اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

عملیات بیت‌المقدس سرنوشت جنگ را تغییر داد/ماشین نظامی رژیم بعثی عراق در عملیات بیت‌المقدس از کار افتاد

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان گفت: عملیات بیت‌المقدس یکی از با ارزش‌ترین و پیچیده‌ترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس بود که سرنوشت جنگ در آن به نفع کشور تغییر پیدا کرد.

عملیات بیت‌المقدس سرنوشت جنگ را تغییر داد/ماشین نظامی رژیم بعثی عراق در عملیات بیت‌المقدس از کار افتاد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، امیر حمیدرضا رحمت‌پور صبح امروز در مراسم گرامیداشت سوم خرداد که در ستاد فرماندهی لشکر 28 پیاده کردستان برگزار شد، اظهار کرد: این مراسم در راستای پاسداشت خدمات و از خودگذشتگی‌های رزمندگان شرکت کننده در عملیات بیت‌المقدس برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: عملیات بیت‌المقدس یکی از با ارزش‌ترین و پیچیده‌ترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس بود که سرنوشت جنگ در آن به نفع کشور تغییر پیدا کرد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان تصریح کرد: عملیات بیت‌المقدس در 10 اردیبهشت ماه سال 61 شروع و در سوم خرداد همان سال بعد از 21 روز جنگ نفس‌گیر با پیروزی ملت ایران به پایان رسید.

رحمت‌پور گفت: آزادسازی خرمشهر موجب تزریق روحیه امید، خودباوری هرچه بیشتردر ملت ایران برای شکست دشمنان شد و ماشین نظامی رژیم بعثی عراق با پیروزی ما در این عملیات تقریبا از کار افتاد.

وی با اشاره به گزیده‌ای از بیانات معمار کبیر انقلاب اسلامی در مورد عملیات بیت‌المقدس گفت:  به فرموده امام راحل فتح خرشهر فتح خاک نبود، فتح همه ارزش‌ها والایی انسانی بود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان عنوان کرد: ما در حالی در جنگ تحمیلی با دست خالی و در سخت‌ترین تحریم‌های اقتصادی به پیروزی رسیدیم که دشمن ما را یک دنیا حمایت کردند.

رحمت‌پور با بیان اینکه در جنگ تحمیلی از  32 کشور دنیا اسیر جنگی گرفتیم، افزود: در عملیات بیت‌المقدس کمر ارتش عراق را شکستیم و بیش از 20 هزار نیروی عراقی را به اسارت خودمات در آوردیم.

وی اظهار کرد: حتی جابجایی آن هم اسیر جنگی خود به تنهایی یک عملیات عظیم بود که نیروهای ارتش و سپاه و در مجموع نیروهای مسلح ما پیروزمندانه از عهده آن برآمدند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان افزود: عظمت عملیات بیت‌المقدس بسیار زیاد بود و در اوج همکاری ارتش و سپاه انجام و با پیروزی قدرتمندانه ایران به پایان رسید.

رحمت‌پور عنوان کرد: همه توانایی نظامی و اقتصادی کشور در عملیات بیت‌المقدس به میدان آورده شد و تمام قسمت‌های ارتش در این عملیات خود را به خوبی نشان داد.

وی به بخشی از جزئیات عملیات بیت المقدس گریزی زد و گفت: همه توپخانه‌های هوایی و زمینی ارتش به میدان آمدند نیروهای ارتش و سپاه با تمام تجهیزات، گروه 33 ارتش همه و همه در این عملیات پیروزمندانه به زیباترین شیوه درخشیدند.

به گفته وی،  عملیات بیت المقدس با آزادسازی 6 هزار کیلومتر از اراضی، 30 هزار کشته و مجروح و 19 هزار اسیر بزرگترین عملیات دوران دفاع مقدس بود که تاریخ جنگ را تغییر داد و با ایجاد روحیه مضاعف به اقتدار رزمندگان در سایر جبهه‌ها کمک کرد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان اظهار کرد: لشکر ۲۸ پیاده کردستان یکی از افتخارآفرین‌ترین لشکرهای عملیاتی کشور است که نقش بسیاری در دوران جنگ تحمیلی داشته و در پیروزی‌های بسیاری که نیروهای مسلح به دست آوردند، نقش مستقیم داشته است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول