اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شکست نتانیاهو در نبرد غزه، باعث افزایش حمایت‌ها از احزاب مخالف شد

نظرسنجی‌های جدید در فلسطین اشغالی نشان می‌دهد در پی شکست کابینه کنونی تل‌آویو در برابر گروه‌های مقاومت فلسطینی و اعلام آتش‌بس یکجانبه با نوار غزه، حمایت‌ها از احزاب اپوزیسیون بیشتر شده است.

شکست نتانیاهو در نبرد غزه، باعث افزایش حمایت‌ها از احزاب مخالف شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شکست جدید «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی در جنگ ۱۲ روزه اخیر با نوار غزه، باعث افزایش رأی احزاب مخالف وی در انتخابات سراسری احتمالی جدید در فلسطین اشغالی شد.

پیمایش افکارسنجی جدید در فلسطین اشغالی نشان داد حمایت صهیونیست‌ها از حزب یش عتید به ریاست «یائیر لاپید» - که هم‌اکنون مأمور تشکیل کابینه تل‌آویو است - و حزب آبی‌وسفید به ریاست «بنی گانتز» وزیر جنگ کنونی این رژیم بعد از اعلام آتش‌بس، افزایش یافته است.

به نوشته وبگاه «آی۲۴ نیوز»، نتایج این نظرسنجی - که روز یکشنبه توسط شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل انجام گرفته - نشان می‌دهد اگر انتخابات سراسری جدید در فلسطین اشغالی همین امروز برگزار شود، حزب لاپید می‌تواند ۲۱ کرسی در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) کسب کند. این رقم نسبت به انتخابات اخیر (سوم فروردین) چهار کرسی افزایش می‌یابد.

بر اساس این تحقیق، حزب گانتز نیز با افزایش دو پله‌ای، می‌تواند ۱۰ کرسی در انتخابات احتمالی جدید به‌دست بیاورد.

با این حال حزب نتانیاهو در مقایسه با انتخابات اخیر، در همان ۳۰ کرسی باقی می‌ماند.

روز گذشته رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند لاپید قصد دارد امروز در کنست پیش نویش قانونی را مطرح کند که طی آن هیچ فردی نمی‌تواند بیش از دو بار به عنوان نخست وزیر به تشکیل کابینه بپردازد و کسانی که پرونده قضایی دارند نیز از تشکیل کابینه منع خواهند شد. (جزئیات بیشتر)

بعد از برگزاری یک انتخابات نیمه‌تمام دیگر در ماه مارس در فلسطین اشغالی، نه نتانیاهو و نه هیچ‌یک از رقیبانش قادر به تشکیل کابینه نبودند، اما نظر اکثریت قانونگذاران رژیم صهیونیستی این بود که رئیس این رژیم، بار دیگر نتانیاهو را مأمور تشکیل کابینه کند.

نتانیاهو بعد از چند هفته رایزنی با طرف‌های مختلف پیشنهادهای مختلفی از جمله استعفای موقت از سمتش را مطرح کرد اما این پیشنهادات به او کمکی برای عبور از مخالفت‌ها نکرد و او سرانجام در تشکیل کابینه شکست خورد.

نتانیاهو اکنون باید امیدوار باشد که رقیبانش هم نتوانند کابینه تشکیل دهند تا رژیم صهیونیستی مجبور به برگزاری پنجمین انتخابات از سال ۲۰۱۹ شود. چنین سناریویی نتانیاهو را که از ماه مه ۲۰۲۰ درگیر محاکمه در پرونده‌های فساد است را دست‌کم تا چند ماه دیگر در قدرت نگاه خواهد داشت. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول