اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

درخشنده: نمی‌دانم چرا طلوع‌کیان و حسابی به FIVB معرفی شدند/ای کاش در کمیته داوران هم نماینده داشتیم

عضو سابق کمیته مسابقات فدراسیون جهانی والیبال گفت: دلیل معرفی طلوع کیان و حسابی به فدراسیون جهانی را نمی‌دانم.

درخشنده: نمی‌دانم چرا طلوع‌کیان و حسابی به FIVB معرفی شدند/ای کاش در کمیته داوران هم نماینده داشتیم

سعید درخشنده در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد عضویت امیر طلوع کیان و مریم حسابی در شورای والیبال فدراسیون جهانی و کمیته ارتباطات و بازاریابی FIVB اظهار داشت: درمورد دلیل معرفی این نفرات به فدراسیون جهانی از داورزنی بپرسید تا به عنوان عضو هیأت رئیسه فدراسیون جهانی بتواند به آن پاسخ دهد. من سال‌ها عضو کمیته مسابقات بودم، اما حالا نام این کمیته تغییر کرده است.

وی درخصوص اینکه چرا خودش به کارش در این سمت ادامه نداد، گفت: مسئله سن و سال مطرح بود و افراد بالای 75  سال تنها می‌توانند ناظر بوده و نمی‌توانند عضو کمیته باشند. به همین دلیل من در آسیا هم دیگر سمتی ندارم. من، شانریت و چند نفر دیگر از سال جدید به دلیل محدودیت های سنی که اعمال شده سمتی در آسیا نداریم.

عضو سابق کمیته مسابقات فدراسیون جهانی والیبال عنوان کرد: والیبال ایران کارشناس و خبره زیاد دارد، اما وقتی فدراسیون آنها را به FIVB معرفی نمی‌کنند، طبیعی است که انتخاب هم نمی‌شوند. وقتی بهترین گزینه ها در ایران معرفی نمی‌شوند، فدراسیون جهانی از کجا باید بداند که چه افرادی در ایران شایستگی حضور در کمیته ها را دارند؟ انتخاب ها به این گونه است که برای دور اول، فدراسیون یک نفر را معرفی می کند و تمدید آن بستگی به لیاقت افراد دارد. من 16 سال آنجا بودم و فدراسیون ایران تنها یک بار مرا معرفی کرد.

درخشنده در پاسخ به این سوال که اگر شما این حق را داشتید تا یک نفر را جایگزین خود کنید، چه کسی را معرفی می کردید، گفت: من اگر می توانستم یزدان پناه را معرفی می‌کردم، چون هم داور بین المللی بوده، هم عضو کمیته مسابقات آسیا است و هم با من کار کرده و به فضای کلی کمیته آشنایی دارد. ضمن اینکه به عقیده من مرتضی افجه‌ای هم با توجه به رزومه‌ای که دارد می‌توانست گزینه مناسبی باشد.

وی افزود: ای کاش ایران در کمیته داوری فدراسیون جهانی هم عضو داشت. افرادی همچون فیروزی می‌توانستند عضو فدراسیون جهانی باشند. کارایی در کمیته های مختلف مهمترین نکته است. زمانی یزدانی خرم از من خواست در کمیته مسابقات از شرایط ایران دفاع کنم تا بتوانیم میزبان مسابقات جوانان و نوجوانان جهان باشیم. من هم ماموریتم را انجام دادم و میزبانی جوانان را برای ایران گرفتم. در کمیته داوران و مسابقات اقدامات زیادی می‌توان انجام داد، اما متاسفانه چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

درخشنده در پاسخ به این سوال که آیا طلوع کیان و حسابی از وی درخواست کمک و مشاوره کرده‌اند یا خیر، تصریح کرد: فعلاً درخواستی از من نشده است، اما اگر بخواهند با جان و دل برای موفقیت ایران به آنها کمک خواهم کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول