اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

زلزله عامل احتمالی ریزش کوه در منطقه 2 آزادراه تهران-شمال‌‌/1500 دستگاه‌ ناوگان داخلی وارد شبکه ریلی می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال برنامه نوسازی و ورود 1500 دستگاه انواع واگن و لکوموتیو تولید داخل را به شبکه ریلی هدف‌گذاری کرده‌ایم.

زلزله عامل احتمالی ریزش کوه در منطقه 2 آزادراه تهران-شمال‌‌/1500 دستگاه‌ ناوگان داخلی وارد شبکه ریلی می‌شود

به گزارش خبرنگار ‌اقتصادی‌ خبرگزاری فارس، محمد اسلامی بعدازظهر امروز در حاشیه مراسم روز ملی بهره‌وری که در شرکت راه آهن جمهوری اسلامی برگزار شد، درباره نوسازی ناوگان ریلی اظهار داشت: نوسازی ناوگان ریلی طبق برنامه از پیش تعیین شده ادامه دارد و امسال برنامه نوسازی و ورود 1500 دستگاه انواع واگن و لکوموتیو تولید داخل را به شبکه ریلی هدف‌گذاری کرده‌ایم.

وی افزود: اگر از محل منابع تبصره 18 اعتبارات بیشتری به شرکت‌های ریلی اختصاص یابد، این تعداد ناوگان افزایش می‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در سال‌های 1398 و 1399 تعداد 1800 دستگاه نوسازی انواع ناوگان داخلی وارد شبکه ریلی شد‌.

* ریزش سنگ حجیم در منطقه 2 آزادراه تهران ـ شمال احتمالا متاثر از زلزله بود‌

وی در پاسخ به این سوال که دلیل وقوع ریزش کوه در منطقه 2 آزادراه تهران ـ شمال چه بود؟ توضیح داد: هیچ تونلی در مسیر آزادراه تهران ـ شمال ریزش نداشته است، بلکه در منطقه 2 آزادراه، صخره‌ای بین دو تونل در حال ساخت ریزش داشته است که مطالعات حرکت زمین‌شناسی آن در حال انجام است.

اسلامی افزود: در محل وقوع حادثه هیچ انفجار یا خاکبرداری انجام نشده بود و احتمالا این اتفاق متأثر از زلزله بوده است، زلزله‌های 4 یا 5 ریشتری در آن منطقه ممکن است رخ داده باشد، ضمن آنکه منطقه نزدیک گسل است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: متاسفانه در این حادثه 2 کارگر جان باختند که از خداوند برای خانواده‌های آنها صبر مسئلت می‌کنیم.

* مشکل پرداخت وام حمایتی به شرکت‌های ریلی از خودشان است نه از بانک‌ها

وی در پاسخ به گفته خبرنگاری مبنی بر اینکه عنوان شده است که فقط یک چهارم تسهیلات مصوب کرونایی به شرکت های ریلی پرداخت شده است و این در گیرودار روال بانکی مانده است، بیان کرد: تسهیلات مالی حمایتی به دلیل کرونا برای شرکت‌های ریلی پابرجا است؛ شرکت‌ها باید تضامین خود را به بانک ارائه کنند که به دلیل نوع مالکیت برخی شرکت‌ها نظیر رجاء مشکل ایجاد شده است که اخیرا این مشکل رفع شد و بانک‌ها مشکلی در این باره ندارند.

اسلامی در باره وام ودیعه مسکن گفت: وام ودیعه و میزان مجاز افزایش امسال آن ‌باید در ستاد ملی تصویب شود، پیشنهاد در کمیته اقتصادی مطرح شد و منتظر تصویب در ستاد ملی هستیم.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول