اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

دوره‌های جدید ارتقاء قاریان قرآن کریم از چهارشنبه آغاز می‌شود

سیزدهمین دوره ارتقاء قاریان قرآن کریم از چهارشنبه ۵ خردادماه توسط شورای عالی قرآن آغاز به کار می‌کند.

دوره‌های جدید ارتقاء قاریان قرآن کریم از چهارشنبه آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس دوره‌های ارتقاء قاریان قرآن کریم توسط شورای عالی قرآن از سر گرفته می‌شود.

محمد‌تقی میرزاجانی معاون اجرایی شورای عالی قرآن درباره برگزاری این دوره‌ها به فارس گفت: سیزدهمین دوره ارتقاء قاریان ممتاز قرآن کریم، از چهارشنبه ۵ خردادماه آغاز به کار می‌کند. پس از پایان دوره دوازدهم ارتقاء که اختتامیه آن در اسفندماه سال گذشته برگزار شد، با استفاده از نتایج نظرسنجی صورت گرفته از قاریان شرکت‌کننده و تجاربی که به دست آمد، آسیب­‌شناسی لازم انجام شد و برنامه‌­های خوبی برای دوره سیزدهم تدارک دیده شد.

وی افزود: در دوره قبلی ارتقاء که عمدتاً به صورت نیمه حضوری و مجازی برگزار شد، برآیند ارزیابی شرکت‌­کنندگان این بود که دوره دوازدهم از ابعاد مختلف محتوایی و اجرایی ۶۶ درصد ممتاز و عالی، ۲۱ درصد خوب، ۸ درصد متوسط و ۵ درصد ضعیف بوده است.

در خلال برگزاری دوازدهمین دوره ارتقاء، خلأها و نیازهایی هم شناسایی شد که بنا داریم در دوره پیش رو به صورت جدی‌تر به آن توجه کنیم؛ یکی از این نیازها و ضرورت‌­ها، سوق دادن جریان تلاوت کشور به سمت تلاوت­‌های اصیل و معنامحور و فاصله گرفتن از تلاوت‌های اصطلاحاً فانتزی یا به تعبیر رهبر معظم انقلاب، خوانندگی است. اعتقاد داریم محفل مهم و مؤثری مثل همین دوره­‌های ارتقاء، ظرفیت این جریان­‌سازی را دارد.

معاون اجرایی شورای عالی قرآن اذعان کرد: پس از اعلان فراخوان در بین قاریان ممتاز کشور، در خدمت بالغ بر ۶٠ نفر از عزیزانی خواهیم بود که با ثبت‌نام در این دوره ارتقاء، ضوابط و شرایط عضویت را پذیرفته‌اند.

وی ادامه داد: شرکت‌کنندگان تا پایان این دوره که اسفندماه ١۴٠٠ خواهد بود، دوهفته یک بار در روزهای چهارشنبه طی ٢٠ جلسه دوساعته به صورت مجازی شرکت می‌کنند و از برنامه­‌های مفید و متنوعی که پیش‌بینی شده بهره­‌مند خواهند شد.

میرزاجانی، تلاوت از حفظ توسط سه نفر از قاریان در هرجلسه، نقد و تحلیل تلاوت‌ها توسط دو نفر از اساتید برجسته، بیان مفاهیم و تفسیر آیات، آموزش تکیه‌های صوتی براساس کتاب میزان القرائه توسط مهدی حسنی؛ حافظ کل و استاد قرائات عشر، بیان نکات معرفتی و بصیرتی توسط اساتید حوزوی و دانشگاهی و پخش میان برنامه‌­های جذاب را از جمله محتوای پیش‌­بینی شده در این جلسات عنوان کرد.

وی افزود: قاریان عضو این دوره به جز تلاوت­‌هایی که در جلسات ارتقاء اجرا خواهند کرد موظفند در هر فصل، یک تلاوت (مجموعاً چهار تلاوت تا پایان دوره) از خودشان ضبط و ارسال کنند تا مورد ارزیابی قرار گیرد و نتایج ارزیابی به ایشان منعکس گردد. در جلسات ارتقاء، تلاوت قاریان تهرانی به صورت حضوری و تلاوت قاریان غیرتهرانی به صورت پخش فایل تصویری خواهد بود. البته بناست در هر جلسه، یکی از قاریان غیرتهرانی، میهمان حضوری آن جلسه باشد.

میرزاجانی گفت: جلسات ارتقاء در این دوره، در نرم افزار تعاملی گوگل میت به صورت برخط و تصویری دنبال می‌­شود. فیلم کامل جلسات هم با تأخیر چند روزه روی صفحه مجازی شورای عالی قرآن در تارنمای آپارات بارگزاری خواهد شد تا امکان استفاده برای سایر علاقه‌مندان فراهم گردد. ضبط تلاوت­‌های صوتی و تصویری از قاریانی که در طول دوره عملکرد موفقی دارند نیز از هدف‌گزاری­‌های انجام شده است.

معاون شورای عالی قرآن اظهار امیدواری کرد، در صورت رفع محدودیت­‌های کرونایی، حتماً جلسات را به­ صورت حضوری برگزار می‌کنیم چرا که تأثیر معنوی و فنی جلسات حضوری، قابل مقایسه با برنامه مجازی نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول