اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

پروانه دم قهوه‌ای جنگل‌های ارسباران را تهدید می‌کند

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس، گفت: جنگل‌های ارسباران که همطراز با جنگل‌های هیرکانی و زاگرس هستند، طی سال‌های اخیر دچار آفت پروانه دم قهوه‌ای و ابریشم باف شده‌اند.

پروانه دم قهوه‌ای جنگل‌های ارسباران را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حسین حاتمی ضمن تبریک سالروز عملیات  بیت‌المقدس و پیروزی ملت مقاوم فلسطین بر مشت‌های سست آهنین رژیم اشغالگر قدس، اظهار داشت: مصاحبه‌ها، توئیت‌ها، لبخندها و گریه‌هایتان دیگر کافی است، شما نه التزام پادگان را دارید و نه دادخواهی دادگاه را. سوار بر مرکب اشراف و غرور این‌گونه از موضع قدرت سخن نگویید.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر کشور، ادامه داد: خسارت خانه‌ها، اموال و احشام آسیب‌دیده مردم شهرستان خداآفرین در جنگ قره‌باغ تاکنون پرداخت نشده است و گذرگاه مرزی خداآفرین فعالیت ندارد.

وی افزود: کشورهای فرامنطقه‌ای و بیگانه با اوضاع و احوال گوی سبقت را در بازسازی قره‌باغ از ما ربوده‌اند، چرا در این زمینه اقدامی موثر انجام نمی‌دهید.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جنگل‌های ارسباران که همطراز با جنگل‌های هیرکانی و زاگرس هستند طی سال‌های اخیر دچار آفت پروانه دم قهوه‌ای و ابریشم‌باف شده‌اند. اختصاص اعتبار ویژه برای مبارزه با این آفت‌ها، راه‌اندازی مرکز تحقیقات جنگل و مراتع ارسباران به مرکزیت شهرستان کلیبر و پایگاه اطفای هوایی اولویت صددرصدی دارد.

حاتمی ادامه داد: لازم است به دلیل ارسال بالگرد محلول‌پاش از ستاد مدیریت بحران کشور و مدیریت عالی استان آذربایجان‌شرقی و نیز سایر مسوولان ذی‌ربط قدردانی ویژه‌ای داشته باشم.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی، متذکر شد: وزیر راه و شهرسازی زبان شیرین فارسی را متوجه می‌شود اما نمی‌دانم علت چیست، ده‌ها بار گفته و نوشته‌ام که سه شهرستان حوزه انتخابیه‌ام یک کیلومتر راه اصلی ندارند و بیش از یک‌هزار و 500 کیلومتر جاده خاکی و غیر آسفالته در این منطقه وجود دارد اما اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: اگر اقدامی در خصوص جاده‌های سه شهرستان کلیبر، خداآفرین و هوراند صورت نگیرد، مجبورم، مطالب خود را به زبان‌های زنده دنیا ترجمه و تقدیم وزیر راه و شهرسازی کنم.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول