جنگنده میگ-۲۹S به ناوگان جنگنده‌های  نیروی هوایی هند اضافه خواهند شد.

برآوردها حاکی از آن است که ۲۷۰ جنگنده سوخو-30S و ۶۵ فروند جنگنده میگ-۲۹S ستون اصلی خط مقدم نیروی هوایی هند را تشکیل می‌دهند. اما هند تعدادی جنگنده‌های میراژ ۲۰۰۰ و رافال فرانسوی نیز دارد و جنگنده «تجاس» ساخت داخل هند نیز در نیروی هوایی این کشور به کار گرفته می‌شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول