اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

جهانگیری شریک خلاف ‌واقع‌گویی‌ها و کم‌کاری‌های دولت است/ تجربه حمایت از روحانی اصلاح‌طلبان را سرخورده کرده

عباس سلیمی نمین گفت: من به مسائل شخصی که آقای جهانگیری دارد و برخی می‌گویند، کاری ندارم اما معتقدم که او در جایگاه معاون اول دولت خلاف ‌واقع‌گویی‌ها و کم‌کاری‌ها و عملکرد نامناسبی داشته که نسبت به آن مسوول است و باید پاسخگو باشد.

جهانگیری شریک خلاف ‌واقع‌گویی‌ها و کم‌کاری‌های دولت است/ تجربه حمایت از روحانی اصلاح‌طلبان را سرخورده کرده

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، عباس سلیمی نمین، تحلیلگر مسائل سیاسی با روزنامه جهان صنعت گفت‌وگویی داشته است که بخش‌های مهم آن در ادامه آمده است.

مردم باید نقاط قوت و ضعف نامزدها را بشناسند

- هیچ وقت تصور نمی‌شد که آقای رییسی رقیب نداشته باشد. او قطعا رقیب دارد و این رقابت جدی نیز خواهد بود. او حتما از میان نیروهای میانی و هم از بین اصلاح‌طلبان رقبایی خواهد داشت.

- همه دلسوزان باید تلاش کنند که نامزدها را به سوی شفاف شدن و طرح دیدگاه‌های واقعی سوق دهند. این رویکرد قطعا می‌تواند منجر به شناخت مردم از نقاط قوت و ضعف کاندیداها شود.

- همه نیروهای حاضر در صحنه ضعف‌ها و قدرت‌هایی دارند که مشخص شدن آن حتی به افرادی که نامزد را انتخاب کرده و او را دوست دارند نیز کمک می‌کند که با دقت و اشراف بیشتری تصمیم‌گیری کنند.

مثلث انتخاباتی 1400/ حمایت اصلاح‌طلبان از لاریجانی بعید است

- در این انتخابات باید مثلثی را متصور باشیم که یک ضلع آن آقای پزشکیان یا جهانگیری، ضلع دیگر آقای لاریجانی و یک ضلع هم آقای رییسی است. به نظر من این ترکیب یک رقابت خوب را رقم می‌زند.

- به نظر من حمایت اصلاح‌طلبان از لاریجانی اصلا ممکن نیست. ضمن اینکه معتقدم اساسا موقعیت آقای پزشکیان نزد بدنه اجتماعی این جریان بهتر از جهانگیری است.

جهانگیری باید پاسخگوی مشکلات مردم باشد

- جهانگیری در بسیاری از خطاهای دولت روحانی نقش داشته و موقعیت مناسبی نزد افکارعمومی به خصوص نزد پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان ندارد.

- مشکلات بسیاری در این دولت وجود دارد که جهانگیری نیز باید در مقابل آن پاسخگو باشد. مثلا هین قطع برق که این روزها مشاهده می‌کنیم حاصل عملکرد بد آقایان است. این نشان می‌دهد که ارزیابی و برنامه‌ریزی دقیقی نداشته‌اند.

- درست است که برخی نیروهای تندرو در این جریان سیاسی همچنان متکی به آمادگی‌های آقای جهانگیری در حمله به دیگران هستند اما به نظر من در این دوره از انتخابات آن حملات هم جواب نمی‌دهد.

جهانگیری در خلاف ‌واقع‌گویی‌ها و کم‌کاری‌های دولت مسئول است

- آن حملاتی که آقای جهانگیری در آن خبره است در این دوره و با توجه به کارنامه و عملکرد دولت کارایی نداشته و کمکی به اصلاح‌طلبان نخواهد کرد.

- من به مسائل شخصی که آقای جهانگیری دارد و برخی می‌گویند، کاری ندارم اما معتقدم که او در جایگاه معاون اول دولت خلاف ‌واقع‌گویی‌ها و کم‌کاری‌ها و عملکرد نامناسبی داشته که نسبت به آن مسوول است و باید پاسخگو باشد.

- با این حال می‌بینیم که آقایان در دولت در مقابل هیچ یک از سوالات مردم مثل اینکه برق چرا قطع می‌شود، شکر چرا نایاب می‌شود و … پاسخ درست و حسابی ندارند و اشتباهات خود را نمی‌پذیرند.

تجربه حمایت از روحانی اصلاح‌طلبان را سرخورده کرده

- معتقدم که اصلاح‌طلبان با توجه به حمایت از روحانی و کارنامه او، مرتکب خطایی شده‌اند که پایگاه اجتماعی آنان را آزرده و سرخورده کرده است. پایگاه اجتماعی که سرخورده شده باشد نیز راحت به میدان نخواهد آمد. حتی ترمیم این پایگاه نیز نیاز به زمان دارد و این طور نیست که تصور کنیم بلافاصله بعد از این هشت سال و با این کارنامه، بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان از رخوت درآمده و انگیزه مشارکت پیدا می‌کند.

- اصلا‌ح‌طلبان درباره حمایت از لاریجانی یا عدم حمایت از او اختلافات جدی با هم دارند. مثلا کارگزاران گرایشی به سوی لاریجانی دارد اما طیف‌های دیگر به شدت با لاریجانی زاویه داشته و هرگز این تقابل تاریخی خود با او را فراموش نمی‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول