اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

کارشناس دوومیدانی: جذب مربی بی کیفیت هدر دادن بیت‌المال است/تفتیان با مربی فرانسوی پیشرفت نمی‌کند

کارشناس و پیشکسوت دوومیدانی گفت: حضور و استخدام مربی بی‌کیفیت خارجی هدر دادن بیت المال است، چون چیزی به دوومیدانی ما اضافه نمی کند.

کارشناس دوومیدانی: جذب مربی بی کیفیت هدر دادن بیت‌المال است/تفتیان با مربی فرانسوی پیشرفت نمی‌کند

ایرج حصیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد حضور مربیان خارجی بی کیفیت در دو و میدانی ایران اظهار داشت: باید از اینجا شروع کنیم که دو و میدانی رشته‌ای است که برای ایران نبوده و برای پیشرفت نیاز به تکنیک‌های مرسوم دنیا دارد و ما هم باید از این تکنیک‌ها و دانش‌ها بهره ببریم اما یادمان باشد هر کسی که اسمش مربی شد، حتما مربی خوبی نیست.

وی ادامه داد: دیدید که برای تیم ملی فوتبال یک مربی آوردند که دو باخت روی دست تیم ملی گذاشت و چقدر هم پول طلبکار شد. اگر قرار است مربی بیاوریم باید کسی باشد که رزومه خوبی داشته باشد و در طول کارش هم باید ببینیم ورزشکاران چقدر پیشرفت یا پس‌رفت می‌کنند. اگر روندی که در نظر داریم مثبت نباشد پس مربی خارجی را می‌خواهیم چه کار؟ پولی که به مربی خارجی داده می‌شود از بیت المال است و باید درست هزینه شود. در این چند سال مربیانی که آمدند و مفید نبودند بیش از آنهایی بودند که آمدند و نتیجه گرفتند.

کارشناس و پیشکسوت دو و میدانی عنوان کرد: به عنوان مثال اگر در پرتاب دیسک به دنبال رکورد 70 متر هستیم باید مربی خوب و مطرح خارجی بیاوریم. همچنین امکانات را هم برایش فراهم کنیم، چون مربی بیاید و امکانات نباشد، به درد نمی خورد. اگر دنبال این نیستیم پس مربی بی کیفیت هم به دردمان نمی‌خورد. در دوومیدانی همه چیز به رکورد بستگی دارد و ورزشکار باید با مربی خارجی رکوردش بهتر شود.

 

حصیبی با اشاره به عملکرد حسن تفتیان ملی‌پوش 100 متر گفت: این دونده همیشه اصرار دارد که به فرانسه برود و با مربی خارجی کار کند، اما او چیزی به تفتیان اضافه نکرده است. این دونده با مربی ایرانی به رکورد 10 ثانیه و 3 دهم ثانیه رسید، با مربی خارجی هم همین کار را می‌کند. پس هزینه کردن برای چیست وقتی پیشرفتی حاصل نمی‌شود؟

وی تاکید کرد: من قول قطعی می‌دهم که تفتیان با هر مربی دیگری هم که کار کند رکوردش زیر 10 ثانیه نمی‌شود. او با بهترین رکورد خود هم در حال حاضر نمی‌تواند در آسیا مدال بگیرد و به نیمه نهایی المپیک برسد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول