اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

عربشاهی: درخواست کمک از هوادار شخصیت پرسپولیس را متزلزل می‌کند/مدیران قبلی هم در این راه ناموفق بودند

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: درخواست کمک از هوادار در دوره‌های قبلی جواب نداده و با این اقدام شخصیت پرسپولیس متزلزل می‌شود.

عربشاهی: درخواست کمک از هوادار شخصیت پرسپولیس را متزلزل می‌کند/مدیران قبلی هم در این راه ناموفق بودند

سید ضیاء عربشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در باره دیدار معوقه ذوب آهن و پرسپولیس از هفته بیست و یکم لیگ برتر اظهار داشت: با توجه به احکام جدید کمیته انضباطی پرسپولیس تا حدی از لحاظ روحی و روانی دچار مشکل شده است. سید جلال حسینی به عنوان کاپیتان وظیفه دارد در زمین تیمش را مدیریت کرده و مقابل ناهنجاری‌ها بایستد اما کمیته انضباطی  حکم ناعادلانه‌ای علیه کاپیتانی که یکی از بازیکنان با تعصب فوتبال ما است و با تمام وجود برای موفقیت پرسپولیس تلاش می‌کند، صادر کرد.

وی ادامه داد: هر چند ذوب آهن در جام حذفی مقابل استقلال شکست خورد اما در لیگ برتر این تیم را شکست داد. ذوب آهن تیم با قدمتی است که با وجود عملکرد خوبش در فوتبال ایران امسال نتایج خوبی به دست نیاورده است. بازیکنان پرسپولیس هم حرفه‌ای هستند و با وجود شرایط نامناسب روحی و روانی و تلاش‌هایی که برای جلوگیری از تکرار قهرمانی این تیم می‌شود دست به دست هم می‌دهند تا با بردن ذوب آهن به کسب پنجمین قهرمانی نزدیک شوند.

پیشکسوت پرسپولیس خاطرنشان کرد: ذوب آهن نقاط ضعف و قوتی دارد. این تیم در عمق دفاع دچار مشکل است و پرسپولیس می‌تواند با استفاده از مهره‌های خوبی که در خط حمله و میانی دارد، به حریف ضربه بزند. با وجود غیبت سید جلال حسینی، کمال کامیابی نیا نشان داده می‌تواند در قلب خط دفاعی خوب کار کند.

عربشاهی تصریح کرد: نفرات تیم پرسپولیس جزو بهترین‌های ایران هستند و این تیم نیمکت قوی دارد. تیمی که برای قهرمانی می‌رود باید بازیکنان نیمکت نشینش هم مانند نفرات داخل زمین باکیفیت باشد. خوشبختانه پرسپولیس شرایط ایده‌آلی از این لحاظ دارد. تفاوت زیادی بین بازیکنان اصلی و ذخیره نیست و مقابل ذوب آهن قطعا به مشکل نمی‌خورد اما باید با انگیزه و قدرت بالاتری به زمین برود.

وی درباره مشکلات مالی باشگاه پرسپولیس و اعتراض مدیران این باشگاه به ردیف بودجه نداشتن پرسپولیس گفت: هرچند وزارت ورزش متولی این دو باشگاه است، اما استقلال و پرسپولیس تیم‌هایی هستند که می‌توانند حامیان مالی قوی جذب کرده و قراردادهای خوبی ببندند تا از این طریق به درآمد خوبی هم برسند. این کار تا حدی انجام شده است اما باید این نکته را در نظر گرفت با وجود تعویق در پرداخت دستمزد بازیکنان و مربیان پرسپولیس، امسال بدهی‌های زیادی مثل بدهی برانکو پرداخت شد.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس تصریح کرد: دو مدیر قبلی پرسپولیس یعنی رسول پناه و گرشاسبی خیلی خوب کار کردند. سمیعی را زیر سوال نمی‌برم زیرا جزو مدیران خوب و پخته ما است. از طرفی پول پرسپولیس در AFC هنوز به حساب این باشگاه واریز نشده است. از طرفی به دلیل بی ثباتی مدیریتی قرارداد خوبی در باشگاه‌ های ما امضا نشده درحالیکه برای امضا قراردادهای نجومی از قبل باید برای پرداخت آنها تامین اعتبار کرد.

عربشاهی افزود: در همه جای دنیا قرارداد بازیکنان حرفه‌ای به دلیل کرونا نصف شده ‌اما در ایران با وجود شرایط کرونایی مبلغ قراردادها چندین برابر شد بدون آنکه راهی برای تامین منابع مالی و پرداخت دستمزد بازیکنان پیش بینی شده باشد.

وی با اشاره به درخواست این باشگاه از هواداران برای کمک مالی عنوان کرد: این اقدام را قبول ندارم. مدیران قبلی که چنین حرکتی انجام دادند موفق نبودند. در ادامه هم وقتی دیدند از این طریق به جایی نمی‌رسند آن را رها کردند. درخواست کمک از هواداران شخصیت بزرگ پرسپولیس را متزلزل می‌کند.

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: همه جای دنیا هوادار به باشگاه‌ها پول می‌دهند اما در آنجا کانون هواداران باشگاه‌ها که مدیرعامل و هیات مدیره هم دارند پولی را جمع کرده و به باشگاه خود کمک می‌کنند. ساز و کار کمک هوادار در فوتبال دنیا متفاوت است و پرسپولیس نباید به این شکل دست خود را به سمت هواداران دراز کند. زیرا این تیم می‌تواند با درآمدزایی مناسب دچار چنین مشکلاتی نشود.

عربشاهی درباره اینکه به نظر می‌رسد عملکرد جعفر سمیعی در باشگاه پرسپولیس تاکنون از لحاظ مالی مثبت نبوده، توضیح داد: سمیعی از لحاظ مدیریتی و سالم بودن فرد موجهی است، اما تا حدی هم باید به وی حق داد، زیرا زمانی که به پرسپولیس آمد قراردادها بسته شده بود و راهی به جز قرارداد کارگزار برای تامین درآمد و پرداخت طلب بازیکن و مربی نیست.

وی افزود: متاسفانه تغییرات مدیریتی ثبات را از بین می‌برد. متولی دو باشگاه وزارتخانه است و مدیران نمی‌توانند مدت طولانی در یک باشگاه بمانند و برای اجرای برنامه‌های خود زمان داشته باشند. به همین دلیل هرج و مرج در باشگاه‌ها زیاد می‌شود.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در باره اینکه چرا مدیران فعلی پرسپولیس درآمدزایی خاصی نداشته و فقط دنبال قرض گرفتن رفته‌اند گفت: این موضوع را قبول دارم که قرض گرفتن شرایط سختی ایجاد می‌کند اما طبق اطلاعات من قرار است 10 درصد از سهام پرسپولیس و استقلال از طریق بورس به شرکت‌های مخابراتی و ارتباطاتی که اکنون هم به تیم کمک می‌کنند واگذار شود.

عربشاهی تصریح کرد: یکی از دلایلی که سبب شده همیشه تراز مالی پرسپولیس و استقلال منفی باشد این است که مدیران آنها بدون دیدن راه‌های درآمدزایی سراغ امضا قراردادهای نجومی رفته‌اند. علی پروین حرف خوبی می‌زد؛ می‌گفت این تیم‌ها سکوی پرتابی برای بازیکنان هستند. بازیکنانی که از تیم‌های کوچک‌تر به پرسپولیس و استقلال می‌آیند وقتی با حمایت هواداران خودشان را نشان داده و به جایی که می‌خواهند می‌رسند، خواستار امضای قراردادهای نجومی هستند و این موضوع کار را سخت می‌کند.

وی ادامه داد: به ابراهیم شکوری هم گفتم باید بازیکنان به بازی در پرسپولیس، استقلال و حتی سپاهان افتخار کنند زیرا این سه تیم سکوی پرتاب بازیکنان به تیم ملی هستند و نباید فقط مدیرعامل یک باشگاه کنار بازیکن بایستد و عکس بگیرد و قرارداد نجومی ببندند. متاسفانه تراز مالی پرسپولیس در این سال‌ها منفی بوده و این باعث شده مدام بدهی روی بدهی بیاید. هر مدیرعاملی می‌آید باید بدهی‌های مدیر قبلی را بپردازد و دست آخر کار به جایی می‌رسد که باشگاه با 45 میلیون هوادار برای دریافت کمک مالی باید دست جلوی طرفدارانش دراز کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول