اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

هر آنچه درباره‌ سقف متحرک پارچه‌ای باید بدانید

آیا تا به حال اسم سقف متحرک پارچه‌ای به گوشتان خورده است؟ شاید شما هم تا به حال به این فکر کرده باشید که در تراس، روف گاردن، حیاط یا استخر منزل خود فضایی امن و خصوصی مهیا کنید. شاید هم صاحب یک هتل، ویلا، رستوران یا کافی شاپ هستید و می‌خواهید برای رفاه حال مشتریان خود فضای باز موجود را مسقف کنید، از طرفی زیبایی، ظرافت، کیفیت و مدرن بودن طراحی آن برایتان بسیار اهمیت دارد.

هر آنچه درباره‌ سقف متحرک پارچه‌ای باید بدانید

آیا تا به حال اسم سقف متحرک پارچه‌ای به گوشتان خورده است؟ شاید شما هم تا به حال به این فکر کرده باشید که در تراس، روف گاردن، حیاط یا استخر منزل خود فضایی امن و خصوصی مهیا کنید. شاید هم صاحب یک هتل، ویلا، رستوران یا کافی شاپ هستید و می‌خواهید برای رفاه حال مشتریان خود فضای باز موجود را مسقف کنید، از طرفی زیبایی، ظرافت، کیفیت و مدرن بودن طراحی آن برایتان بسیار اهمیت دارد. یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید استفاده از تجهیزات مدرن سقف پارچه‌ای جمع شونده است.

سقف متحرک پارچه‌ای در واقع یک سازه پارچه ای است که با تجهیزات آلومینیومی و با استفاده از یک ریل به روی فضاهای باز نصب می‌شود و می‌تواند به صورت کشویی روی ریل‌ها حرکت و فضای باز را مسقف کند. این سقف‌ها متحرک هستند و با استفاده از یک کنترل یا ریموت باز و در مواقع نیاز بسته می‌شوند. سیستم استفاده شده در این سقف‌ها کاملاً اتوماتیک است و در اجرای آن از موتورهای مخصوصی استفاده می‌شود.

سقف متحرک پارچه‌ای

موارد استفاده از سقف متحرک پارچه‌ای

 از این تکنولوژی در مکان‌های رو باز تجاری یا شخصی بسیاری استفاده می‌شود. به طور مثال از سقف متحرک پارچه‌ای می‌توان برای نصب در فضاهای بدون سقفی چون حیاط، استخر، بالکن، پارکینگ، پشت بام یا روف گاردن در پنت هاوس، منازل و ویلاهای شخصی استفاده کرد. همچنین از سقف پارچه‌ای جمع شونده می‌توان در فضاهای رو باز یا بدون سقف مجتمع‌های تجاری، استادیوم، گلخانه‌ها، تالارهای پذیرایی، هتل‌ها، رستوران‌ها و کافی شاپ­ها­ی ساحلی به منظور مسقف کردن فضای درب ورودی، پارکینگ، روف گاردن، رستوران و کافی شاپ استفاده کرد.

مزیت‌های سقف متحرک پارچه‌ای

پوشش‌های بسیاری برای مسقف کردن فضای باز وجود دارد اما به جرأت می‌توان گفت یکی از پرکاربردترین سقف‌ها که با طراحی بسیار مدرن و زیبا، کیفیت بالای ساخت و روش استفاده‌ی آسان خود را در برابر انواع دیگر ثابت کرده است، سقف‌های پارچه‌ای است. سقف‌های پارچه‌ای در دو نوع سقف پارچه‌ای ثابت و سقف متحرک پارچه‌ای تولید می‌شوند. از جمله مزیت‌های سقف متحرک پارچه‌ای نسبت به نوع ثابت آن عملکرد و کنترل آسان به کمک یک کنترل از راه دور است. لازم به ذکر است نصب این سقف‌ها مشکلی از نظر قوانین شهرداری ندارد.

با توجه به اینکه سقف متحرک پارچه‌ای از جنس پلی استر ضد آب با روکش پی وی سی ساخته شده است، با استفاده از این پوشش‌ها می‌توان به راحتی و تنها با استفاده از یک کنترل از راه دور فضای بسته را بزرگ‌تر کرد و در واقع محافظی در برابر گرما در فصل تابستان و محافظی در برابر برف و باران در فصل سرما به وجود آورد. در ساختار این سقف‌ها از ناودان‌های مخفی به منظور تخلیه آب باران استفاده شده است؛ بنابراین سقف متحرک پارچه‌ای به دلیل جنس مرغوب پارچه و کیفیت بالا در هر نوع آب و هوایی به راحتی استفاده می‌شود و کاملاً در برابر گرما و سرما مقاوم است. این سقف‌ها تحمل وزنی حدود هفتاد کیلوگرم در هر متر مربع را دارند.

از مهم‌ترین مزایای سقف متحرک پارچه‌ای می‌توان به این نکته اشاره کرد که تنها با افزودن و تنظیم سنسورهای باد و نور می‌توان سقف متحرک را کاملاً اتوماتیک کرد تا در مواقع ضروری بدون نیاز به استفاده از کنترل خود به خود بسته یا باز شود.

باز و بسته شدن سقف متحرک پارچه‌ای ایجاد سر و صدا نمی‌کند و به همین دلیل برای استفاده در منزل یا مکان‌های عمومی بسیار مناسب می‌باشد. در واقع در ساخت این سقف­ها از برند فرانسوی تیوبلار، موتور­ها خریداری و نصب می­شود که از بهترین انواع موتور، بدون صدا و دارای سرعت مناسب است.

وزن این سقف‌ها به دلیل استفاده از آلومینیوم بسیار کم است و نصب آن توسط متخصصان و در مدت کوتاهی انجام می‌گردد. از طرفی سازه‌های آلومینیومی در برابر زنگ زدن کاملاً مقاوم هستند.

سقف متحرک پارچه‌ای در رنگ‌های متنوعی تولید و عرضه می‌شود و بنا بر سلیقه‌ی مشتری و برای ساخت فضایی مدرن و امروزی قابل تغییر است. لازم به ذکر است رنگ این سقف‌ها کاملاً مقاوم به تغییر دما و تغییرات دیگر است.

یک مزیت دیگر سقف متحرک پارچه‌ای در مقایسه با سقف‌های شیشه‌ای مقاوم بودن در برابر هرگونه نیروی کششی، فشاری، لرزش و زلزله است. در حقیقت طول عمر این سقف‌ها چیزی حدود بیست سال پیش بینی می‌شود.

از جمله موارد بسیار مهم دیگر این است که سقف متحرک پارچه‌ای مقاوم در برابر پاره شدن، آتش سوزی بوده و ضد حریق است بنابراین از نظر خطر آتش سوزی بر اثر نور خورشید یا هر عامل خارجی دیگر کاملاً امن است.

از دیگر مواردی که درباره‌ی سقف متحرک پارچه‌ای می‌توان به آن اشاره کرد عایق بودن در برابر نور است. به عبارت دیگر پارچه و فلزاتی که در ساخت سازه‌ی این سقف‌ها استفاده شده است نوری از خود عبور نمی‌دهند. البته این موضوع در فصل گرما یک مزیت بزرگ به شمار می‌آید و می‌تواند عبور نور و گرمای سوزان خورشید را متوقف کند و فضایی رؤیایی شبیه یک گلخانه را به وجود آورد. اما در شب‌ها و روزهایی که آفتابی نیست برای برطرف کردن مشکل روشنایی می‌توان از نصب سیستم روشنایی مانند لامپ‌های ال ای دی روی این سقف‌ها استفاده کرد. 

مهم‌ترین مزیت سقف‌های پارچه‌ای به دیگر انواع آن مثل سقف‌های شیشه‌ای بحث تمیزی و زیبایی ظاهری و عایق نور و گرما بودن است که در سقف متحرک پارچه‌ای کاملاً رعایت شده است بنابراین در هر شهر و با هر آب و هوایی به راحتی قابل استفاده است.

در کنار استفاده از دیوارهای متحرک شیشه‌ای با نصب سقف متحرک پارچه‌ای می‌توان فضایی کاملاً بسته طراحی کرد. استفاده از این تکنولوژی، ساختار و معماری ظاهری منزل یا فضای تجاری شما را ویژه و چشم نواز خواهد کرد.

سقف متحرک پارچه‌ای

دلایل خرید و نصب سقف متحرک پارچه‌ای

از جمله دلایلی که شما را به عنوان یک متقاضی وادار به خرید سقف متحرک پارچه‌ای می‌کند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شاید ساده‌ترین و اولین دلیل برای نصب سقف متحرک پارچه‌ای مهیا کردن یک محیط خنک به دور از تابش مستقیم آفتاب در فصل تابستان باشد.
یکی دیگر از دلایل، بزرگ کردن فضای مفید و در واقع استفاده از فضای باز غیر مفید موجود است.
مورد دیگر ساخت یک فضای گرم و پوشیده در برابر برف و باران در فصل سرما است.
یکی از مهم‌ترین کاربردهای سقف متحرک پارچه‌ای برای ساخت یک فضای خصوصی با امنیت بالا است. به طور مثال مسقف کردن استخرهای شخصی برای افزایش امنیت یکی از این موارد است.
در نهایت می‌توان به این مورد اشاره کرد که با نصب سقف متحرک پارچه‌ای می‌توان در فضاهایی مثل آلاچیق‌هایی که در حیاط، روف گاردن و پنت هاوس وجود دارد، از وسایلی چون مبل، صندلی و غیره در برابر برف، باران و نور خورشید محافظت کرد.

نکاتی برای افزایش عمر سقف متحرک پارچه‌ای

رعایت نکات مورد نیاز و مراقبت از هر محصولی که می‌خرید می‌تواند عمر مفید آن را بسیار افزایش دهد. در خرید و نصب سقف متحرک پارچه‌ای هم با رعایت نکات ساده‌ای چون بررسی کردن ناودان‌های خروج آب در فصل سرما، سالی دو بار شست و شو و پاکسازی، بررسی سقف از نظر پاره شدگی، بررسی صاف و صیقلی بودن سقف به منظور جلوگیری از تجمع آب در یک قسمت، بررسی سلامت موتور سیستم، بررسی سلامت ریل‌ها، بررسی سلامت سنسورهای دما و نور، سبب افزایش عمر سقف متحرک پارچه‌ای و همچنین زیبایی ظاهری آن شوید.

موارد تعیین کننده‌ی قیمت سقف متحرک پارچه‌ای

اطلاع از قیمت سقف متحرک پارچه‌ای یکی از مواردی است که متقاضیان خرید این نوع سقف‌ها به دنبال آن هستند. اگر قیمت این سقف‌ها را از تولیدکنندگان آن بخواهید مرسوم‌ترین روشی که قیمت سقف متحرک پارچه‌ای را با آن محاسبه می‌کنند، اعلام قیمت بر اساس مساحت یا یک متر مربع است. در واقع ابتدا مساحت فضایی که می‌خواهید مسقف کنید را اندازه گیری می‌کنند و سپس به ازای هر مترمربع قیمتی را در آن ضرب می‌کنند.

اما واقعیت این است که برای محاسبه‌ی جزئی و کاملاً دقیق باید مواردی چون مدل، نوع و رنگ پارچه، نوع موتور محرک، تجهیزات جانبی و ابعاد، در نظر گرفته شود؛ بنابراین قیمت سقف متحرک پارچه‌ای با توجه به موارد ذکر شده متفاوت خواهد بود.

لازم به ذکر است با افزایش مساحت، میزان هزینه‌های جانبی مثل سنسورها، موتور و غیره ثابت و تنها هزینه خود سقف افزایش می‌یابد.

علاوه بر تمام مواردی که به آن اشاره شد موارد دیگری هم در تعیین قیمت تمام شده‌ی سقف متحرک پارچه‌ای تأثیر گذار هستند که در ادامه به آن‌ها به صورت مختصر اشاره می‌کنیم:

کیفیت تجهیزات استفاده شده مثل ریل و غیره
تعداد و کیفیت موتورهایی که برای باز و بسته شدن استفاده می‌شود. موتورهای پرقدرت تنها ظرف مدت 1 تا 2 دقیقه فضای بزرگی را مسقف می‌کنند.
ساختاری که برای نورپردازی به سقف اضافه می‌شود.
ابعاد باز شونده یا همان مساحت قسمت باز شونده
جنس پارچه‌ای مشتری انتخاب می کند.
شکلی که برای ساخت سقف متحرک پارچه‌ای انتخاب می‌شود که می‌تواند صاف یا منحنی باشد.

ویژگی‌های ظاهری قابل تغییر سقف متحرک پارچه‌ای

از جمله مواردی که متقاضی خرید سقف متحرک پارچه‌ای می‌تواند بنا بر سلیقه‌ی خود انتخاب کند ارتفاع ستون‌ها و تعداد آن‌ها است. ارتفاع ستون‌ها به صورت استاندارد تا حدود 5 متر قابل تنظیم خواهد بود.

تعداد ستون‌ها هم با توجه به سلیقه و درخواست متقاضی و البته با بررسی و امکان سنجی، قابل تغییر است. نصب این سقف‌ها بدون ستون، با دو ستون یا با چهار ستون قابل اجرا است.

سقف­های متحرک پارچه‌ای در قطعات با عرضی حدود هفت متر  و طولی حدود ده متر قابل طراحی، ساخت و سفارش هستند. با در نظر گرفتن افزایش طول عمر سقف­های متحرک و همچنین کاهش هزینه­ها، بهترین ابعاد برای ساخت این سقف­ها عرضی حدود شش متر و طولی حدود هشت متر است.

سقف متحرک پارچه‌ای

نحوه‌ تمیز کردن سقف متحرک پارچه‌ای

شاید تا به اینجا برای شما هم این سؤال پیش آمده که چگونه سقف متحرک پارچه‌ای را تمیز کنیم؟ همان طور که پیش‌تر گفته شد به منظور افزایش طول عمر سقف‌ها باید سالی دو بار آن‌ها را بشویید.

بهتر است به منظور تسریع در خشک شدن این کار را در یک روز آفتابی انجام دهید. سپس بعد از تهیه محلول آب و صابون با استفاده از یک ظرف روی سقف بریزید و آبکشی کنید. اگر میزان آلودگی زیاد است می‌تواند از برس یا تی که حتماً نرم باشد برای شست و شو استفاده کنید. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که به سقف فشار زیادی وارد نکنید تا از پاره شدن و تخریب جلوگیری شود.

سقف متحرک پارچه‌ای ساینا

سقف متحرک پارچه‌ای ساینا سعی دارد با انجام خدمات پس از فروش رایگان دوره‌ای به مدت دو سال از زمان نصب، بهره گیری از نیروهای متخصص زبده، ضمانت کیفیت تولیدات، استفاده از یراق آلات، اتصالات و موتورهای ترک و ساخت اروپا به منظور جلب رضایت مشتری و ارائه ضمانت 5 ساله کلیه قطعات و پوشش پارچه‌ای، در میان رقبای خود به بهترین شکل عمل نماید. شما می‌توانید برای ارتباط بیشتر، آشنایی با انواع محصولات ساینا و بازدید از پروژه‌های انجام شده، به سامانه‌ی اینترنت به نشانی https://sainats.com مراجعه کنید.

مراحل اجرای پروژه در ساینا

ساینا به منظور ساخت سقف پارچه‌ای جمع شونده مراحل مختلفی را اجرا می­کند تا بهترین کار با بالاترین کیفیت به مشتریان خود ارائه دهد. بازدید از محیط اولین کاری است که متخصصان انجام می­دهند. در این مرحله محل مورد نظر به طور کامل از نظر شرایط فیزیکی بررسی می‌شود و نقشه برداری انجام می‌شود. پس از آن نوبت به طراحی سه بعدی با نرم افزار می‌رسد. همه‌ی شرایط در این مرحله برای نصب سقف در نظر گرفته می‌شود تا طرح مورد نظر قابلیت انجام و نصب داشته باشد.

پس از آن نوبت به تشکیل تیم و اجرای پروژه می‌رسد. سازه‌های فلزی پروژه تحت کنترل و نظر مدیر پروژه در کارگاه فلزات ساخته می‌شود. بعد از آن نوبت به نصب اتصالات توسط متخصصان و کارشناسان نصب در محل اجرای پروژه می‌رسد.

پس از نصب و تحویل پروژه، بر اساس ضمانت 5 ساله خدماتی از قبیل بازدید و کنترل سلامت و رگلاژ قطعات جانبی و سقف پارچه‌ای انجام می‌شود. این خدمات به منظور افزایش عمر سقف متحرک پارچه‌ای کاملاً رایگان در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

منبع: سازه چادری ساینا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول