اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

کرمان امسال بیش از ۶۷ هزار و ۴۰۰ کلاس اولی دارد

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: بر اساس آمار ثبت‌احوال باید ۶۵ هزار و ۴۲۸ نفر دانش‌آموز پایه اولی را در سطح استان ثبت‌نام کنیم و نزدیک به ۵ هزار نفر اتباع در پایه اول باید ثبت‌نام شوند.

کرمان امسال بیش از ۶۷ هزار و ۴۰۰ کلاس اولی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد اسکندری‌نسب بعد از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا و مجازی شدن آموزش‌ها، سه اطلس آموزشی شامل پوشش تمام دانش‌آموزان، اطلس دوم کیفیت فرآیند یاددهی و یادگیری و اطلس سوم در زمینه نظارت، ارزیابی و کنترل همه برنامه‌های سطح آموزش و پرورش تهیه شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: همه فعالیت‌هایی که در جریان آموزش و پرورش قرار داشت از جمله فعالیت‌های آموزشی، پرورشی، ورزش، راهنمایی، مشاوره، بهداشت و ... در دستور کار جدی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی از تمامی حوزه‌های امتحانی سراسر استان بازدید کردند و تاکنون خوشبختانه هیچ مشکلی پیش نیامده، گفت:۴۹ درصد حوزه‌های امتحانات نهایی پایه ۹ و دوازدهم در استان افزایش یافت و با همکاری و کمک دانشگاه علوم پزشکی  برای هر یک حوزه امتحانی سفیر سلامت و مربی بهداشت در جلسه امتحان حضور داشت.

اسکندری نسب  افرود: بعد از تعطیلی مدارس پروژه مهر ۱۴۰۰را در دستور کار خود قرار دادیم و در دولت تدبیر و امید با شعار  هیچ کلاسی بدون معلم و هیچ دانش‌آموزی بدون کتاب این پروژه تاکنون دنبال شده است و امسال هم انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان نزدیک به ۱۰۰ درصد نیروهای بومی در مناطق و شهرستان‌های استان به‌کار گرفته شده‌اند، تاکید کرد:  در سال جاری نزدیک به ۶ هزار نفر معلم آموزش و پرورش جذب کرده که بومی‌گزینی در این استخدامی‌ها لحاظ شده و در سال تحصیلی جدید مشکلی در زمینه نیروی انسانی نخواهیم داشت.

 در ادامه این جلسه عباس ضیاء معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: از دیروز ثبت‌نام‌های پایه اول ابتدایی شروع شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود شاید آمارهای ثبت‌نام‌ها به دلیل ویروس کرونا پایین باشد، عنوان کرد: در سال جاری نسبت به سال گذشته در پایه اول ۹۳۷ نفر، پایه هفتم۶۱۹ نفر، پایه دهم هزار و ۳۶۱ نفر، افزایش دانش‌آموز را داشتیم که در مجموع آمار نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

ضیاء افزود: بر اساس آمار ثبت احوال استان باید  ۶۵ هزار و ۴۲۸ نفر دانش‌آموز پایه اولی را در سطح استان ثبت‌نام کنیم و نزدیک به ۵ هزار نفر اتباع در پایه اول باید ثبت‌نام شوند.

وی تصریح کرد: امسال به‌واسطه کرونا ثبت نام‌ها به‌صورت الکترونیکی و از طریق سامانه سیدا و درگاه پادا انجام می‌شود و نیاز به حضور والدین نیست و تنها در پایه اول به‌دلیل انجام سنجش دانش‌آموز ثبت‌نام به‌صورت حضوری است.

معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: بر اساس دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش در هنگام ثبت‌نام نباید هیچ وجهی به غیر از بیمه و هزینه کتاب از دانش‌آموزان دریافت شود و همچنین فعلا نباید هزینه فرم مدارس گرفته شود تا ببینیم مدارس به چه صورت برگزار می‌شوند.

ضیاء بیان کرد: بیشترین امار دانش اموزان با تراکم بالای ۴۰ نفر سر هر کلاس را در شهر کرمان دار یم و باید در این زمینه فکر اساسی صورت گیرد .

وی افزود: به‌دلیل ویروس کرونا بعضی از مردم به‌دلیل مشکلات اقتصادی از مدارس غیر انتفاعی به مدارس دولتی ورود پیدا می‌کنند که اصلا پذیرش برای مدارس دولتی وجود ندارد زیرا تراکم دانش‌آموزی بالایی در این مدارس داریم.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول