اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

وزیرکشور: طرح ساماندهی حاشیه‌‌نشینی تا رسیدن به هدف مطلوب فاصله دارد

وزیر کشور با بیان اینکه طرح ساماندهی حاشیه ها و محلات پیشرفت خوبی داشته است، گفت: بدلیل عدم تعادل و توازن در امکانات و منابع از هدف این طرح فاصله داریم البته قرار شد دستگاه اجرایی منابع خود را با اولویت این مناطق تقسیم بندی کنند.

وزیرکشور: طرح ساماندهی حاشیه‌‌نشینی تا رسیدن به هدف مطلوب فاصله دارد

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه شورای اجتماعی کشور گفت: حاشیه نشینی یکی از اولویت هایی است که مقام معظم رهبری به عنوان یک آسیب اجتماعی طرح کرده بودند.

وی ادامه داد: در شورای اجتماعی با همکاری همه دستگاه های اجرایی طرحی تهیه شد که مبتنی بر آن در خصوص  حاشیه ها و محلات در دو بعد کالبدی و اجتماعی برنامه ریزی هایی صورت گرفت و دستگاه های متولی، معین و همکار مشخص شدند و اقدامات خوبی انجام شد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: امروز بیش از ۴۴۰ از محلات را وزارت راه و شهرسازی در قالب آن ستادی که متولی کار است بر عهده دارد و بیش از ۲۰۰ محله را وزارت کشور در قالب تسهیل گری بر عهده دارد و همه دستگاه ها در قالب کارگروه ها اجتماعی،فرهنگی ، آموزشی و فنی امنیتی تقسیم بندی شده اند و با رعایت اولویت ها دارند کارها را انجام می دهند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: در گزارشی که امروز گرفتیم روند کار مناسب است.  فاصله عقب افتادگی بدلیل عدم تعادل و توازن و ما ترازی که در امکانات، منابع و فعالیت ها است هنوز از هدف خود فاصله داریم هرچند حرکت مطلوب شکل گرفته اما هدف کماکان در شرایط عادی قابل تحقق نخواهد بود هر چند. کارهای خوبی صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: قرار شد دستگاه اجرایی ، امنیتی و شهرداری ها منابع خود را در اول سال با اولویت این مناطق تقسیم بندی کنند. بهشهر مشهد، سنندج و خمینی شهر کارهای خوبی انجام داده اند. 

رحمانی فضلی با اشاره به آثار اجتماعی کرونا بیان داشت: مقرر شد این آثار پیگیری و برنامه ریزی های لازم انجام شود چون معتقد هستیم در ایام این بیماری و پسا کرونا با مسایل اجتماعی روبرو خواهیم بود. 

وی در خاتمه گفت: بحث معتادین متجاهر یکی از موضوعات بود که تاکید شد ستاد مبارزه با مواد مخدر و بقیه دستگاه های متولی نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشند و نسبت به جمع آوری و درمان آنها تسریع کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول