اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش: «نداجا» قدرت بلامنازع دریایی منطقه است/ دزدی دریایی را ریشه‌کن کردیم

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه نداجا در عرصه جنگال پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است، گفت: از پهپادها در حوزه‌هایی نظیر مراقبت، شناسایی، رزمی و جنگال استفاده می‌کنیم.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش: «نداجا» قدرت بلامنازع دریایی منطقه است/ دزدی دریایی را ریشه‌کن کردیم

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، خبرگزاری مهر گفت‌وگویی با «امیر دریادار دوم عزیزی» معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

 

نقش مهم نیروی دریایی ارتش در آزادسازی خرمشهر

- دلاورمردان تکاور نیروی دریایی ارتش، در کنار رزمندگان دیگر از سپاه، نیروی زمینی و نیروهای مردمی در مقاومت ۳۴ روزه در مقابل متجاوزین بعثی شرکت داشتند و حماسه‌های بی‌نظیری از رشادت و ایثارگری را خلق کردند و با این مقاومت جانانه، استراتژی و نقشه خام دشمن در همان ابتدای جنگ تحمیلی را نقش بر آب کردند.

- در عملیات طرح‌ریزی شده، دقیق و غرورآفرین بیت‌المقدس که از ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۳۶۱ آغاز شد و در نهایت به آزادسازی خرمشهر عزیز ختم گردید نیز، نیروی دریایی همگام و در کنار سایر نیروهای ارتشی و سپاهی نقش مهمی در بخش‌های برنامه‌ریزی شده‌ای از عملیات ایفا نمود که شاید در تاریخ دفاع مقدس به خوبی و درستی به آن پرداخته نشده باشد.

«نداجا» قدرت بلامنازع دریایی منطقه است

- بحمدالله نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با برخورداری از کارکنان متخصص، شجاع و ولایت مدار خود، همچنین بهره مندی از به روزترین تجهیزات، ادوات و سلاح‌های دریایی قدرت بلامنازع دریایی در منطقه به شمار می‌رود و مقتدرانه از مرزهای دریایی و آب‌های تحت حاکمیت و منافع ملی کشور در دریا پاسداری و محافظت می‌کند.

- به جرأت می‌توان گفت در سطح منطقه هیچ کشوری توان رویارویی دریایی با جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

در عرصه دریا قدرتمند و صاحب سبک هستیم

- در سطح جهانی و بین‌المللی نیز ثابت کرده‌ایم که با وجود همه تحریم‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی به عنوان یک نیروی دریایی راهبردی همواره در آب‌های آزاد و بین‌المللی حضوری مقتدرانه داشته و به خوبی از منافع ملی کشور عزیزمان دفاع کرده است.

- در برقراری امنیت آب راه‌های بین‌المللی نقش موثر و تعیین کننده داریم. امروز نیروی دریایی قدرتمند و صاحب سبک دنیا به قدرت توان قابلیت و به روز بودن کارکنان تجهیزات و سلاح‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اذعان دارند و در معادلات خود این موضوع را به حساب می‌آورند.

 

مسئله دزدی دریایی تقریباً ریشه کن شده است

- تقریباً حدود ۱۲ سال است نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به صورت مستمر ناوگروه‌های اطلاعاتی و عملیاتی خود را به مناطق شیوع پدیده دزدی دریایی به منظور حفاظت از کشتی‌های تجاری خود و سایر شناورهای تردد کننده از این مناطق اعزام می‌کند که تاکنون شمار این ناوگروه‌ها به ۷۵ دوره می‌رسد.

- در حال حاضر مسئله دزدی دریایی تقریباً ریشه کن شده و با حضور مداوم ناوگروه‌های مذکور و نیز شناورهای نظامی کشورهای دیگر اعم از منطقه‌ای فرامنطقه‌ای دیگر به صورت گذشته وجود ندارد.

هیچ وابستگی به صنایع دفاعی خارجی و غیر بومی نداریم

- نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمینه ساخت شناورهای نظامی اعم از ناوشکن، ناوچه، زیردریایی و دیگر تجهیزات دریایی الحمدالله به همت کارکنان متخصص خود و بهره گیری از توان علمی نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان کشور و جوانان این مرز و بوم و با وجود همه تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی به مرز خودکفایی رسیده است.

- در حال حاضر هیچ گونه وابستگی به صنایع دفاعی خارجی و غیر بومی ندارد حتی در زمینه ساخت هواناوها هم موفقیت رسیده‌ایم و در آینده‌ای نزدیک اخبار الحاق اولین هواناوهای عملیاتی ساخت داخل را هم به اطلاع هموطنان عزیزمان خواهیم رساند در زمینه تسلیحات پیشرفته و به روز نیز الحمدلله به خودکفایی رسیده‌ایم.

استفاده از پهپادها در حوزه‌های مراقبت، شناسایی، رزمی – انتحاری و جنگال

- بدون شک همانند همه ارتش‌های جهان و با پیشرفت تکنولوژی نیروی دریایی ارتش هم استفاده از وسایل و تجهیزات رزمی بدون سرنشین را در دستور کار دارد.

- امروزه پهپادها یا همان پرنده‌های هدایت پذیر بدون سرنشین از راه دور در سازمان ناجا نیز به کار گرفته می‌شوند و در حوزه‌هایی نظیر مراقبت، شناسایی، رزمی – انتحاری، جنگال و … مورد استفاده قرار می‌گیرند.

- این پهپادها هزینه‌ها را پایین می‌آورند، خطر آسیب پذیری نیروهای انسانی را کاهش می‌دهند، منطقه وسیع‌تری را صرف نظر از زمان استفاده (شب یا روز) پو شش می‌دهند و مزایای متعدد دیگری را برای بهره برداری تامین می‌کنند.

نیروی دریایی ارتش در عرصه جنگال پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است

- جنگ الکترونیک امروزه در همه انواع جنگ‌های زمینی، هوایی و دریایی تاثیرگذاری شدیدی داشته و نقش موثری ایفا می‌کند به نحوی که هر طرف از مخاصم دارای قدرت جنگال بالاتری باشد مطمئناً طرف مقابل را با شکست روبه‌رو خواهد کرد.

-  نداجا در عرصه جنگال پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است و موسسه و موسسات تحقیقاتی و پژوهشی صنایع دفاعی و نیز دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه به کمک نیروهای مسلح آمدند و توانسته‌اند دستگاه‌ها و تجهیزات پشتیبانی اقدامات الکترونیکی ESM و نیز ابزارهای مقابله با اقدامات الکترونیکی ECM قابل رقابت با نمونه‌های ساخت شرکت‌های معتبر خارجی را تولید و به نیروهای مختلف از جمله نداجا واگذار کنند تا در یگان‌های شناور و تاسیسات ساحلی مورد بهره برداری واقع گردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول