اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

حناچی: به همه کاندیداها فضای تبلیغات می دهیم/ سرانجام ساخت مترو پرند

شهردار تهران توضیحاتی درباره تغییر مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو، ورود اتوبوس برقی نسل جدید، ماجرای ممنوعیت استفاده از ادوات موسیقی در بهشت زهرا (س)، سرانجام ساخت مترو پرند و اختصاص فضاهای تبلیغاتی برای کاندیداها ارائه داد.




حناچی: به همه کاندیداها فضای تبلیغات می دهیم/ سرانجام ساخت مترو پرند

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، پیروز حناچی شهردار تهران در نشست خبری امروز خود درباره تغییر مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران اظهار داشت: فرنوش نوبخت در طی فعالیتش دوره سختی را مدیریت کرد و متأسفانه درآمد شرکت بهره‌برداری مترو کاهش یافته است. 

وی افزود: حتی زمانی که دولت تصمیمی در زمینه محدودیت‌های طرح ترافیک نمی‌گذاشت، مسافران مترو نسبت به قبل از کرونا کاهش یافته بود و این مسئله برای درآمد شهر عارضه داشت و به نوعی تراز درآمدها در شرکت بهره‌برداری مترو به هم خورد. 

شهردار تهران خاطرنشان کرد: در این شرابط به هر حال مدیران خسته می‌شوند و ما به این حجمع‌بندی رسیدیم ایشان در بخشی دیگر در حوزه حمل و نقل فعالیت داشته باشند.

اختصاص فضاهای تبلیغاتی برای کاندیداها

حناچی در پاسخ به پرسش دیگری در مورد آماده‌سازی فضای شهری در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر گفت: در این زمینه مانند گذشته عمل خواهیم کرد و فضای شهری را برای تبلیغات و بیلبوردهای ریاست جمهوری آماده می‌کنیم و در مورد شورای شهر تهران نیز به همین شکل است و مطمئن باشید که این موضوع عادلانه انجام خواهد شد.

وی افزود: فضاهای تبلیغاتی به صورت عادلانه در اختیار کاندیداها چه کاندیداهایی که در حال حاضر اعضای شورای شهر تهران هستند و چه افرادی که در این دوره ثبت نام‌ خواهند کرد، لحاظ خواهد شد.

شهردار تهران با اشاره به استفاده از ظرفیت تهران هوشمند برای برگزاری نخستین انتخابات تمام الکترونیک شورایاری گفت: این انتخابات به صورت کاملا الکترونیکی و با جمعیتی بیش از 500 هزار نفر در پایتخت اجرا شد که تجربه خوبی را داشتیم.

ماجرای ممنوعیت استفاده از ادوات موسیقی در بهشت زهرا (س)

شهردار پایتخت در مورد ماجرای ممنوعیت استفاده از ادوات موسیقی در بهشت زهرا (س) تصریح کرد: به طورکلی در این مورد برخی موافق و برخی مخالف هستند و ما تلاش می‌کنیم نظرات را رعایت کنیم اما به طور کل این طور نیست که همه موارد مصوبه شورا را داشته باشد چراکه برخی موارد موضوعات شرعی هستند.

حناچی گفت: با توجه به اینکه مراسم‌ها در محیط عمومی برگزار می‌شود شاید برخی از خانواده‌ها نسبت به ادوات موسیقی نگران شوند به همین خاطر باید رعایت همه موارد شود.

سرانجام ساخت مترو پرند

وی درباره توسعه خطوط مترو گفت:برنامه جامع حمل و نقل ریلی در شورای عالی ترافیک تصویب شده و این اقدام مانعی در برابر تصمیات سلیقه ای است همچنین اتصال خطوط قطار شهری در شهرهای اقماری در این دوره در دستور کار قرار گرفت و اکنون اتصال قطار شهری به پرند تامین اعتبار شده و به زودی مراحل اجرایی آن از ادامه بخش جنوبی مترو به این محدوده آغاز خواهد شد.

حناچی گفت: پیش بینی می‌شود با اتصال بخش جنوبی مترو تهران به پرند بیش از 300 هزار نفر از پهنه جنوبی به شبکه حمل و نقل ریلی اضافه شوند. همچنین در این دوره اتصال مترو به هشتگرد فراهم شد که این کار بسیار مهمی است که شاهد خدمت‌رسانی به مردم در این بخش نیز خواهیم بود.

کرونا ماهیانه درآمد حمل و نقل عمومی را 100 میلیارد تومان کاهش داد

وی با اشاره به شرایط کرونایی و افزایش هزینه‌ها در این ایام خاطرنشان کرد: شرایط کرونایی در تمام دنیا باعث افزایش هزینه‌های شهرداری‌ها شده و شهرداری تهران نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. به طوری که در حوزه حمل و نقل ماهیانه 100 میلیارد تومان هزینه در این حوزه کاهش پیدا کرده است و نتوانسته‌ایم به این ارقام دست پیدا کنیم.

ورود اتوبوس برقی نسل جدید برای تهران

حناچی با اشاره به ورود 250 دستگاه اتوبوس و مینی بوس به ناوگان ریلی پایتخت گفت: این موضوع مهمی است که ادامه دارد و همچنین نخستین اتوبوس برقی نسل جدید وارد ناوگان عمومی حمل و نقل پایتخت خواهد شد.

وی در خصوص موتورهای برقی نیز گفت: استفاده از این وسایل باعث می‌شود 10 درصد از آلودگی هوا کاهش یابد که در این بخش نیز برنامه‌هایی در این دوره انجام شده است.

شهردار تهران همچنین از کاهش ۱۳۰۰ تنی جمع‌آوری روزانه زباله در تهران پس از هوشمندسازی کاهش پسماند خبر داد و گفت: تا پیش از این روزانه هفت هزار تن زباله جمع‌آوری می‌شد که در این دوره این رقم به ۵ هزار و ۷۰۰ تن در روز رسیده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول