اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

رونق سفالگری با فروش مجازی در خراسان شمالی

معاون صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لغو برگزاری نمایشگاه‌ها هنرمندان این حوزه، فعالیت در بازارهای آنلاین و مجازی را در پیش گرفتند که شاهد رشد فروش در این حوزه بودیم.

رونق سفالگری با فروش مجازی در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزار فارس از بجنورد، هم‌اکنون ۶۱ رشته صنایع‌دستی در استان خراسان شمالی فعال است و بیش از ۱۵ هزار صنعتگر و هنرمند درزمینهٔ فراوری این صنایع فعالیت می‌کنند.

محمدرضا قهرمانیان، معاون صنایع‌دستی خراسان شمالی، در همین خصوص اظهار کرد: در سال گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا و لغو برگزاری نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع‌دستی، هنرمندان این حوزه برای عبور از مشکل فروش تولیدات خود، فعالیت در بازارهای آنلاین و مجازی را در پیش گرفتند که شاهد رشد فروش در این حوزه بودیم.

وی عنوان کرد: صنعتگران و هنرمندان فعال در رشته سفالگری استان نیز در حوزه فروش مجازی موفق عمل کردند و در حال حاضر تعدادی از آن‌ها تولیدات خود را به سایر استان‌ها ازجمله اصفهان، تهران، آذربایجان شرقی و... ارسال می‌کنند.

گفتنی است که هنر سفالگری یکی از مهارت‌های بسیار ارزشمند با ابزار مناسب و در دسترس است که می‌توان از آن برای خلق آثار هنری بسیار زیبا و بی‌نظیر بهره برد، آثاری که هر یک نماد فرهنگ و تاریخ اقوام مختلف هر دیار است.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول