اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اصفهانی‌ها برای رئیس دولت منتخب نامه می‌نویسند/ نگارش نامه ایرانیان به رئیس‌‎جمهور سیزدهم

سازمان بسیج اساتید استان اصفهان با همکاری خبرگزاری فارس، اقدام به راه‌اندازی «پویش ملی نامه ایرانیان به رئیس‌جمهور» کرده است.

اصفهانی‌ها برای رئیس دولت منتخب نامه می‌نویسند/ نگارش نامه ایرانیان به رئیس‌‎جمهور سیزدهم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، انتخابات از زیباترین و کامل‌ترین جلوه‌های مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی است و انتخابات ریاست جمهوری به جهت اختیارات و تاثیرگذاری رئیس جمهور در عرصه‌های گوناگون جامعه، اهمیتی مضاعف دارد.

طبیعتا مشکلات جامعه در زمینه‌های مختلف، حاصل مدیریت و فعل یا ترک فعل مجریان شهری، استانی و کشوری و یا لااقل قابل حل به دست آن‌ها است و از این‌ رو، انتخابی آگاهانه، لازم و مطلوب است و در این خصوص، مطالبات مردمی و بویژه نخبگان، اهمیت دارد.

نامه‌ای از طرف «همه مردم» به سیزدهمین رئیس‌جمهور

در همین راستا سازمان بسیج اساتید استان اصفهان با همکاری خبرگزاری فارس، اقدام به راه‌اندازی «پویش ملی نامه ایرانیان به رئیس جمهور» کرده است تا با فراخوان از عموم مردم، دانشگاهیان، نخبگان، بانوان، جوانان و رای اولی‌ها برای نوشتن نامه‌ای به رئیس جمهور سیزدهم در جهت شناسایی و حل مشکلات، مجموعه این نامه‌ها را همزمان با آیین سوگند رئیس‌جمهور منتخب، تدوین و به ایشان تقدیم کند.

محورهای پیشنهادی «پویش ملی نامه ایرانیان به رئیس‌جمهور سیزدهم» در استان اصفهان به شرح زیر است:

بحران آب و خشکسالی حوزه زاینده‌رود، مشکلات زیست‌محیطی، آلودگی هوا، مشکلات زیستگاه‌های طبیعی، زمین‌خواری و تغییر کاربری، سرمایه اجتماعی، اشتغال و کارآفرینی، آموزش عالی و مهارت‌های حرفه‌ای، بازارهای ملی و بین‌المللی، فضای مجازی و کسب و کارهای اینترنتی، مشکلات واحدهای صنفی، پتانسیل صنعت گردشگری، حاشیه نشینی و روند رشد آن در کلان‌شهر اصفهان، مشکلات خانوادگی، طلاق و سبک زندگی، مهاجر پذیری و مهاجرت‌های برون استانی، همسو نبودن سیمای شهری اصفهان با شاخص‌های ایرانی اسلامی، ضعف در سیستم پدافند غیرعامل، مشکلات نظام‌های مالیاتی و بیمه‌ای، موانع جهش تولید، نبود فضای کسب و کار مناسب، روند بی‌رویه رشد فاصله طبقاتی و بیکاری.

 

جزییات پویش ملی نامه ایرانیان به رئیس‌جمهور منتخب

در همین رابطه محمد باقری، مسؤول بسیج اساتید استان اصفهان با بیان این که جزئیات طرح «پویش ملی نامه ایرانیان به رئیس‌جمهور» آماده شده، اظهار داشت: نگاه این پویش ملی، به مسائل و اتفاقات سطح کشور است، به خصوص مهم‌ترین اتفاقی که در پایان خردادماه ۱۴۰۰ خواهد افتاد و آن بحث انتخابات ریاست جمهوری است.

مسؤول بسیج اساتید استان اصفهان با اشاره به جزئیات این پویش ملی افزود: تجربه‌های مختلفی در سطح کشور از رای گیری‌های گوناگون همیشه داشته‌ایم و مردم شریف ایران اسلامی هم از این تجربه‌ها با موفقیت بیرون آمده‌اند، این تجربه در شرایط ویژه و خاص این انتخابات بنا هست برگزار شود و وظیفه نهضتی استادی کشور و اساتید استان اصفهان این است که بتواند در حوزهای متعدد به خصوص حوزه حل المسائلی و حوزه حل مشکلات اصفهان و کشور داشته باشد.

همه مردم به این پویش دعوت شده‌اند

وی ادامه داد: از همین‌رو در راستای تکمیل «پویش ملی نامه ایرانیان به رئیس جمهور» که در سطح کشور و با همکاری خبرگزاری فارس در حال انجام است، در سطح استان اصفهان با توجه به تلاش‌های همکاران در اندیشکده‌های راهبردی و در حوزه معاونت پژوهش و راهبردی مجموعه نهضت استانی بسیج استان اصفهان، تلاش‌های ویژه‌ای انجام شده و ۳۵ موضوع اولویت‌دار استان احصاء شده، دغدغه ما هم این است که اساتید بتوانند نقش خود را نسبت به این ۳۵ مساله ایفا کنند و این موارد ارائه شوند و عموم مردم، نخبگان، خبرنگاران، دانشجویان، معلمان، دانش‌آموزان، تجّار و غیره در این حوزه ما را یاری کنند و نامه‌ها نگارش و به سایت اساتید کشور ارسال شود.

باقری در خصوص اهداف این طرح تصریح کرد: امید است بتوانیم از این ظرفیت‌ها و ساختارهایی که ایجاد و نامه‌هایی که نگارش و ارسال می‌شود هر کدام یک مساله را برای حل به رئیس‌جمهور آینده و به خصوص مسؤولان دولت در استان اصفهان ارائه کنیم، سپس در سطح کشور کل این مطالب به صورت یک کتاب و سند تدوین شده و در اختیار رئیس جمهور آینده و نمایندگان وی در سطح استان قرار خواهد گرفت.

اولویت‌بندی موضوعات نامه به رئیس‌جمهور

مسؤول بسیج اساتید استان اصفهان در ادامه ابراز کرد: نگاه ما در استان اصفهان این بود که این پویش ملی به صورت خاصی سازمان‌دهی شود، از همین رو اولویت‌بندی‌ها به خصوص پیرامون مشکلات اصفهان همچون آب، بحران خشکسالی، مشکلات زیست محیطی، آلودگی هوا، سرمایه‌های اجتماعی، اشتغال، کار آفرینی، کسب و کار اینترنتی، حاشیه‌نشینی و غیره انجام شده که به عنوان محورهای پیشنهادی مطرح است و عموم مردم می‌توانند در نگارش نامه شرکت کنند و برنامه ما این است که به ۱۴۰۰ نامه برتر از نامه‌های برگزیده مردمی، نخبگان، دانشگاهیان و غیره جوایز نفیسی در سطح کشور اهدا شود.

وی در پایان گفت: بنا است در روز ۴ خردادماه جاری، ضمن ویژه برنامه فتح خرمشهر، رونمایی پوستر «پویش ملی نامه ایرانیان به رئیس جمهور» انجام شود و امیدواریم نهضت استادی بتواند یک قدم کوچک در راستا اعتلای حضور حداکثری و هماهنگی برای حضور اساتید، جامعه نخبگانی کشور و عموم مردم در انتخابات ۱۴۰۰ بردارد.

رئیس‌جمهور منتخب باید در جریان چالش‌ها و انتظارات مردم اصفهان قرار بگیرد

محسن آنالویی، قائم مقام مدیر خبرگزاری فارس در اصفهان و دبیر ستاد انتخابات این خبرگزاری هم در این رابطه اظهار داشت: انتخابات به‌ عنوان مهم‌ترین رکن تصمیم‌گیر در برنامه‌ریزی و اداره کشور از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای بین مردم و کنشگران حوزه‌های مختلف برخوردار است. اهمیت این مساله در افزایش سرمایه اجتماعی، اعتمادسازی و ایجاد ظرفیت‌های مناسب برای مشارکت شهروندان در امور کشور بسیار حائز اهمیت است چرا که نتیجه سیاست‌گذاری‌های این نهاد با ضریب بالایی بر کیفیت زندگی مردم تأثیر دارد.

وی افزود: به دلیل افزایش رقابت‌ها و همچنین افزایش کمیت انتخاب شوندگان، شهروندان نیز نسبت به نتایج انتخاب خود حساسیت ویژه‌ای دارند، همه این موارد درجه اهمیت انتخابات را برای عموم مردم و احزاب دوچندان می‌کند تا نسبت به تبعات این انتخاب بیشتر بیندیشند و با حساسیت‌های بالاتری دست به انتخاب بزنند.

آنالویی با بیان این که مسائل اصلی اصفهان از مهمترین موضوعاتی است که  باید جریانات سیاسی پاسخ مناسب و موثری برای آن داشته باشد، گفت: نیروهایی که وارد رقابت‌های انتخاباتی شده‌اند باید برای این مسائلی که چالش‌های جدی را در کیفیت زندگی مردم ایجاد نموده فکر کرده و راه حل مناسبی ارائه دهند. 

قائم مقام مدیر خبرگزاری فارس در اصفهان ادامه داد: از موضوعات تخصصی نظیر محیط‌زیست، آب، حمل‌ و نقل تا مسائلی نظیر محرومیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی و ده‌ها موضوع فنی و عمرانی و اقتصادی که مردم اصفهان را رنجور کرده و قطعاً فرصت‌سوزی و عدم رسیدگی به این مسائل می‌تواند چالش‌های جدی دیگری را در آینده منجر شود.

وی با اشاره به اهمیت و ابعاد فراخوان نامه اصفهانی‌ها به رئیس‌جمهور سیزدهم تصریح کرد: طرح این موضوع از حیث برنامه‌ها و راهکارها و از طرفی انتخاب مجری توانمند و متخصص اهمیت دارد. بنا بر این سؤالی که باید نامزدها به آن پاسخ دهند این است که چه راهکارها و برنامه‌های علمی و فنی مشخص و دقیق برای حل چالش‌های اصلی اصفهان خواهند داشت و معیارها و ملاک‌ها برای انتخاب مدیران استانی برای پیگیری و حل ین چالش‌ها با چه رویکردهایی تنظیم شده یا خواهد شد.

انتشار نامه‌های منتخب 

لازم به ذکر است مهلت ارسال نامه‌ تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۰ در سامانه https://basijasatid.ir/node/65904 خواهد بود و علاوه بر تقدیم مجموعه تمام نامه‌ها به رئیس‌جمهور منتخب، به صورت متناوب نامه‌های برتر تا روز انتخابات در رسانه‌های ارتباط جمعی منتشر خواهند شد.

همچنین مراسم رونمایی از پویش ملی نامه ایرانیان به رئیس‌جمهور سیزدهم با محوریت مسائل اولویت‌دار استان اصفهان و کشور، با حضور مسؤولان استانی در حاشیه سمینار تخصصی فتح خرمشهر ۱۴۰۰ و همراه با سخنرانی و تجلیل از فاتحان و شاهدان استان شهیدپرور اصفهان در تاریخ چهارم خرداد ماه جاری از ساعت ۱۶ الی ۱۹ در محل سالن اجتماعات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان برگزار و همزمان در سامانه همایش‌های مجازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت آباد به نشانیwebconf.iauda.ac.ir پخش خواهد شد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ص۲۰/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول