اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

جاده و آب شرب عمده معضلات عشایر کهگیلویه و بویراحمد/ آبرسانی به بیش از ۱۰۰ خانوار عشایری

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خدمات صورت گرفته به جامعه عشایری استان گفت: جاده و آب شرب دو معضل اساسی جامعه عشایری است.

جاده و آب شرب عمده معضلات عشایر کهگیلویه و بویراحمد/ آبرسانی به بیش از ۱۰۰ خانوار  عشایری

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، کیامرث حاجی‌زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر به مناطق محروم روستایی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۴۰۰ سال حمایت از تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها نام‌گذاری شده و عشایر به عنوان قشر تولید‌گر و مولد قطعا مورد توجه و حمایت هستند.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تاکیدات استاندار در راستای محرومیت‌زدایی از مناطق محروم استان افزود: به همراه مدیران استانی و شهرستانی از مناطق عشایری زنگوای بویراحمد، زیلایی مارگون و جلاله از توابع شهرستان دنا بازدید کردیم که عمده مشکل عشایر در جاده‌های روستایی و عشایری است، البته کارهای خوبی در همین دولت صورت گرفته است.

وی ضمن قدردانی از حمایت‌های استاندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: اتصال جاده مارگون به برد پهن شروع و مصوب شد، ادامه مسیر در سال جاری به مناقصه رفته و اعتبارات گذاشته شود، پیمانکار هم فاز دوم به طول ۱۶ کیلومتر را شروع کند، پیمانکار فعلی قول مساعد داد ۳۰ کیلومتر این جاده را با رعایت مسائل فنی ظرف دو سه ماه آینده به پایان برسد.

این مسئول بیان کرد: روستای آبعلی با مشکل آب شرب مواجه بود که مصوب کردیم شرکت آبفای استان مشکلات آبرسانی را انجام دهند.

وی بیان کرد: مناطق عشایری زنگوا نیازمند برق و  آب بودند مصوب کردیم تا پایان خرداد ماه مشکل برق و منابع آب با مشارکت امور عشایر، آبفا و شرکت برق رفع شود.

حاجی‌زاده از طرح آبرسانی به بیش از ۱۰۰ خانوار عشایری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: منبع آب این طرح تکمیل و  لوله‌کشی انجام شده که نیازمند لوله‌ هستیم و مصوب شد که امور عشایر لوله مورد نیاز را تهیه و پروژه فعال باشد  تا این پروژه در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

معاون امور عمرانی استاندار بیان کرد: در بازدید از مناطق عشایری جلالیه، جاده مهمترین مشکل مناطق عشایری است ۵ کیلومتر از جاده دچار مشکل است که هدف ما رسیدگی به امورات عشایر و روستائیان مناطق محروم است.

وی جاده و آب شرب را دو مشکل عمده عشایر استان دانست و یادآور شد: در طول ۴۰ سال از عمر انقلاب خدمات زیادی به ویژه در حوزه جاده به عشایر انجام گرفت اما عمق محرومیت‌ها زیاد است که خدمتگزاران مردم  تا روزی که در این مسئولیت هستند به مانند روزهای اول پای کار باشند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول