اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

افتتاح «اپلیکیشن کارگران» بعد از انتخابات/ سازوکار جدید مانع از تجمع کارگران در میادین می‌شود

رئیس انجمن کارگران ساختمانی چهارمحال و بختیاری به افتتاح «اپلیکیشن کارگری» بعد از انتخابات اشاره کرد و گفت: این اپلیکیشن با هدف حفظ کرامت کارگری و بالا رفتن ارزش این قشر بر روی تلفن‌های همراه نصب می‌شود.

افتتاح «اپلیکیشن کارگران» بعد از انتخابات/ سازوکار جدید مانع از تجمع کارگران در میادین می‌شود

نورالله نیکبخت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه سامانه‌ای به نام «جامعه انجمن حقوقی کارگران ساختمانی» در چهارمحال و بختیاری تشکیل و ۱۸ هزار از ۲۰ هزار کارگری که سال قبل بیمه شدند در این انجمن عضو هستند، گفت: از طریق سامانه رفاهی کشور نیز تاکنون ۱۵ هزار بازرسی در سطح استان انجام شده که مواردی از جمله شناسایی و برخورد افرادی که به ناحق از بیمه کارگری استفاده می‌کردند، نرخ حقوق قانونی اعضا، تنظیم قراردادهای کارگر و کارفرما و همچنین در راستای تنظیم اختلاف‌های کارگر و کارفرما نیز اقداماتی انجام گرفته که مشکل بین این دو قشر نیز حل شود.

افتتاح «اپلیکیشن کارگری» بعد از انتخابات

رئیس انجمن کارگران ساختمانی چهارمحال و بختیاری به راه‌اندازی «اپلیکیشن کارگری» اشاره کرد و افزود: این اپلیکیشن بر روی تلفن‌ها با هدف حفظ کرامت کارگری و بالا رفتن ارزش این قشر نصب می‌شود و با این برنامه وضعیت کارگر در اختیار مردم قرار می‌گیرد و از تجمع کارگران در میادین شهر جلوگیری می‌شود.

مسئول کانون انجمن صنفی استان گفت: 30 هزار کارگر میدانی در استان وجود دارد که تنها دو هزار نفر از آنان در میادین تجمع می‌کنند که به شأن کارگری لطمه وارد کرده اما با راه‌اندازی این اپلیکیشن بعد از انتخابات ۱۴۰۰ این ضعف جبران خواهد شد.

نیک‌بخت اظهار کرد: در ابتدا عضویت در این اپلیکیشن برای کارگران میدانی اجباری خواهد شد و در ادامه همه کارگران باید عضو این سامانه شوند، چراکه قراردادها از طریق این اپلیکیشن بسته خواهد شد و معرفی کارگر به کارفرما که یکی از وظایف انجمن صنفی بوده از این طریق عملیاتی می‌شود.

وی گفت: سابقه کاری، تصریح قراردادها، امنیت شغلی و دسترسی کشوری به نیروی انسانی استان حقوقی است که بعد از افتتاح اپلیکیشن کارگری نصیب کارگران خواهد شد.

مسئول کانون انجمن صنفی استان بیان کرد: در تلاشیم قرارگاهی با کمک بیمه کارگری و معاونت اجتماعی اداره کار جهت شناسایی افراد آسیب‌پذیر تشکیل دهیم که حرکات اولیه این قرارگاه آغاز و توزیع ۸۰ بسته به نیازمندان جامعه کارگری اولین قدم این قرارگاه بود و اکنون در حال عضوگیری از میان کارگران می‌باشد که امیدواریم تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/ 68036

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول