اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یمن؛ سرنگونی یک هواپیمای جاسوسی ائتلاف سعودی در آسمان الجوف

ارتش یمن، امروز از سرنگونی یک هواپیمای جاسوسی دیگر ائتلاف سعودی، این بار در آسمان استان «الجوف» خبر داد.

یمن؛ سرنگونی یک هواپیمای جاسوسی ائتلاف سعودی در آسمان الجوف

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پدافند هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، امروز (یک‌شنبه) از سرنگونی یک هواپیمای شناسایی ائتلاف سعودی در آسمان استان «الجوف» با یک فروند موشک زمین به هوا که تاکنون رونمایی نشده، خبر داد.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «المسیره»، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، اعلام کرد: پدافند هوایی ما صبح امروز موفق شد یک فروند هواپیمای جنگنده جاسوسی از نوع CH4 ساخت چین را سرنگون کند. این عملیات با یک موشک زمین به هوایی که تاکنون رونمایی نشده و در آسمان منطقه «المرازیق» در استان الجوف صورت گرفت.

وی افزود: ما بار دیگر تاکید می‌کنیم که آسمان کشور ما جایی برای گردش نیست.

CH۴ که یک هواپیمای بدون سرنشین دارای برد ۳۵۰۰ تا ۵هزار کیلومتر و استقامت ۳۰ تا ۴۰ ساعته است. قادر به حمل شش موشک و بارگیری ۲۵۰ تا ۳۴۵ کیلوگرم است.

پنج‌شنبه پیش (۲۰ می) نیز سخنگوی نیروهای مسلح یمن از سرنگونی یک هواپیمای شناسایی ائتلاف سعودی در جبهه نجران با موشک زمین به هوای رونمایی نشده، خبر داد.

وی گفت که پدافند هوایی یمن صبح پنج‌شنبه یک هواپیمای شناسایی را هنگام انجام عملیات خصمانه در آسمان جبهه نجران سرنگون کرد. مشخصات این هواپیما و جزئیات عملیات سرنگونی آن نیز به زودی منتشر خواهد شد.

انتشار اطلاعات بیشتر درباره عملیات روز پنج‌شنبه

شب گذشته، ارتش یمن جزئیاتی از هواپیمای سرنگون شده در آسمان نجران منتشر و اعلام کرد که در روز پنج‌شنبه، یک هواپیمای جاسوسی ساخت چین از نوع wing-loong2 متعلق به ائتلاف سعودی در آسمان نجران سرنگون شد.

این نوع پهپاد نمونه ارتقا یافته و قویتر پهپاد wing-loong1  است که قابلیت حمل ۱۲ موشک و بمب لیزری تا وزن ۴۸۰ کیلوگرم را دارد.

ارتش یمن تصاویری از لاشه این پهپاد نظامی ائتلاف سعودی را منتشر کرد.

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول