اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

پرداخت‌ یک‌چهارم تسهیلات مصوب کرونایی به شرکت‌‌های ریلی/مصوبه فروش ۵۰درصد ظرفیت‌ ا‌دامه دارد

دبیر انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی با اشاره به زیان ۲ هزار میلیارد تومانی شرکت‌های ریلی از کرونا در سال ۹۹، گفت: از ۹۴۰ میلیارد تومان تسهیلات مصوب حمایتی به دلیل کرونا، تاکنون حدود یک چهارم آن، معادل ۲۳۰ میلیارد تومان پرداخت شد.

پرداخت‌ یک‌چهارم تسهیلات مصوب کرونایی به شرکت‌‌های ریلی/مصوبه فروش ۵۰درصد ظرفیت‌ ا‌دامه دارد

سبحان نظری در گفت‌‌وگو با ‌خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ‌در پاسخ به این سؤال که آیا برآوردی داشته‌اید، از  ابتدای شیوع کرونا چه میزان زیان به شرکت‌‌های ریلی وارد شده است؟ ‌اظهار داشت: برآورد میزان ضرر و زیان شرکت‌های ریلی از کرونا نیازمند محاسبات پیچیده و تجمیع اطلاعات از سوی شرکت‌های ریلی است و هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده‌ایم، اما اگر بخواهیم برآورد کلان داشته باشیم، در سال ۱۳۹۹ شرکت‌های حمل و نقل ریلی نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان درآمد از دست رفته، به دلیل کرونا احصا کردند.

* تسهیلات کرونایی شرکت‌‌های ریلی در پیچ‌و‌خم تشریفات بانکی

وی در پاسخ به این سؤال که شرکت‌‌های ریلی تاکنون چه میزان تسهیلات حمایتی کرونا‌ دریافت کرده‌اند؟ گفت: مصوب شد، برای جبران بخشی از زیان‌ها و کمک مالی به این شرکت‌های زبان دیده از کرونا، تسهیلاتی اختصاص یابد، در این راستا مقرر شد، مبلغ ۹۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌ها پرداخت شود که آن هم متاسفانه تا هفته‌ای که گذشت، کمتر از یک چهارم آن، معادل ۲۳۰ میلیارد تومان پرداخت شد و مابقی در پیچ و خم تشریفات بانکی برای پرداخت مانده است.

* مصوبه فروش ۵۰ درصد ظرفیت قطار کماکان اجرا می‌شود

دبیر انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی در تشریح رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا در بخش سفرهای ریلی، توضیح داد: از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور و پس از تصویب و ابلاغیه‌های ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، شرکت‌های حمل و نقل ریلی موظف شدند که قطارها را با ظرفیت ۵۰ درصدی اعزام کنند تا فاصله اجتماعی رعایت شود و کماکان فروش ۵۰ درصد ظرفیت قطارها به دقت رعایت می‌شود و در یک کوپه‌ چهار نفره، اگر مسافران خانواده نباشند، فقط ۵۰ درصد ظرفیت فروخته می‌شود.

نظری ادامه داد: از سوی دیگر سیستم فروش بلیت قطار، اینترنتی است و کد ملی مسافر هنگام تهیه بلیت دریافت می‌شود، مسافر‌ اگر تست کرونا داده باشد و در فاصله مشکوک به ناقل بودن، تقاضای بلیت قطار داشته باشند، اگر تست کرونای آنها مثبت بوده باشد‌، برای این مسافران بلیت صادر نمی‌شود، همچنین در زمان پذیرش مسافر و سوار شدن بر قطار هم این موضوع مجدداً چک می‌شود.

دبیر انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی افزود: سال گذشته قبل از اینکه این چک‌ها به صورت خودکار انجام شود، چند صد نفر از مسافران که تست کرونا مثبت داشتند‌، از پای قطار برگردانده شدند و سفر آنها لغو شد.

وی تأکید کرد: سطح رعایت استانداردهای مقابله با کرونا‌ در بخش حمل و نقل ریلی انصافاً در حد بالایی قرار دارد، نظافت و ضدعفونی قطارها مدام در حال انجام است، تغذیه مسافران با استانداردهای بهداشتی فراهم می‌شود و مهمانداران قطار ها هم کنترل رعایت مصوبات مقابله با کرونا را انجام می‌دهند، ضمن آنکه از نظر نظارت بر عملکرد مهمانداران نیز از سویی متولی امور به دقت در حال انجام است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول