اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

مثنوی: ایمان رزمندگان و تبعیت محض از ولایت فقیه، رمز پیروزی رزمندگان در عملیات بیت المقدس

جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: ایمان رزمندگان و تبعیت محض از ولایت فقیه، رمز پیروزی رزمندگان در عملیات بیت المقدس و دوران دفاع مقدس بود.

مثنوی:  ایمان رزمندگان و تبعیت محض از ولایت فقیه، رمز پیروزی رزمندگان در عملیات بیت المقدس

 به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، به مناسبت گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر ساختمان 2 پایگاه مقاومت گچساران به نمایندگی از پنج ساختمان پایگاه مقامت بسیج در گچساران با حضور جانشین فرمانده سپاه فتح استان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران و جمعی از بسیجیان افتتاح شد.

  سرهنگ مصطفی مثنوی در آیین افتتاح 2 پایگاه مقاومت بسیج جانشین  با تبریک سالروز فتح خرمشهر اظهار کرد: در سال‌های آغازین انقلاب اسلامی کشور ایران در شرایط ویژه ای قرار گرفته بود به گونه‌ای که  با دشمنان متعددی روبرو بودیم .

وی با بیان اینکه در آن سالها رژیم بحث عراق  با حمایت ایادی استکبار به ایران اسلامی حمله کرد، افزود: استکبار جهانی و در راس آمریکای جنایتکار، صدام را متقاعد کرد که شرایط را برای حمله به ایران اسلامی نوپا فراهم کند هرچند در ابتدای انقلاب شرایط سختی بر مملکت حاکم بود اما دشمن از نیروی ایمان جوانان این مرز و بوم غافل بود.

جانشین فرمانده سپاه فتح استان ادامه داد:  در ابتدای انقلاب اسلامی بیش از ۱۷هزار شهید ترور را داشتیم و دشمندر جنگ تحمیلی از شمال غرب و جنوب غرب و از آسمان و زمین و دریا به این کشور حمله کردند.

 مثنوی تصریح کرد: عملیات بیت المقدس بر اساس خرد جمعی و حاکمیت ملی شکل گرفت هرچندبه لحاظ نظامی، اقتصادی، سیاسی و... شرایط حساسی داشتیم اما در عملیات بیت المقدس ضربه سختی به دشمنان و استکبار جهانی وارد شد.

جانشین فرمانده سپاه فتح استان با اشاره به اینکه ارتش و سپاه 2 بازوی مهم جنگ در دوران دفاع مقدس بودند و پیوند ناگسستنی ارتش و سپاه بود که جنگ را به پیش می برد، ابراز کرد:عملیات بیت المقدس چهار مرحله داشت که در سوم خردادماه 61 نیز منجر به فتح خرمشهر شد.

وی تصریح کرد: فتح خرمشهر در شرایطی رقم خورد که مستشاران نظامی غرب آن چنان به رژیم بعث و صدام این نوید و وعده را داده بودند که فتح خرمشهر برای ایرانی ها غیرممکن است و با این همه امکانات، لشکر زرهی و تجهیزات نظامی، هیچ نیرویی توان مقابله با رژیم بعث را ندارند.

مثنوی ادامه داد: ایمان رزمندگان و تبعیت محض از ولایت فقیه، رمز پیروزی رزمندگان در عملیات بیت المقدس و دوران دفاع مقدس بود.

جانشین فرمانده سپاه فتح استان گفت: در همان روزهای ابتدایی  انقلاب اسلامی بسیاری از نوجوانان برای حضور در جنگ  شناسنامه های خود را دستکاری می‌کردند که به جبهه های نبرد حق علیه باطل بروند.

وی یادآور شد:جانفشانی رزمندگان در دوران دفاع مقدس تمامی معادلات دشمن را برهم زد چنان چه که حضرت امام راحل فرمودند که خرمشهر را خدا آزاد کرد و فتح خرمشهر فتح خاک نیست بلکه فتح ارزش هاست.

مثنوی ادامه داد: رزمندگان با اخلاص و نیروی ایمان خود در عملیات ها به صورت داوطلبانه شرکت می کردند و ضربات مهلکی به دشمنان وارد می زدند، و سالروز آزاد سازی خرمشهر هم به  نام روز مقاومت و ایستادگی نامگذاری شده است و سوم خرداد در نوک قله افتخارات مردمان این سرزمین جای گرفته است.

وی تصریح کرد: آنچه مقاومت و ایستادگی را به عنوان یک فرهنگ در تار و پود این کشور نهادینه کرده همان بصیرت است،بصیرتی که معتقد است اگر دشمن فتنه و تهاجمی نسبت به این مملکت در سر داشته باشد، باید جانانه به مقابله پرداخت.

جانشین فرمانده سپاه فتح استان خاطرنشان کرد: امروز دشمنان در جنگ نرم به دنبال القای ناامیدی در جامعه است و بصیرت همان روشندلی است اینکه انسان بین خودش و خداوند را اصلاح کند تا کمتر دچار انحراف شود.

مثنوی بیان کرد: باید به شاخص انقلابی و انقلابی گری توجه کرد چرا  که اگر حق را شناختی اهل حق مقابلتان خودنمایی می‌کند، اینکه برخی ها گول دشمن و  جریانات سیاسی منحرف را می خورند به خاطر همین بی بصیرتی است.

وی ادامه داد:در سال ۸۸ برخی ها فتنه ها کردند و هم صدا با دشمن  عمل نمودند، اگرچه به شاخص های انقلاب هم توهین شد که در چنین عرصه های است که عیار هر شخص  و گروهی مشخص می شود.

جانشین فرمانده سپاه فتح استان گفت: امروز افتخارمان موشک های نقطه زن است و بازدارنگی امروز ما به واسطه همین اقتدار نظامی است و،همه شاهد بودیم که در همین اتفاقات جنگ ۱۱روزه ملت فلسطین سیلی محکمی به رژیم صهیونیستی زد.

وی تصریح کرد: امروز هم به گذشته افتخار می کنیم و هم به آینده امیدواریم، چرا که خرمشهرها در پیش است،امروز انقلاب اسلامی بیش از گذشته نیاز به همدلی و اتحاد دارد، امروز با وجود همه تحریم ها پیروزی ها و موفقیت ها از آن انقلاب اسلامی است.

جانشین فرمانده سپاه فتح استان در ادامه بیان کرد: نگذاریم که انقلاب اسلامی  توسط عده ای غربگرا تحریف شود و همه و همه در چهار عرصه رقابت و مشارکت و رضایت و امنیت وظیفه داریم که صیانت کنیم.

منثوی در ادامه به انتخابات پیش رو اشاره کرد و  افزود: اگرچه استانمان دربحث مشارکت ها مقام اول را داشته است،اما باید توجه کرد که مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح اولویت انتخابات است، چرا که باید دینمان را به انقلاب و شهداء ادا کنیم انتخابات به تعبیر حضرت آقا "لیله القدر" انقلاب اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: امروز سپاه زنده است و به شاخص ها توجه می کند و از همه ظرفیت ها استفاده می کند که انتخاباتی سالم، امن و با مشارکت حداکثری مردم رقم بخورد.

انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول