اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مهاجرت معکوس «سیور» را روستای نمونه کرد

فرماندار سمیرم گفت: عمران و آبادانی که در روستای سیور اتفاق افتاده نتیجه یک انتخاب خوب توسط مردم است که باعث شده مهاجرت معکوس از شهر به این روستا را داشته باشیم.

مهاجرت معکوس «سیور» را روستای نمونه کرد

محمدرضا عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار داشت: روستای سیور به عنوان روستایی نمونه در شهرستان سمیرم با مشارکت و همکاری مردم در انتخاب شورا و دهیار باعث شد مهاجرت معکوس از شهر به این روستا داشته باشیم و به عنوان روستای نمونه معرفی شود.

فرماندار سمیرم افزود: روستاییانی که به هر دلیلی طی سال‌های گذشته از روستا به شهر مهاجرت کرده بودند با توجه به عمران و آبادانی که در روستا رخ داده در حال بازگشت به روستا هستند و این نتیجه یک انتخاب خوب توسط مردم است.

وی بیان کرد: مردم روستای سیور و علی‌آباد در برنامه‌های فرهنگی اجتماعی مشارکت خوبی دارند و همه برای  رونق و شکوفایی روستا تلاش می‌کنند؛ عمران و آبادانی در روستای سیور باعث شد شورا و دهیار این روستا در راستای آبادانی روستا تلاش بیشتری کنند.

عسگریان تصریح کرد: اجرای طرح هادی روستا است از کارهای مهمی بود که این طرح با همت مردم و همکاری با بنیاد مسکن به خوبی اجرا شده است.

فرماندار سمیرم افزود: موقعیت روستا در دامنه کوه دنا این روستا را به عنوان روستای گردشگری معرفی کرده و گردشگران زیادی به این روستا می‌آیند و  با توجه به شغل اصلی مردم روستا که باغداری، دامداری و زنبورداری است، گردشگران از محصولات بومی روستا استفاده می‌کنند.

روستای سیور بخش پادنا با ۲۷۴ خانوار و جمعیت ۱۰۰۰ نفر در فاصله ۷۰ کیلومتری جنوب سمیرم در دامنه کوه دنا واقع شده است.

انتهای پیام/۶۳۱۱۱/ص۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول