اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

از اظهارنظر هاشمی درباره مشارکت در انتخابات تا ابهام در سرنوشت شناسنامه باغات تهران

اعضای شورای شهر تهران در صحن امروز شورا مباحثی را درباره انتخابات ریاست جمهوری و شورای ششم، سرنوشت تهیه شناسنامه باغات و اراضی مشجر در پایتخت و ماجرای تبدیل زمین فوتبال در یک بوستان برای آموزش موتورسواران را مطرح کردند .

از اظهارنظر هاشمی درباره مشارکت در انتخابات تا ابهام در سرنوشت شناسنامه باغات تهران

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محسن هاشمی صبح امروز در دویست و نود و ششمین جلسه صحن شورای شهر درباره دوم و سوم خرداد اظهار داشت: ربع قرن از دوم خرداد 76 و چهار دهه تا سوم خرداد 61 سپری شده است و اکثر جامعه به ویژه نسل جوان خاطرات روشنی از این مناسبت‌ها ندارند.

وی افزود: دوم خرداد برای جمهوری اسلامی تولدی دوباره محسوب می‌شود و پیش از آن روز جریانات سیاسی و حاکمیت نسبت به انتخاب دولت‌ها پیش‌‌بینی روشنی داشتند و در انتخابات ریاست جمهوری اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ نمی‌داد ولی در دوم خرداد برای نخستین بار کاندیدایی از حمایت رسانه‌ملی و نهادهای حاکمیتی برخوردار بود و به موفقیت نرسید.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: امروز در فاصله 4 هفته‌ای تا انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم و نظرسنجی‌ها نشان از مشارکت 40 درصدی جامعه در انتخابات ریاست جمهوری فعلی را می‌دهد که امیدواریم تا آن زمان مشارکت افزایش یابد.

هاشمی با اشاره به اینکه سوم خرداد حاصل وحدت و یکپارچگی رهبر و جامعه، ارتش و سپاه همچنین سیاست و اقتصاد برای صیانت از ایران بوده است، گفت: در حال حاضر آسیب‌های اجتماعی، تورم، تحریم و بیکاری کشور را تهدید می‌کند و برای عبور از این تهدیدات و فشارها نیاز به همگرایی جهت تأمین آسیب‌ها و شکاف‌های به وجود آمده در اعتماد عمومی هستیم.

* تذکر به مدیران شهرداری به دلیل تبدیل زمین فوتبال بوستان ری به محل آموزش موتورسواران

در ادامه مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران طی تذکری به شهردار گفت: بازسازی زمین فوتبال بوستان ری در محله کوثر و باز گرداندن آن به مردم برای محله لازم است ولی به علت بی‌تدبیری و عدم مدیریت صحیح شاهد تعرض به حقوق عامه و نادیده گرفتن به حق به شهر شهروندان هستیم.

وی گفت: این زمین فوتبال در حال حاضر تغییر کاربری داده و تبدیل به محل آموزش و آزمون موتورسواران شده است که باید از این مسأله جلوگیری شود تا شاهد اتلاف سرمایه‌های عمومی شهر و محروم کردن مردم در استفاده از زیرساخت‌های شهری به علت تغییر کاربری نباشیم.

*سرنوشت تهیه شناسنامه باغات و اراضی مشجر چه شد

همچنین در ادامه زهرا نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران در تذکری به حناچی درباره معلوم نبودن سرنوشت تهیه شناسنامه باغات و اراضی مشجر اظهار داشت: شورای شهر در راستای اجرای ماده 2 قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها مصوبه ساماندهی صیانت و حفاظت از باغات و اراضی مشجر شهر تهران 27 آذر 97 به تصویب رساند.

وی گفت: متأسفانه با گذشت 20 ماه از پایان زمان تعیین شده برای انجام تکلیف شهرداری تهران طبق مصوبه مذکور و علیرغم پیگیری‌های مکرر هنوز اقدام مشخصی در این زمینه صورت نگرفته است.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران تأکید کرد: با توجه به اتمام مهلت مقرر در مصوبه و نقش مهم تهیه شناسنامه باغات در حفاظت حداکثری از ریه‌های تنفسی پایتخت انتظار داریم هر چه سریع‌تر شهردار تهران گزارشی در این زمینه به شورای شهر ارائه کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول