اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

باران‌‌ بهاری و باد شدید در ‌اغلب شهرها ادامه دارد/‌هشدار بالا آمدن ناگهانی‌ آب‌ رودخانه‌ها

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز تا روز چهارشنبه ۵ خرداد در بسیاری از نقاط کشور در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

باران‌‌ بهاری و باد شدید در ‌اغلب شهرها ادامه دارد/‌هشدار بالا آمدن ناگهانی‌ آب‌ رودخانه‌ها

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در مناطقی از استان‌هایی نظیر آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان، البرز، تهران، اردبیل، مازندران، قزوین، همدان، سمنان، قم، اصفهان و شمال فارس، بارندگی ‌داریم. 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده بارش در مناطقی از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان، مازندران، زنجان، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، سمنان، شمال فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی می‌شود. 

وی افزود: روز سه‌شنبه 4 خرداد در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان بارندگی خواهیم داشت و این شرایط جوی در استان‌هایی نظیر قم، اصفهان، شمال فارس، گیلان، مازندران، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان و یزد نیز حاکم است. 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز چهارشنبه 5 خرداد در شمال‌غرب کشور، سواحل خزر و دامنه‌های جنوبی البرز بارش‌ها ادامه دارد و روز پنج‌شنبه 6 خرداد در شرق و شمال‌شرق کشور، دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی و ارتفاعات، همچنین بخش‌هایی از شمال‌غرب بارش خواهیم داشت. 

وی بیان کرد: در این پنج روز بارش در مناطق یادشده اغلب در ساعات بعدازظهر و اوایل شب و به شکل رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهد بود.

ضیائیان گفت: در مناطقی که ذکر شد احتمال جاری شدن روان آب، ‌برخورد صاعقه‌ و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد در این راستا توصیه می‌شود اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در چرای دام‌ها در مراتع مرتفع و تقویت سازه‌های موقت، در دستور کار باشد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روزهای دوشنبه و چهارشنبه بارش‌ها شدت بیشتری در مناطق مذکور دارد و ریزش تگرگ هم در برخی از نقاط دور از انتظار نیست.

ضیائیان افزود: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دمای هوا در سواحل خزر و شمال‌غرب 4 تا 6 درجه کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه امروز در برخی نقاط خوزستان، ایلام و بوشهر گرد و خاک داریم افزود: از امروز تا پنج‌شنبه دریای خزر مواج است.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران فردا کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر با احتمال بارش پراکنده، رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 36 و 24 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا شهر‌کرد با کمینه دمای 5 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای 47 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول