اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

طلاب در انتخابات تکلیف سیاسی دارند/تواصی به حق و صبر در انتخابات

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، انتخابات را لیله القدر انقلاب اسلامی دانست و گفت: طلاب در انتخابات تکلیف سیاسی دارند و تواصی به حق و صبر را در لیله القدر انقلاب اسلامی مهم است.

طلاب در انتخابات تکلیف سیاسی دارند/تواصی به حق و صبر در انتخابات

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی در آئین رونمایی از کتاب «دستور از خمینی» در قم، با تاکید بر لزوم فراگیرشدن گفتمان جهادی اظهار کرد: همه چیز از یک سرچشمه اندیشه توحیدی و مراقب هم بودن و تواصی گرفته تا بی‌تفاوت نبودن آنچه که بر سر جامعه مکتبی می‌آید تا نظریه انقلاب اسلامی به هم پیوند خورده‌اند. بنابراین گفتمان جهادی – که معناداری آن در حیات اجتماعی طلاب زیاد است - را باید فراگیر کنیم.

وی بیان داشت: طلبه اصلا منفعل نیست؛ ولو متوجه این است که ذهن جامعه مخدوش شده، با طراوت و شادابی پای تبلیغ می‌ایستد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ثبت تجربیات تبلیغی را تحسین برانگیز توصیف کرد و گفت: اگر علوم انسانی و علوم اجتماعی یعنی این که از مبنا تا بنا چگونه دستکاری بشر را مورد تجربه قرار بدهیم، قطعا تاریخ شفاهی که ثبت و ضبط می‌شود علوم انسانی فردا خواهد بود.

قمی همچنین تواصی به حق و صبر را در لیله القدر انقلاب اسلامی مهم دانست و تأکید کرد: بسیاری از طلبه‌ها سئوال می‌پرسند که در ایام انتخابات چه کار کنند. معلوم است که در لیله القدر انقلاب اسلامی تکلیف سیاسی داریم. البته این کار سختی‌هایی دارد و حتما از باب روشی، تجربه‌ای حسی منتقل می‌کند و اتفاق مبارک و ارزنده‌ای را رقم می‌زند و به نوعی وظیفه طلبگی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در عین حال مراقبت از بازیچه سیاسی نبودن را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: نباید هیچ شکی کرد که در جای خودمان ایستاده‌ایم و وظایف طلبگی خود را انجام می‌دهیم.

وی راه‌اندازی ستاد حوزوی – انتخاباتی ملت امام حسین علیه السلام را اقدامی ارزنده و شایسته تحسین دانست و بیان کرد: در انجام رسالت تبلیغی این ستاد، خانواده خودمان را دست کم نمی‌گیریم. همسر و خانواده اعضای ستاد باید تبلیغ بکنند و حلقه‌های بعدی این زنجیره بعد از تجربه امسال ملت امام حسین علیه السلام وقتی به ثبت و کتابت برسد خیلی غنی‌تر خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی گفت: امیدواریم فعالیت این ستاد با جدیت پیگیری شود و ما در سازمان تبلیغات اسلامی وظیفه خودمان می‌دانیم که این اتفاق را ترویج کنیم. راه‌اندازی این ستاد، قدم‌های رو به جلو محسوب می‌شود و خداوند عالم به این رویه‌های مجاهدانه برکت می‌دهد و شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

ستاد حوزوی – انتخاباتی ملت امام حسین علیه السلام توسط خانه طلاب جوان و به منظور تشویق مردم به حضور حداکثری در انتخابات راه اندازی شده است. کتاب «دستور از خمینی» (روایت تبلیغی متفاوت) نیز به همت خانه طلاب جوان تدوین شده است.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول