اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

تایید تخلفات فدراسیون پرحاشیه توسط نمایندگان ملت/ پشت‌پرده انفعال درباره بیلیارد چیست؟

تخلفات صورت گرفته در فدراسیون بولینگ و بیلیارد توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم تایید شد اما همچنان شاهد انفعال دستگاه ورزش در این زمینه هستیم.

تایید تخلفات فدراسیون پرحاشیه توسط نمایندگان ملت/ پشت‌پرده انفعال درباره بیلیارد چیست؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، بولینگ و بیلیارد این روزها به یکی از فدراسیون های پرحاشیه ورزش کشور تبدیل شده است. این رشته که علامندان زیادی هم دارد، در راس مدیریتی خود با مشکلاتی روبرو شده که باعث خروج این رشته از ریل موفقیت شده است. وجود شبهاتی در گزارش مالی و عملکرد فدراسیون در سال 98  استارت ماجرا بود، اما این تنها گوشه‌ای از شرایط نابسامان فدراسیون است.

گوشه‌ای از حواشی فدراسیون بیلیارد از زبان اهالی این رشته

مدتی بعد روسای چند هیأت استانی که از شرایط حاکم بر این شرایط رضایت نداشتند، لب به سخن گشوده و از اتفاقات عجیب در این فدراسیون پرده برداشتند. جمشید جان‌نثار، رئیس هیأت بولینگ و بیلیارد چهارمحال‌وبختیاری به خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مدعی شد که رئیس فدراسیون با فاکتورسازی برای سفرهایی که انجام نشده، هزینه جاری فدراسیون را تامین کرد.

وی اظهار داشت: مسئول فدراسیون فاکتور داده که سرمربی تیم ملی به یک کشور سفر و مبلغی را هم هزینه کرده. این در حالیست که سرمربی تیم ملی اصلاً به آن سفر اعزام نشده و به آن کشور نرفته است. در واقع برای سفری که انجام نشده، فاکتور نوشته و پول گرفته اند. سازمان بازرسی به این موضوعات ورود کرد و اسناد را به قوه قضاییه داد. به این ترتیب رئیس فدراسیون به مدت 6 ماه تعلیق شد و پس از آن به فدراسیون بازگشت. هنوز قوه قضاییه روی این پرونده رای صادر نکرده، اما اسکندری به کار خود بازگشته است.

در نمونه دیگری یکی از روسای هیأت‌ها مدعی شد که هاشم اسکندری، رئیس فداسیون 15 درصدی که باید از وزارت ورزش بگیرد و به استان‌ها پرداخت کند را در جای دیگری هزینه کرده است. مهدی بابایی، رئیس هیئت بولینگ، بیلیارد و بولس قزوین در این رابطه به خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس گفت: هیچ کمکی به استان‌ها نمی‌شود. متاسفانه اسکندری در بحث کمک به استان ها کوتاهی می‌کند و شاهد این است که در حدود 10 سال اخیر ریالی از فدراسیون دریافت نکرده ایم.

درخصوص مباحث مالی موارد دیگری هم وجود دارد که رسانه ای شده، اما دلیل برخورد با متخلفان هنوز مشخص نیست. آرمین قلی پور، رئیس سابق کمیته مربیان فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس مدعی است مجموع مبلغی که در سال 97 به ملی پوشان باید پرداخت می شد حدود 5 میلیارد و 600 میلیون تومان بود. این پول هیچگاه به ملی پوشان و داوران پرداخت نشد. البته، این تمام ماجراها نیست و اتفاقات بسیار بیشتر از حد تصور است.

اسکندری که نشان داد تاب تحمل انتقادها را ندارد، پس از بازگشت به فدراسیون تبر به دست شد و تیشه به ریشه برخی از مسئولان استانی زد. میثم خرمایی‌پور، رئیس هیأت بوشهر یکی از قربانیان بازگشت اسکندری بود که از سمت خود کناره گیری کرد و دلیل این اتفاق را هم فشارهای مستقیم و غیر مستقیم رئیس فدراسیون اعلام کرد.

رقابت با یک صهونیست، تیر خلاصی بر پیکر بیلیارد

مواردی که ذکر شد همگی مشکلات داخلی بود، اما اقدام تعجب آور نماینده ایران و رویارویی او با یک صهیونیست انتقادها را به اوج رساند و موجب شد که نه تنها اهالی این رشته که مردم و مسئولان هم نسبت به این اتفاق گلایه کنند.

رقابت‌های اسنوکر WST Pro Series 2021 برگزار شد و سهیل واحدی در آن حضور داشت. وی در گروه E کار خود را در این دوره آغاز کرد و شروع خوبی هم داشت. نماینده اسنوکر ایران در 4 بازی توانست حریفان خود را شکست دهد. او از سد «جو اوکانر»، «متئو سلت»، «مارک سلبی» و «لوکاس کلکرز» گذشت اما در بازی پنجم نتیجه را به «دنیل ومرسلی» واگذار کرد. طبق برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته بود، رقابت ششم وی با «ادن شاراو» نماینده رژیم صهیونیستی بود. واحدی در کمال تعجب، تنها به دلیل اینکه شانس صعودش به مرحله بعد را افزایش دهد، تصمیم گرفت مقابل ادن شارار بازی کند.

واحدی موفق شد حریف خود را مغلوب کند، اما با شکست مقابل «استوارت کارینگتون» از صعود بازماند و پرونده حضورش در این دوره تمام شد. هر چند فدراسیون تلاش کرد با صدور بیانیه ای خود را بی تقصیر نشان دهد، اما می توان واحدی و فدراسیون را دو عضو جدا از هم دانست؟ پاسخ این سوال، تامل برانگیز است.

پژمانفر: از توضیحات قانع نشدیم

موضوعی که در این بین باعث افزایش نگرانی‌ها می‌شود، انفعال وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک است. گویا اتفاقاتی در پس پرده روی می‌دهد که هنوز رسانه ای نشده اما با این حال کار به مجلس شورای اسلامی هم کشیده شد. مسعود سلطانی فر با حضور در مجلس مجبور شد تا نسبت به اتفاقات و حواشی این رشته پاسخگو باشد.

نصرالله پژمانفر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص جلسه کمیسیون اصل 90 با مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان و حواشی اخیر فدراسیون بولینگ و بیلیارد، اظهار داشت: تخلفاتی برای رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد مطرح بود که براساس این مسائل 6 ماه تعلیق شد. از نظر قانون، وقتی مدیری بیش از 3 ماه تعویق می شود و حق امضا ندارد، مدیریتش باید لغو شود.

وی ادامه داد: در این مورد رئیس فدراسیون برکنار نشد و جایگزینی هم برای او انتخاب نشد. این موضوع برخلاف قانون بود. تخلف رخ داده را به وزارت ورزش اعلام کردیم، اما جواب قانع کننده‌ای نداشتند. ما موضوع را پیگیری خواهیم کرد و وزارت ورزش باید به صورت مکتوب این امر را به ما توضیح دهد، اما هنوز پاسخ مشخصی دریافت نکرده ایم. طبق قانون رئیس فدراسیون نمی توانست به کارش ادامه دهد.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما با شخص وزیر ورزش صحبت کرده و مدت زمان پاسخگویی حدود 2 هفته است. در جلسه ای که داشتیم سه موضوع واگذاری سرخابی ها، حواشی فدراسیون بولینگ و بیلیارد و مدیرانی که انفصال از خدمت گرفته بودند مطرح شد. در همان جلسه توضیحاتی گرفتیم و قرار شد توضیحات تکمیلی را به صورت مکتوب به ما گزارش دهند.

بحران پشت بحران و سکوت مسئولان!

توقع اهالی بیلیارد رفع مشکلات و بازگشت آرامش به این رشته است. این کمترین توقع ورزشکاران و مربیان است تا شاهد اعتلای این ورزش در آوردگاه های بین المللی باشند. وزارت ورزش و نهادهای نظارتی باید به موقع و به صورت صحیح وارد پرونده اتفاقات این فدراسیون شوند و بار دیگر آرامش را به اهالی این رشته هدیه بدهند.

حال بیلیارد خوب نیست و اهالی آن نگران روزهای آینده هستند. بحران‌ در پی بحران شکل می‌گیرد و امید جای خود را به یاس داده است. حالا و در این شرایط از بالاترین مرجع ورزش کشور یعنی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک انتظار می‌رود تا به بحران‌های اخیر ورود کرده و حق اهالی این رشته که همان بازگشت آرامش است را بازگردانند. امید می‌رود با ورود وزارت ورزش هرچه سریع‌تر اقدامات کافی انجام شده و این ورزش پرافتخار دوباره به روزهای اوج خود بازگردد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول