اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

استقبال کاربران از بررسی بدون ملاحظه صلاحیت‌ نامزدها/ شورای نگهبان «قانون» را فدای «مصلحت» نکرد

بعد از انتشار خبر اسامی مورد تأیید شورای نگهبان برای شرکت در رقابت‌های انتخاباتی، برخی کاربران که معتقدند وظیفه شورای نگهبان نه مصلحت‌سنجی که عمل به مر قانون است به استقبال این اقدام شورای نگهبان رفته‌اند.

استقبال کاربران از بررسی بدون ملاحظه صلاحیت‌ نامزدها/ شورای نگهبان «قانون» را فدای «مصلحت» نکرد

گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس: بعد از انتشار خبر اسامی مورد تأیید شورای نگهبان برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی برای نشستن بر کرسی ریاست‌جمهوری سیزدهم، علی‌رغم اینکه رد صلاحیت برخی چهره‌ها از پیش محتمل و قابل تشخیص بود برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی که انتظار داشتند شورای نگهبان دست بر مهندسی انتخابات زده و بر خلاف قانون عمل کند شروع به هجمه علیه این شورا کردند. اما برخی کاربران که معتقدند وظیفه شورای نگهبان نه مصلحت‌سنجی که عمل به مر قانون است به استقبال این اقدام شورای نگهبان رفته‌اند. گوشه‌ای از این واکنش کاربران در ادامه آمده است.


💬محمد پازوکی
رد صلاحیت #لاریجانی یعنی نظرات شخصی و سلیقه‌ای یا خانوادگی هیچ تاثیری در تصمیمات شورای نگهبان ندارد. رد صلاحیت #سعید_محمد یعنی شورای نگهبان فراجناحیست و حمایت سپاه پاسداران از نامزد نظامی و دخالتش در انتخابات از اساس کذب است!

 

💬سید محمد جواد حسینی
خدا قوت به #شورای_نگهبان که قانون را فدای مصلحت نکرد! نتیجه این دست رد به مسببین وضع موجود #جهانگیری و شریک آن #لاریجانی را ب زودی خواهیم دید.

 

 

💬جواد نیکی ملکی
تا اعلام نتایج قطعی تأیید صلاحیت‌ها صبر کنیم و بدانیم؛ شورای نگهبان وظیفه‌اش مصلحت‌سنجی و زمینه‌سازی برای مشارکت و راضی کردن همه سلایق نیست! وظیفه‌اش بررسی نسبت مصادیق با معیارهاست.

 

💬محمد خزایی
دوستانی که به مصلحت‌اندیشی شورای نگهبان نقد می‌کنن، معتقدن که یکی از شرایط احراز صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان حفظ شور انتخاباته! همینقدر پارادوکسیکال

 

💬سیدیاسر جبرائیلی
طی سال‌های اخیر، هرگاه در میان مردم زبان به نقد بی‌تدبیری‌های دولت آقای روحانی گشودیم و درباره اهمیت انتخاب، هشدار و انذار دادیم، پاسخ شنیدیم که شورای نگهبان ایشان را تایید کرده است. نرخ مشارکت از بی‌کفایتی و بی‌تدبیری دولت متاثر است و تایید صلاحیت آنان که نباید، وخیم‌ترش می‌کند.

 

💬صادق نیکو
​من سالها منتقد شورای‌ نگهبان بودم که بجای بررسی نامزدها دنبال مصلحت‌سنجی است که چه ترکیبی در انتخابات به صلاح است! دوتا چپ سه تا راست و... انگار سفره‌آرایی است!
حالا شورای نگهبان بدون توجه به اسم‌ها و مصلحت‌سنجی پرونده‌ را بررسی کرده! اگر مصلحت چیز دیگری باشد تشخیصش با نظام است

 

💬مرتضای قربانی
همین که الان ایران اینترنشنال نگران حذف شدن لاریجانی و جهانگیریه یعنی شورای نگهبان کارشو درست انجام داده شما هم عادت کردین بین بد و‌ خوب انتخاب کنین حالا بین خوب و خوبتر انتخاب کنین

 

💬زهراسادات موسوی
هر وقت گفتیم چرا به روحانی رای دادید گفتن مقصر اونیه که تایید صلاحیتش کرده ! خیلی خب الان شورای نگهبان موارد مشکل دار رو تایید نکرد ببینیم باز چه بهونه ای دارید!

 

💬Nikoo
می‌گویند فلانی و بهمانی تأیید نشوند، مشارکت پایین می‌آید و زبان اصلاحات بر دولت بعدی دراز می‌شود!
بالاترین میزان مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری، در سال ۸۸ رقم خورد. اصلاح‌طلبان شکست را پذیرفتند؟!
جای شهید و جلاد را عوض نکنید!

 

💬چشم به راه
درود بر شورای نگهبان که تاکنون با صلابت و اقتدار و بدون جهت گیری خاص از امنیت و سلامت کشور حراست و پاسداری کرده است #نگهبان_قانون

 

💬علیرضا گرائی
اونا که تا دیروز میگفتن مقصر شورای نگهبانه که روحانی بی‌کفایت رو تایید صلاحیت کرد؛ حالا که همفکرا و شبیه‌ترین‌ها به روحانی رو رد صلاحیت شدن میگن شورای نگهبان داره انتخابات مهندسی می‌کنه!
جالب نیست؟!

 

 

💬سید پویان حسین‌پور
می‌گویند شورای نگهبان با ردصلاحیت نامزدهای اصلاح‌طلب، این جناح را از انتخابات حذف کرده!
یعنی اینکه جریان اصلاحات، هرچه محکوم امنیتی و مفسدین اقتصادی و افراد ناتوان در مدیریت را از جانب خود کاندیدا کرده که طبق هر قانون سهل گیرانه هم، باید ردصلاحیت می‌شدند، تقصیر شورای نگهبان است؟!

 

💬علی بیطرفان
۸ سال فحش دادین که چرا شورای نگهبان روحانیو تایید صلاحیت کرد حالا فحش بدین که چرا لاریجانیو رد صلاحیت کرد آفرین همینجوری خوبه


💬فامیل دور
با رد شدن بانیان وضع موجود به زودی دولت تدبیر و امید واقعی رو میشه تشکیل داد.

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول