اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

سردار کوثری: پیام فتح خرمشهر توکل بر خدا و ناامیدی از کدخدا بود

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: فتح خرمشهر این پیام را به ما می‌دهد که اگر به سوی خدا برویم، قطعا موفق و عزیز خواهیم شد و اگر به سوی کدخدا برویم، جیره‌خوار و ذلیل خواهیم شد.

سردار کوثری: پیام فتح خرمشهر توکل بر خدا و ناامیدی از کدخدا بود

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، سردار اسماعیل کوثری مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران طی یادداشتی در روزنامه وطن امروز نوشت:

فتح خرمشهر برای امروز ما پیام‌های مهمی دارد؛ اینکه منطق سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی مبتنی بر زور و نفع مستکبران است و نباید به امید آنها بنشینیم و باید ایستادگی کنیم تا حق خود را تماما استیفا کنیم. 

پیام فتح خرمشهر، استقامت و ایستادگی است و آنچه در نهایت باعث پیروزی ما می‌شود، تفکر جبهه و جهاد انقلابی است. پیام فتح خرمشهر از کمبودها نترسیدن است، کمبودها را با انگیزه الهی جبران کردن است. پیام خرمشهر به امروز ما این است که بدانیم اگر خالص بودیم و متوکل، در برابر دشمن تا بن دندان مسلح هم که باشیم، پیروزی از آن ما است.  

فتح خرمشهر این پیام را به ما می‌دهد که اگر به سوی خدا برویم، قطعا موفق و عزیز خواهیم شد و اگر به سوی کدخدا برویم، جیره‌خوار و ذلیل خواهیم شد. 

باید توجه کنیم اگر در همه مسائل مربوط به اقتصاد، فرهنگ و پیشرفت‌های فناوری روزانه و... تحت امر ولایت و با تبعیت از ایشان حرکت کنیم، قطعا و یقینا پیروزی‌های بزرگ و بزرگ‌تری نصیب ما خواهد شد و از آن سوی دیگر اگر چنین نکنیم، بدانیم که قطعا براحتی پیروزی نصیب ما نخواهد شد، چون دشمنان می‌خواهند ما با تفکر آنها زندگی و سیاست‌های خود را دنبال کنیم. اگر طبق تفکر الهی جلو برویم، قطعا و یقینا فساد کمتر و موفقیت‌ها بیشتر خواهد شد و در نهایت پیروزی‌های بزرگ نصیب ملت عزیز ایران، مسلمانان و مستضعفان جهان می‌شود. 

نکته‌ای را هم درباره ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر بیان کنم، چون از مسائلی است که بعضا در افکار عمومی مطرح می‌شود. من به این بحث به صورت تیتروار و خلاصه اشاره می‌کنم: 

۱- ما معتقد بودیم دشمن متجاوز و کسی که شروع‌کننده جنگ بوده و خرابی‌ها را برای ملت ما آورده، باید به طور رسمی به تجاوزگری خود اعتراف کند، در حالی که رژیم صدام از این امر خودداری می‌کرد.

۲- ما پافشاری داشتیم خسارت‌های ناشی از جنگ که بر ما تحمیل شده، باید برآورد و پرداخت شود. این خسارت‌ها در آن زمان بالغ بر ۳۰۰ میلیارد دلار بود که تا پایان جنگ به هزار میلیارد دلار رسید. 

۳- تجاوزگران باید تضمین می‌دادند اگر آتش‌بس شد، خود را سازماندهی جدید و تقویت نکنند و دو مرتبه به ما حمله نکنند؛ مساله‌ای که تحولات جنگ نشان داد رژیم بعث به هیچ عنوان خود را پایبند به آن نمی‌دانست.

۴- قسمتی از خاک کشور عزیزمان در اختیار دشمن بود، دشمن نه‌ تنها خاک کشور را تخلیه نکرد، بلکه روی ارتفاعاتی که به نفع آنان و مشرف به سرزمین‌مان بود، مستقر شد. ما باید تا رهاسازی همه خاک خود از چنگال دشمن به مقابله با آن ادامه می‌دادیم. 

ما اگر مقاومت و جنگ را ادامه نمی‌دادیم و اقتدار خود را نشان نمی‌دادیم، اگر آتش‌بس هم می‌شد، مانند قطعنامه ۵۹۸ باز به ما حمله می‌کردند و وضعیت به مراتب بدتر می‌شد. این نکته‌ای است که در روایت تاریخ جنگ، باید به آن توجه کنیم و نگذاریم روایت‌های تحریف شده و غلط، ذهنیت مردم را نسبت به جنگ به مسیر اشتباه هدایت کند و در قالب اشتباه شکل بدهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول