اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

اعترافات جذاب گواردیولا در برنامه زنده: بهترین مسی تاریخ را من داشتم

پپ گواردیولا شب گذشته در یک برنامه زنده در خصوص بارسلونا صحبت کرد و اظهارات جالبی در خصوص مسی، بوسکتس، ماسکرانو و بیلسا به ثبت رساند.

اعترافات جذاب گواردیولا در برنامه زنده:  بهترین مسی تاریخ را من داشتم

به گزارش خبرگزاری فارس، شب گذشته در یک برنامه زنده، در پلتفرمی در فضای مجازی به نام «توییچ»، پپ گواردیولا با برخی از بازیکنان فوتبال سابق ایتالیا در خصوص بارسلونا صحبت کرد. در این برنامه زنده که افرادی مثل آنتونیو کاسانو، دنیله آدانی و بوبو ویری حضور داشتند، پپ گواردیولا در خصوص مسی، بیلسا، ماسکرانو، بوسکتس و شرایط تیم بارسلونا در سال 2008 تا 2012 صحبت کرد.

پپ در خصوص مسی گفت: او واقعا قدرتمند است. قدرتمندترین بازیکنی است که دیده‌ام. جدای از کیفیتیش، ذهنیت برنده و مبارزه‌طلبی دارد که فوق العاده است. در 4 سال حضورم در بارسلونا، تمرینات زیادی را برگزار کردیم ولی او حتی یک تمرین را نیز از دست نداد. او ذهنیت رقابت طلبی دارد و به نظرم 4-5 بازیکن بیشتر در تاریخ فوتبال نبودند که چنین ذهنیتی داشتند.

لیونل مسی آخرین بازی و تمرین بارسلونا را به دلیل حضور در تعطیلات از دست داد و در بازی آخر این تیم حضور نداشت. به عبارتی می‌توان صحبت پپ را کنایه‌ای به شرایط کنونی بارسلونا دانست که چطور می‌شود پیش از انتهای فصل مسی با تیم خداحافظی کند و به تعطیلات برود.

پپ ادامه داد: من خیلی زیاد از بازیکنانم در بارسلونا یاد گرفتم. آنها مثل یک حیوان عطش مبارزه داشتند. هر 3 روز یکبار ما بازی داشتیم و همه برای پیروزی می‌جنگیدند. آنها می‌خواستند بهتر از هم‌تیمی خود در ترکیب باشند. من خیلی خوش شانس بودم که بهترین مسی را داشتم. خوش شانس بودم که 7 یا 8 بازیکنی داشتم که در سن مناسبی از آکادمی به تیم اصلی رسیدند.

گواردیولا تصریح کرد: همه بازیکنان نقش خود را می‌دانستند و در عین رقابت با هم دوست بودند. همه می‌دانستیم که مسی بهترین بازیکن دنیا بود ولی در رقابت از پا نمی‌ایستاد. بازیکنانی که نیمکت نشین می‌شدند می‌دانستند به اندازه بازیکنان داخل زمین قدرتمند نیستند و همین مسئله رقابت را افزایش می‌داد.

گواردیولا گفت: ماسکرانو یکی از بهترین هافبک های تدافعی دنیا بود. او واقعا بازیکن با محبتی بود که قبول کرد در پست دفاع مرکزی بازی کند.

سرمربی کنونی منچسترسیتی در خصوص بوسکتس نیز صحبت کرد و اظهار داشت: سرخیو یک بازیکن به شدت باهوش است. او همه چیز از فوتبال را می‌داند. آن چنان فیزیک بدنی خوبی ندارد ولی ذهن درستی دارد که توانسته 10 سال تمام با این قدرت در بارسلونا بازی کند.

گواردیولا از سخت‌ترین اتفاق دنیای مربیگری خود نیز پرده برداشت و در این برنامه گفت: کار ما واقعا سخت است. در خصوص تاکتیک صحبت می‌کنیم و در خصوص اینکه چه کسی باید ذخیره باشد، حرف می‌زنیم. به نظرم سخت‌ترین لحظه آن است که هر 2-3 روز یکبار ، در هر بازی ما باید 9 بازیکن را نیمکت نشین کنیم که این واقعا یک مربی را آزرده خاطر می‌کند. نیمکت نشین کردن بازیکنان اصلا جذاب نیست و به همین علت من اصلا پیشنهاد نمی‌کنم که کسی مربی شود زیرا واقعا اذیت کننده است و این مسئله شما را زجر خواهد داد. شما همیشه می‌بینید بازیکنانی هستند که به خوبی تمرین می‌کنند ولی وقتی مسابقه فرا می رسد جایی در ترکیب ندارد و این مسئله واقعا مربی را اذیت می‌کند.

وی ادامه داد: قهرمانی در لیگ برتر انگلیس در فصل جاری بسیار برایم خاص است. ما در پاندمی کووید بودیم و خیلی از افرادی که دوستشان داشتیم را به خاطر این بیماری از دست دادیم. همه چیز در این شهر بسته شده بود و کرونا همه چیز را به هم ریخته بود. این قهرمانی به این دلیل برایم خاص است که توانستیم تمرکز خودمان را حفظ کنیم و با قدرت ادامه دهیم.

گواردیولا در انتها در خصوص بیلسا نیز صحبت کرد و اظهار داشت: او منحصربفرد است. هیچ کس نمی‌تواند او را تقلید کند. او شاعر فوتبال است و قابل قیاس با کسی نیست. به نظرم او یک هدیه به فوتبال است. صداقتی که او دارد برایم لذت بخش است. هیچ وقت تقلب نمی‌کند، جر نمی‌زند و وقتی می‌بازد آن را قبول می‌کند و آنقدر تلاش می کند تا از اشتباهش، راه حل یاد بگیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول