اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

جزئیات پیگیری ۵ نماینده اصفهان پیرامون معضل آب/ جاری شدن زاینده‌رود در تهران پیگیری می‌شود

دبیر مجمع نمایندگان شهرستان اصفهان گفت: نمایندگان شهرستان اصفهان تأکید دارند اقدامات تا احیای دائمی رودخانه زاینده‌رود صورت گیرد، نه اینکه آب مقطعی و موردی جریان پیدا کند ولی به فراخور حال کشاورزان شرق و غرب اصفهان حداقل می‌خواهند به شکل مقطعی هم مقداری آب از بالادست رهاسازی شود.

جزئیات پیگیری ۵ نماینده اصفهان پیرامون معضل آب/ جاری شدن زاینده‌رود در تهران پیگیری می‌شود

حجت الاسلام احسان تیموری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اقدامات اخیر نمایندگان مردم شهرستان اصفهان در مجلس در موضوع آب اظهار داشت: اعضای فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی در سال جدید با همراهی خانم شیخی از مناطقی در استان و شهرستان اصفهان بازدید داشتند و در موضوعات زاینده‌رود و آلودگی هوا بررسی انجام دادند؛ چند جلسه هم آقای مقتدایی در تهران پیرامون مسأله آب داشتند و با صنف کشاورزان نیز صحبت شده است.

دبیر مجمع نمایندگان شهرستان اصفهان گفت: آقایان میرزایی و مقتدایی در سفری به یزد مسیر انتقال آب از خلیج‌فارس به یزد را مشاهده کردند و مشخص شده آب تا اردکان رسیده است؛ آقای بانکی‌پور هم در جلسه‌ای با نخبگان و ایده‌پردازان برای فاضلاب به بحث پرداخته‌اند. خانم شیخی و آقای طغیانی نیز در این فضا ورود کرده و پیگیری‌هایی را برای نامه‌ای به وزیر نیرو و رئیس‌جمهور انجام می‌دهند.

وی در خصوص جلسه مشترک مجمع نمایندگان شهرستان اصفهان با رئیس حوضه زاینده‌رود تصریح کرد: در این جلسه که با حضور سرپرست آب منطقه‌ای برگزار شد مباحث مختلفی طرح شد و گزارشی از ۴۰ روز فعالیت پس از انتصاب‌شان دادند؛ از میزان آب، ورودی و خروجی آن صحبت کرده و گفته شد که اگر توان مدیریت حوضه آبریز وجود ندارد باید اعلام شود تا به صورت دیگری پیگیری شود.

تیموری در ادامه بیان کرد: مجمع نمایندگان شهرستان جلسه‌ای نیز با موثرین و فعالان اجتماعی موضوع حوضه آبریز برقرار کردند و پیگیری نامه با امضای ۵ نماینده اصفهان صورت گرفت؛ همچنین به صورت مفصل به مطالبات کشاورزان شرق پرداخته و در نهایت منتج شد تا روز شنبه در بین کشاورزان در شهر زیار حضور یابند و مطالبات در خصوص پنج محور اصلی صورت‌بندی شد.

دبیر مجمع نمایندگان شهرستان اصفهان با بیان اینکه در مجمع نمایندگان استان بیش از ۸۰ درصد فضای جلسات پیرامون آب استان و مباحث زیست‌محیطی بوده است، گفت: آقایان مقتدایی و نقدعلی پیگیر حوزه آب هستند و با توجه به اهمیت موضوع، دیگر نمایندگان نیز پیگیر اقدامات این افراد خواهند بود تا کار دچار چندصدایی و ناهماهنگی و منافع بخشی و شخصی نشود.

وی افزود: نمایندگان شهرستان اصفهان نیز تأکید دارند اقدامات تا احیای دائمی رودخانه زاینده‌رود صورت گیرد، نه اینکه آب مقطعی و موردی جریان پیدا کند ولی به فراخور حال کشاورزان شرق و غرب اصفهان حداقل می‌خواهند به شکل مقطعی هم مقداری آب از بالادست رهاسازی شود و جلساتی در تهران در دو هفته آینده با این موضوع صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/۶۳۱۲۱/ص۲۰/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول