اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تاکید بغداد و رام الله بر هماهنگی مواضع برای پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی

وزیر خارجه دولت تشکیلات خودگردان پس از دیدار با همتای عراقی خود در بغداد در نشست خبری بر هماهنگی مواضع دو کشور برای پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

تاکید بغداد و رام الله بر هماهنگی مواضع برای پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ریاض المالکی وزیر خارجه دولت تشکیلات خودگردان فلسطین هدف از سفر خود به بغداد را بیان داشت.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، المالکی در کنفرانس خبری مشترک با «فؤاد حسین» همتای عراقی خود در بغداد گفت: سفر به عراق پس از پایان تجاوز اسرائیل علیه غزه انجام شد که با جان باختن ۲۴۰ فلسطینی بی گناه از جمله ۷۰ کودک همراه بود.

وزیر خارجه دولت تشکیلات خودگردان گفت: ما به بغداد آمدیم تا مواضع آتی را هماهنگ کنیم به خصوص که مسجد الاقصی هر روز مورد هتک حرمت شهرک‌نشینان و نظامیان رژیم اشغالگر قرار می‌گیرد و قدس هم در معرض یهودی‌سازی برای تغییر ماهیت آن است.

المالکی با تاکید بر اینکه نبرد آتی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل است، گفت: فلسطین از مردم عراق در قدرت و تعصب کمک می‌گیرد و عراق وفادار و حامی فلسطین است.

او با بیان اینکه میزبانی از مهمانان عراقی برای دولت تشکیلات خودگردان مایه افتخار است، گفت: فلسطین هم به عراق وفادار خواهد ماند.

وزیر خارجه عراق هم به نوبه خود گفت: ما بر وحدت و یکپارچگی صفوف فلسطینی‌ها تاکید کردیم و نیاز به یک گفت‌وگوی صریح و شفاف میان خود فلسطینی‌ها داریم، زیرا وحدت فلسطین و تقویت حکومت فلسطین موضوعی ضروری است، به خصوص که ممکن است از پیروزی ملت فلسطین برای تضعیف حکومت فلسطین استفاده شود.

حسین تاکید کرد: ما باید از پیروزی در غزه بهره ببریم و از آن در بعد سیاسی استفاده کنیم و در  این خصوص در ماه‌های آینده جلسه‌ای بین کمیته مشترک عراق و فلسطین در رام الله خواهیم داشت.

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول