اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

حمایت بهزیستی از خانوارهای دارای فرزندان چندقلو/ پرداخت مستمری ماهانه ۵ میلیون ریالی

مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان بهزیستی کشور، گفت: سال گذشته ۴ هزار و ۷۰۰ خانوار دارای فرزندان سه‌قلو و بالاتر و ۱۰۸ خانواده دارای فرزندان دوقلوی دهک‌های ۱ تا ۳ تحت پوشش سازمان بهزیستی بودند.

حمایت بهزیستی از خانوارهای دارای فرزندان چندقلو/ پرداخت مستمری ماهانه ۵ میلیون ریالی

به گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس؛ مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان بهزیستی کشور در بیان اقدامات و دستاوردهای مهم در سال ۹۹ با اشاره به حمایت از خانواده‌های دارای فرزندان چندقلو، گفت: سال گذشته ۴ هزار و ۷۰۰ خانوار دارای فرزندان سه‌قلو و بالاتر و نیز تعداد ۱۰۸ خانواده دارای فرزندان دوقلوی دهک‌های ۱ تا ۳ تحت پوشش این سازمان بوده و ماهیانه به‌طور متوسط از مبلغ ۵ میلیون ریال مستمری و سایر خدمات حمایتی بهره‌مند می‌شوند.

* تشکیل و توانمندسازی بیش از ۴ هزار گروه خودیار در ۱۷۰۰ روستا

«فاطمه عباسی» تشکیل و توانمندسازی بیش از ۴ هزار گروه خودیار با میانگین ۱۶ نفر در هر گروه در ۱۷۰۰ روستا را از اقدامات تأمین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی برشمرد و افزود: عضویت حدود ۷۰ هزار نفر از زنان و جوانان کم‌درآمد مناطق روستایی، جمع‌آوری و انباشت ۳۴ میلیارد تومان پس‌اندازهای خرد، پرداخت ۹۹ هزار فقره وام داخلی توسط گروه‌ها به مبلغ ۶۶ میلیارد تومان، پرداخت ۵ هزار و ۶۵۱ فقره وام به مبلغ ۲۲۴ میلیارد تومان توسط بانک عامل به گروه‌ها از دیگر اقدامات صورت پذیرفته است.

* ورود بیش از ۶۰ گروه همیار زنان سرپرست خانوار به درگاه‌های فروش مجازی قانونی در کشور

مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان بهزیستی کشور با اشاره به برگزاری ۳ دوره وبینار آموزش کسب‌وکار و فروش در فضای مجازی و بازارهای فروش قانونی ویژه گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار تحت پوشش با مشارکت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تصریح کرد: بیش از ۶۰ گروه همیار زنان سرپرست خانوار به درگاه‌های فروش مجازی قانونی در سطح کشور وارد شدند.

عباسی در پایان از بهره‌مندی ۲ هزار و ۸۴۰ نفر از خانواده‌های نیازمند تحت پوشش سازمان از خدمات تخصصی مددکاری اجتماعی باهدف ارتقاء سلامت اجتماعی، کاهش و مدیریت آسیب‌ها در خانواده و محافظت و مراقبت از خانواده‌ها در سال گذشته خبر داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول