اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

مدیرعامل بنیاد هدایت: امامان محله تمام توان خود را برای افزایش مشارکت به‌کار گیرند

مدیرعامل بنیاد هدایت ورود مصداقی در انتخابات را برای شبکه امامت مضر دانست و گفت: امامان محله باید توان خود را در افزایش مشارکت عمومی مصروف کنند.

مدیرعامل بنیاد هدایت: امامان محله تمام توان خود را برای افزایش مشارکت به‌کار گیرند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، حجت الاسلام سید ناصر میرمحمدیان مدیر عامل بنیاد هدایت در ششمین نشست منطقه‌ای راهیاران منطقه‌ای و استانی با عنوان شهید جهان آرا، که به صورت جلسه نیمه حضوری و مجازی برگزار شد، در پاسخ به پرسشی پیرامون انتخابات اظهار داشت: بسته‌های محتوایی متعددی برای امامان محله تهیه شده است و اصل مهرواره محله همدل نیز با هدف تقویت انتخابات تدارک دیده شد چراکه دشمن مدام با مخابره اخبار بد در صدد دلسرد کردن مردم از انتخابات است و ما سعی کردیم با انعکاس اخبار خوب از حل مشکلات توسط مردم امید را در دل آن‌ها زنده نگه داریم.

وی افزود: انتخابات می‌گذرد و آنچه می‌ماند گفتمانی است که ایجاد کرده‌ایم بنابراین ورود مصداقی در انتخابات برای شبکه امامت مضر است و این همان چیزی است که رهبر معظم انقلاب در سال ۹۲ بر آن تأکید کردند و وقتی ما از ایجاد شبکه امامت گزارش دادیم فرمودند مبادا این شبکه را درگیر انتخابات کنید.

میرمحمدیان اظهارداشت: امامان محله باید توان خود را در افزایش مشارکت عمومی مصروف کنند و امامی که ورود مصداقی در ماجرای انتخابات داشته باشد حتی اگر کاندیدای مورد نظر او رأی بیاورد او دیگر امام همه محله نیست.

طرح شریکة الامام در سه استان اجرایی شد

قائم مقام معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اهمیت طرح شریکة الامام اظهار داشت: یکی از آثاری که این طرح دارد صمیمیتی است که با این کار بین امامان و مردم ایجاد می‌شود و ارتباطات مستحکم‌تر خواهد شد.

وی در توضیح این طرح گفت: مدل کلی طرح این است که همه همسران راهیاران را درگیر می‌کند و فواید متعددی دارد. البته ممکن است استثنائاتی داشته باشد و برخی از همسران امامان محله نتوانند در این طرح با همسران خود همکاری کنند که در چنین شرایطی می‌توان از ظرفیت خواهران طلبه و فعالان فرهنگی در مناطق بهره ببریم.

مدیرعامل بنیاد هدایت بیان داشت: این طرح در سه استان قم، اصفهان و لرستان تقریباً اجرایی شده است و ما امیدواریم طرح شریکة الامام در استان‌های دیگر هم به سرعت اجرا شود.

میرمحمدیان با اشاره به شعار بنیاد هدایت اظهار داشت: ما در پی تعالی شبکه امامت هستیم و برای این منظور به دنبال افزایش کیفی و کمی این شبکه هستیم؛ اکنون تعداد ۳ هزار نفر امام مسجد، ۴۰۰ نفر فعال در پایگاه‌های فرهنگی و ۱۰۰۰ نفر هم امام محله هستند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم بر تعداد افرادی که در سطح امامت محله هستند، بیفزاییم باید با آموزش‌هایی که داده می‌شود کیفیت کار را افزایش دهیم و کاری کنیم که درصد بیشتری از طلابی که جذب می‌شوند در سطح امامت محله قرار بگیرند. البته ما براساس اهداف مجموعه در این زمینه پیش‌بینی‌های لازم را داشته‌ایم.

پایش فعالیت‌های راهیاران از هفته آینده

میرمحمدیان اظهار داشت: در هفته‌های آتی برنامه پایش فعالیت‌های راهیاران را کلید خواهیم زد و تعداد امامانی که اضافه شده‌اند را بررسی می‌کنیم؛ تا کنون این پایش با توجه به فعالیت راهیاران صورت می‌گرفت اما جلوتر که برویم آنچه معیار پایش‌ها قرار می‌گیرد، خروجی کار آن‌هاست.

مدیرعامل بنیاد هدایت با اشاره به لزوم پرهیز از نگاه دیوان سالارانه و سازمان زدگی ابراز داشت: ما باید نگاه منعطفی به شبکه امامت داشته باشیم و نگران این نباشیم که به طور مثال چرا در لیست روحانیون ارگان‌های مختلف نام امامان محله ما نیست و برخورد منعطف ما با این فضا در کیفیت رشد شبکه امامت مؤثر است و نگوییم قرارگاه پیشرفت و دیگر بخش‌ها به ما مربوط نیست.

میرمحمدیان گفت: اینکه می‌گوییم کار باید فراسازمانی باید انجام شود منافاتی با نظم و احساس وظیفه ندارد؛ کار نباید به سمت رفیق بازی برود چراکه اگر در پشت سنگر خوابمان ببرد جان دوستان‌مان به خطر می‌افتد. بنابراین کار با مجاهدت جلو می‌رود و نباید گرفتار حاشیه شویم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول