اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

دبیرکل مجمع صلح اسلامی: حاج قاسم شکست‌ناپذیری صهیونیست‌ها را باطل کرد

دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی گفت: شهید سلیمانی و جبهه مقاومت هژمونی قدرت صهیونیست‌ها در منطقه و جهان را شکست و مفهوم شکست‌ناپذیر بودن جبهه صهیونیست را باطل کرد.

دبیرکل مجمع صلح اسلامی: حاج قاسم شکست‌ناپذیری صهیونیست‌ها را باطل کرد

داوود عامری، دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس با اشاره به مقاومت ۱۲ روزه فلسطینیان در برابر هجمه همه جانبه صهیونیست‌ها بیان داشت: این جنگ تمام عیار علیه فلسطینیان ناشی از گسست اجتماعی میان یهودیان و همچنین فشار زیاد بر کابینه صهیونیستی است. با این وجود در دنیای امروز شاهد فضای هویت‌یابی بیشتر مسلمانان جهان خصوصاً فلسطینیان نسبت به حوزه  آرمان فلسطین هستیم.

وی سومین عامل جنگ‌افروزی رژیم اشغالگر قدس را ترس آن‌ها از جریان مقاومت و جریان‌های حامی فلسطین توصیف کرد و افزود: در این مورد، رژیم صهیونیستی می‌خواست فرار رو به جلو داشته باشد و دو هدف را دنبال کند، نخست اینکه افکار  عمومی را نسبت به بعضی اتفاقات که در سرزمین‌های اشغالی می‌افتاد را منحرف کند و دوم اینکه از این فرصت استفاده کند و صدمه جدی به  جبهه مقاومت بزند تا روحیه آنان را تضعیف کند. اما خوشبختانه با مقاومت چشمگیر مردم فلسطین و اتفاقات مبارکی که در این مدت افتاد، با اراده مردم فلسطین کاملاً نتایج بر عکس شد.

امروز نقش شهید سلیمانی، قوی‌تر از سردار سلیمانی قبل است

عامری با تأکید بر اینکه روحیه مبارزه جبهه مقاومت برای مقابله با صهیونیست‌ها افزایش پیدا کرده است، ابراز داشت: در این مسیر اراده قوی و همبستگی مردم فلسطین به خصوص میان مردم غزه و کرانه باختری چشمگیر بود. حتی سلاح مقاومت توانست در این دوره نقش اساسی‌تری ایجاد کند. در این مدت هم بسیج افکار عمومی علیه صهیونیست‌ها به خوبی اتفاق افتاد که با برگزاری تظاهرات و اجتماعات در سراسر دنیا خود را نشان داد.

وی با بیان اینکه امروز شهید سلیمانی نقشش قوی‌تر از سردار سلیمانی قبل است، ادامه داد: به عبارت دیگر، خون سردار سلیمانی توانسته مردم مسلمان را در جبهه مقاومت را بیشتر کنار هم قرار دهد. کاری که شهید سلیمانی با تفکرشان توانست انجام دهد این بود که یک اعتمادسازی میان مردم فلسطین و جریان‌های حامی فلسطین ایجاد کرد. آن‌ها متوجه شدند که پشتشان خالی نیست و این حمایت اتفاق خواهد افتاد.

شهید سلیمانی شکست‌ناپذیر بودن جبهه صهیونیست را باطل کرد

دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی با اشاره به فرهنگ جدیدی که در میان فلسطینیان به نام مقاومت در جریان است، اظهار داشت: این حرکت و جوشش، یک بخشی از آن مدیون تلاش  ارزشند شهید سلیمانی و نگاه او به تقویت باور پذیری میان جریان‌های فلسطین مرتبط است. از همه مهم‌تر اینکه شهید سلیمانی و جبهه مقاومت هژمونی قدرت صهیونیست‌ها در منطقه و جهان را شکست و مفهوم شکست‌ناپذیر بودن جبهه صهیونیست را باطل کرد.

وی گفت: باورپذیر شدن شکست صهیونیست‌ها در اذهان مردم و جریان‌های فلسطین نقش جدی در این مقاومت ۱۲ روزه ایفا کرد و این‌ها مدیون اندیشه و مکتبی بوده که شهید سلیمانی با تأثیر فرهنگ دفاع مقدس به مجاهدان فلسطینی منتقل کرده است.

عامری با اشاره به تلاش‌های تفرقه‌افکن صهیونیست‌ها در میان کشورهای اسلامی خاطرنشان کرد: البته در زمینه مقابله با رژیم اشغالگر قدس همبستگی لازم در میان کشورهای مسلمان وجود ندارد. توطئه‌های بزرگی در منطقه در جریان است که از سوی آمریکا و کشورهای اروپایی حمایت می‌شود و صهیونیست‌ها هم بر اختلاف کشورهای مسلمان دامن می‌زنند. یک نمونه آن خط سازش است. 

وی افزود: امروز می‌بینیم برخی کشورهای عربی که روزی داعیه‌دار مبارزه با صهیونیسم بودند و آرمان آن را دنبال می‌کردند، امروز در کنار صهیونیست‌ها هستند.

دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی با اشاره به اقدامات سازمان متبوعش در طول مقاومت ۱۲ روزه تصریح کرد: نامه‌ای را خطاب به دبیرکل سازمان ملل نوشتیم و او مجبور شد در این زمینه پاسخگو باشد و اظهار نظر کند. به حدود ۸۰۰ سازمان مردم نهاد بین‌المللی که در حوزه صلح و عدالت با ما همکاری می‌کنند، اطلاع‌رسانی شد تا یک موجی علیه صهیونیست‌ها در میان این سازمان‌ها شکل بگیرد. همچنین تفاهم‌نامه‌ای با گروه‌های حامی فلسطین در تونس امضا کردیم.

وی ادامه داد:  البته باید توجه داشت که اکثر سازمان‌های حقوق بشری تحت نفوذ و سلطه قدرت‌های بزرگ هستند و از خود استقلال رأی ندارند؛‌ یعنی هر تلاشی هم صورت بگیرد، نمی‌توانیم انتظار جدی داشته باشیم. البته ما مطالبه‌گری خود را هیچگاه رها نخواهیم کرد و با حضور پررنگ نخبگان و سازمان‌های مردم نهاد و بسیج افکار عمومی می‌توان قدرت‌های بزرگ را مجبور به عقب‌نشینی کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول