اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مجوز ایجاد شهرک لجستیک تربت‌ حیدریه صادر شد

نماینده تربت‌ حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: مجوز ایجاد پارک یا شهرک لجستیک تربت‌ حیدریه دریافت شده که با تحقق آن، این شهرستان پس از مشهد و خواف، سومین شهرک لجستیک استان را دارد.

مجوز ایجاد شهرک لجستیک تربت‌ حیدریه صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده تربت حیدریه، محسن زنگنه با بیان اینکه اکنون در حال بررسی برای مکان‌یابی و تعیین زمین برای ایجاد این شهرک هستیم، اظهار کرد: در شهرک لجستیک امکانات زیربنایی از جمله انبارها، یخچال‌ها، نمایندگی بانک‌ها، دفترخانه‌های اسناد رسمی، گمرک و بیمه تجمیع شده و تولیدکنندگان عمده می‌توانند تولیدات خود را تا زمان فروش و عرضه به بازارهای داخلی و خارجی، در این محل نگهداری و از این طریق به مناطق مختلف کشور و جهان ارسال کنند.

نماینده تربت‌ حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پارک لجستیک در هر منطقه بر اساس آمایش سرزمینی وظایف تخصصی‌تری دارد که در این خطه با محوریت معدن و صنایع معدنی استقرار می‌یابد، گفت: اگر بحث لجستیک معادن را بتوانیم در این خطه محقق کنیم، کمک خوبی به توسعه اقتصادی معادن تربت‌ حیدریه می‌شود و البته کمکی نیز به منطقه خواف خواهد شد.

وی بیان کرد: از لحاظ امنیتی و مسائل پدافند غیرعامل مناسب نیست که تمام امکانات و تجهیزات در یک منطقه متمرکز شود، به خصوص نزدیکی خواف با مرز، اقتضا می‌کند جلسه اختصاصی در این خصوص با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیأت عامل ایمیدرو برگزار شود.

زنگنه عنوان کرد: تربت‌ حیدریه اکنون از مزیت راه‌آهن برخوردار است و بحث فرودگاه این خطه نیز از این هفته عملیاتی می‌شود که اعتباراتی نیز برای اجرای آن در نظر گرفته‌ شده و امید است تا دهه فجر امسال شاهد برقراری پرواز در این فرودگاه باشیم.

نماینده تربت‌ حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین بر اساس توافق سال ۹۸ با ایمیدرو، مقرر شده است که پیمانکار ساخت جاده مسیر تربت‌ حیدریه ـ رشتخوار، نسبت به تعریض محور حدفاصل راه‌آهن به تربت‌ حیدریه نیز با طول هزار و ۲۰۰ و عرض ۱۱ متر اقدام کند که در انتظار تحقق موافقت‌نامه ایمیدرو هستیم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول